• EwMa

Gravid i Göteborg 2013

Eftersom vi blev fler och fler tog jag mig friheten att starta en ny tråd från våran gamla.
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m67435211.html

Här samlas vi och pratar om våra upplevelser och tankar kring våra graviditeter. Ny som gammal är välkommen. Ingen fråga eller diskussion är för dum.

Har även lagt till våran BF lista, Vi kan ju fylla på den allt eftersom.

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m68898959.html

Vi har en spännande resa framför oss!   

• Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013
  • solskenstjejen

MissKaos: fin mage du har :)

Teddy: Skönt att tjejen går upp i vikt.

Kl 13:40 föddes vår lille Edvin. Han vägde 4780gr och är 54cm så det var en redig klump

Han mådde ok men får lite syrgas för att hjälpa andningen att komma igång. I övrigt såg han fin o bra ut tyckte de.

Känns lite konstigt för mig att ligga på BB utan min bebis i samma rum. Han ligger ju på neontalavdelningen. Min man gick precis för att titta till Edvin och även för att vara med vid matningen som snart är dags.
    Jag hoppas kunna ta mig upp ur sängen imorgon så jag oxå får hålla honom igen.

Hur går det för er andra??
    LillaLoppan?? Några känningar?

• TeddyGirl82
    solskenstjejen skrev 2013-07-29 19:25:40 följande:

Kl 13:40 föddes vår lille Edvin. Han vägde 4780gr och är 54cm så det var en redig klump

Han mådde ok men får lite syrgas för att hjälpa andningen att komma igång. I övrigt såg han fin o bra ut tyckte de.

Känns lite konstigt för mig att ligga på BB utan min bebis i samma rum. Han ligger ju på neontalavdelningen. Min man gick precis för att titta till Edvin och även för att vara med vid matningen som snart är dags.

Grattis!!! Hoppas på det bästa för er!
  • Vilgot o Lillpyret

MissKaos: fin mage! Saknar också min när jag ser din. Njut! Troligtvis var det sista graviditeten för mig med. Vilken härlig pyjamas! Den hade jag använt som bodysuit eftersom den är så fin. :) Solskenstjejen: Grattis till er Edvin! Hoppas att han snart slipper syrgasen så att ni får vara tillsammans.

• LillaLoppanT
    solskenstjejen skrev 2013-07-29 19:25:40 följande:

Grattis!
    Edvin är ett namn som vi har på vår lista med :)

Här blir det igångsättning imorgon :) 
    ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ LUKAS ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  • TeddyGirl82
    LillaLoppanT skrev 2013-07-29 23:20:29 följande:
    Grattis!

Edvin är ett namn som vi har på vår lista med :)

Här blir det igångsättning imorgon :) 

Lycka till!
  • annvian

Hej hej,

Jag hittade hit i elfte timmen kan man säga. Stämmer BF-listan med er som är här i tråden? Själv har jag bf 9/9. Andra barnet.

Någon som går på Barnmorskegruppen?

• TeddyGirl82
    annvian skrev 2013-07-30 08:41:28 följande:
    Hej hej,

Jag hittade hit i elfte timmen kan man säga. Stämmer BF-listan med er som är här i tråden? Själv har jag bf 9/9. Andra barnet.

Ja den stämmer
  • annvian

Okidok, jag gick in o uppdaterade med mitt o en annan tjejs namn som hade skrivit i tråden.

Har ni träffats någon gång?

• MissKaos

Jag går där. Vem hsr du?

Ska ha först i dec...

Din första?

Lycka till Loppan!!

annvian skrev 2013-07-30 08:41:28 följande:
    Hej hej,

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • September2009

Grattis i efterskott TeddyGirl82, Dannii B och SusanneL! Stort grattis till senaste tillskottet solskenstjejen! Bra att era barn får egna födelsedagar och inte måste dela med mamma ;) Första sonen kom en vecka efter min födelsedag, då tyckte jag det hade varit fräckt att få födelsedatumet 090909 men det var ju min födelsedag så det var nog bättre han fick fylla år en vecka senare istället.

Min pojk sover hur bra som helst på dan, är väl tack vare allt ljud som han trivs så bra för på natten behagar han bara sova 1-2 timmar i sträck :/ han får ligga r lite på sidan, lägger en filt bakom honom så han inte hamnar rakt på rygg, känns tryggast så om han skulle kräkas. Sen varierar vi så klart så han inte sover på samma sida varje natt.

Ett tips om man vill få ut lite extra mjölk istället för att låta det som läker gå till spillo, om man nu ändå ska ge tillägg, är att lägga en amningskupa i behån, köpte ett par på babyproffsen när Joel var bebis och han skulle börja flaskmatas på kvällarna. Provat den nu och det blev 15 ml i den när jag ammade, sen kan man ju pumpa för att få ut de sista feta dropparna också. När Joel slutade amma och bara ville äta ut flaska då han var sex månader och mina bröst fortfarande var fulla kunde jag handpumpa ett fullt rör som jag har för mig är 100 ml, men då fick man vara ihärdig! Allt eftersom bebisen växer blir det väl mer mjölk i brösten också.

MissKaos: fina kläder du hittat! Tror också det är färdigbakat i den här ugnen, gubben blir 40 nästa år och han känner inte att han kommer orka.. själv vill jag ha några bebisfria år framöver men jag ska ju bara fylla 32 så än har jag ju några år innan det är för sent så man vet ju aldrig..

Lycka till idag LillaLoppan med igångsättningen!!

Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013