• EwMa

Gravid i Göteborg 2013

Eftersom vi blev fler och fler tog jag mig friheten att starta en ny tråd från våran gamla.
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m67435211.html

Här samlas vi och pratar om våra upplevelser och tankar kring våra graviditeter. Ny som gammal är välkommen. Ingen fråga eller diskussion är för dum.

Har även lagt till våran BF lista, Vi kan ju fylla på den allt eftersom.

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m68898959.html

Vi har en spännande resa framför oss!   

• Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013
  • Vilgot o Lillpyret
    TeddyGirl82 skrev 2013-07-27 07:07:43 följande:
    Håller mina tummar hehe. Grattis här med. Måste ju visa min lilla skatt för er.   

Vad fin hon är!
  • LillaLoppanT
    TeddyGirl82 skrev 2013-07-29 09:39:16 följande:
    Idag kommer bvc. Får väl se vad man får för moral uppläxning..

Äsch, dom brukar vara snälla :)
    ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ LUKAS ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  • Vilgot o Lillpyret

5 veckor än nu min Ivar. Han äter nu ännu oftare, oftast är det 1,5 timme mellan matningarna. Han äter inte lika ofta på natten men ändå oftare än tidigare. Han är skitsur hela nätterna. Det tar så lång tid att få honom att somna om och han vrålar verkligen, som att han hade panik... Det är jättejobbigt. På dagarna är han lugnare men numer kan vi inte bara lägga ner honom i vagnen utan han vill vara i famnen för att sova alternativt för att vara med och se sig omkring. Jag tror att han är i en tillväxtperiod då han äter så ofta och är så arg. Han behöver väl få igång mer mjölk. Jag är faktiskt lite orolig för att han inte får tillräckligt med tanke på hans humör men han ökar bra i vikt och börjar nu bli rejält rund så det borde ju inte vara så... Han håller nu på att växa ur storlek 56 i kläder. Han har fortfarande inte börjat le mot oss men det borde komma när som helst. 4-6 veckor är normalt säger de på BVC. Vilgot var 4 veckor då han började le så man jämför ju lite. Ivar är mycket mer svårflörtad! Och så har han detta dåliga humör som inte Vilgot hade, haha, jag undrar hur han blir som 2-åring... Hujeda mig! Jag är för övrigt helt slut, sover alldeles för lite. De få gånger jag får sova är så korta för sedan ska han ha mat igen och så blir han arg och så sätter den kampen igång. Längtar efter att han ska börja sova bättre om nätterna!

• TeddyGirl82

Mvc var inte farligt nä. Blev mycket lugnare

Bara få henne och sova mer på rygg. Hon vägde ju 3495 när hon föddes. 3140 när vi åkte från bb. Idag väger hon 3640 så det är bra grejer hon äter

• MissKaos

Lyxkonsumtion på allumn idag:

Lyxkonsumtion!  Och åhh så söta bebis kläder coop harkunde inte bestämma mig för färg bara.  Eco. Billigt dessutom. Lyxkonsumerat leksaker till sonen med. MrK mindre road han tror väggarns ska gå sönder..
    KLänning till mig...
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

HIttade så söta kläder på ICA. De har även sett med bodys och byxor och tillhörande hjälmmössa. Måste ha!!Eco dessutom. Kunde inte besätmma mig för färg bara. Men pyjamasen fick följa med hem 99kr. Mer orange i verklgheten än på bilden.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-07-29 16:23:42 följande:
    HIttade så söta kläder på ICA. De har även sett med bodys och byxor och tillhörande hjälmmössa. Måste ha!!Eco dessutom. Kunde inte besätmma mig för färg bara. Men pyjamasen fick följa med hem 99kr. Mer orange i verklgheten än på bilden.

Hehe häftig. Och du e jättefin med din mage.
  • MissKaos
    TeddyGirl82 skrev 2013-07-29 16:26:01 följande:

Hehe häftig. Och du e jättefin med din mage.

KÄnner sig ju som en ballong. Trodde att 11+ i v 22 skulle vara = större strl. Den provningen skulle ni ha sett. Humor..

Bebiskläder är farligt kul. Lyckades köpa en softshell jacka till stora killen på ICA, halva reapriset. 75kr. Perfekt att förstöra på dagis i höst..
  • WeeBee

Åhh...nu när jag såg din mage MissKaos så saknar jag min mage! Jag kommer troligtvis aldrig att ha bebismage igen...min sambo vill inte ha fler barn å jag är glad att jag fick min lilla skrutta! Men det kändes plötsligt lite vemodigt att magen är borta...för alltid!

• MissKaos
    WeeBee skrev 2013-07-29 17:31:56 följande:
    Åhh...nu när jag såg din mage MissKaos så saknar jag min mage! Jag kommer troligtvis aldrig att ha bebismage igen...min sambo vill inte ha fler barn å jag är glad att jag fick min lilla skrutta! Men det kändes plötsligt lite vemodigt att magen är borta...för alltid!
    ..sista gången för mig med nu.. Så jag lyxshoppar en mammaklänning jag eg i nte nödvändigtvis behöver bara för att jag kände mig fin i den, magen blev fin Försöker njuta..

Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013