• EwMa

Gravid i Göteborg 2013

Eftersom vi blev fler och fler tog jag mig friheten att starta en ny tråd från våran gamla.
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m67435211.html

Här samlas vi och pratar om våra upplevelser och tankar kring våra graviditeter. Ny som gammal är välkommen. Ingen fråga eller diskussion är för dum.

Har även lagt till våran BF lista, Vi kan ju fylla på den allt eftersom.

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m68898959.html

Vi har en spännande resa framför oss!   

• Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013
  • MissKaos

Ja hur? Jag lyckaded ju inte alls sluta. Han tycker han ska amma och bebisen ska ha välling.. höll på över två år.

Testa! Det lär inte bli sämmre. Sugbehovet kan ju vara hunger. Och inte ens snuttesug tar sig igenom vätsta paltkoman om du har tur.

Ger du 20ml nu? Ellrr 30? Efter amningen? Vårt bvc tyckte man kunde ge ers ca kl 18 efter att ha ammat och efter nästa amningen för att få sömn. Vi hade värdens goaste bvcssk tyvärr har han blivit pensionär nu...

Och tyvärr vägrade ungen. Hsn ville inte ha ers eller jo, precis i börjsn tog han det sen ammade han bara och spottade ut ers

TeddyGirl82 skrev 2013-07-27 21:43:16 följande:
    Jo jag funderar på att ge henne d inatt. Men hennes sugbehöv vet jag onte vad vi ska göraåt. Pappas finger funkar en stund sn e dbara tutte. Jag e heeelt färdig på dagarna. Och jag skäms inte för att sluta amma. Bara veta hur..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-07-27 21:55:53 följande:
    Ja hur? Jag lyckaded ju inte alls sluta. Han tycker han ska amma och bebisen ska ha välling.. höll på över två år.

Testa! Det lär inte bli sämmre. Sugbehovet kan ju vara hunger. Och inte ens snuttesug tar sig igenom vätsta paltkoman om du har tur.

Ger du 20ml nu? Ellrr 30? Efter amningen? Vårt bvc tyckte man kunde ge ers ca kl 18 efter att ha ammat och efter nästa amningen för att få sömn. Vi hade värdens goaste bvcssk tyvärr har han blivit pensionär nu...

Och tyvärr vägrade ungen. Hsn ville inte ha ers eller jo, precis i börjsn tog han det sen ammade han bara och spottade ut ers

Jag ger 40. Fast hon äter inte allt så e väl 30 hon äter. Hon har sovit från 22 till 4 i morses. Sen en stund till fram till 7 typ så jag ska inte klaga. Bara detta att lära henne ta nappen med. Den vi har nu e den smalaste som finns men tror det ska vara mjukare gummi på den. Får kolla sen idag med.
  • MissKaos

Sov du?

TeddyGirl82 skrev 2013-07-28 07:35:33 följande:
    Jag ger 40. Fast hon äter inte allt så e väl 30 hon äter. Hon har sovit från 22 till 4 i morses. Sen en stund till fram till 7 typ så jag ska inte klaga. Bara detta att lära henne ta nappen med. Den vi har nu e den smalaste som finns men tror det ska vara mjukare gummi på den. Får kolla sen idag med.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-07-28 09:58:35 följande:
    Sov du?

Ja, hon sov nära mig, man ligger inte så bekvämt men d går
  • WeeBee

Oj va länge hon sov! Jag blev helt överraskad av att min lilla sov från 01.30 till 07.00 i morse. Vi ligger dock alltid kvar i sängen efter amningen...å går aldrig upp före 10.00...idag vaknade vi kl 11.20

• TeddyGirl82
    WeeBee skrev 2013-07-28 11:40:53 följande:
    Oj va länge hon sov! Jag blev helt överraskad av att min lilla sov från 01.30 till 07.00 i morse. Vi ligger dock alltid kvar i sängen efter amningen...å går aldrig upp före 10.00...idag vaknade vi kl 11.20

hehe jag borde kanske inte klaga på att hon e gnällig resten av dagen sen. Men börjar nog lite smått lära mig hur hon fungerar.
  • MissKaos

Nej man gör inte det. Hoppas du fick lite sömn. ..

TeddyGirl82 skrev 2013-07-28 10:09:19 följande:
    Ja, hon sov nära mig, man ligger inte så bekvämt men d går

• TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-07-28 12:40:50 följande:
    Nej man gör inte det. Hoppas du fick lite sömn. ..

Jodå jag fick nog så det räckte.

Vad gör man när naveln ramlat av? Tvättar man?
  • MissKaos

Ljummet vatten!

TeddyGirl82 skrev 2013-07-28 13:46:05 följande:
    Jodå jag fick nog så det räckte.

Vad gör man när naveln ramlat av? Tvättar man?

Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013