• EwMa

Gravid i Göteborg 2013

Eftersom vi blev fler och fler tog jag mig friheten att starta en ny tråd från våran gamla.
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m67435211.html

Här samlas vi och pratar om våra upplevelser och tankar kring våra graviditeter. Ny som gammal är välkommen. Ingen fråga eller diskussion är för dum.

Har även lagt till våran BF lista, Vi kan ju fylla på den allt eftersom.

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m68898959.html

Vi har en spännande resa framför oss!   

• Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013
  • Snultan
    Filippaa88 skrev 2013-09-09 07:43:11 följande:
    Vad trevligt med en till som inte fått än, även om det är hur kul som helst att läsa om de andras underverk :) Jag bor med på Hisingen, stämmer bra in på din beskrivning 25, första barnet, dock har vi ej hund haha :)

Hoppas vändningsförsöket går bra!

Vad kul! när har du bf? Hur mår du?

Ska på ul imorgon hos min bm. Sjukhuset ville jag skulle göra de en gång till för att se om han vänt sig. Så vi får väl se imorgon, annars blir det vändningsförsök så får väl se helt enkelt
    Gravid med första barnet som beräknas komma 6 Oktober!
  • Snultan
    TeddyGirl82 skrev 2013-09-09 11:18:40 följande:
    Hur kan man säga att en bebis är slank när hon följer sin viktkurva?
    Kanske den personen som sa det dennes personliga åsikt?
  • MissKaos
    TeddyGirl82 skrev 2013-09-09 11:18:40 följande:
    Hur kan man säga att en bebis är slank när hon följer sin viktkurva?

Tanklöst, gissar jag. Eller så ska det var ane komplimang.. Eller så ligger hon i nerekant på normalkurvan och föjljer sin kurva fint. Eller så hade BVC tanten (antar det var hon) haft besök av en rundare bebis innan? Eller..
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Reapå duns. Tag 3 bet för 2. Fanns lite heldressar och pyjamaser kvar. 3 pyjamas alt heldressar330 kr *brr*

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-09-09 11:30:55 följande:
    Tanklöst, gissar jag. Eller så ska det var ane komplimang.. Eller så ligger hon i nerekant på normalkurvan och föjljer sin kurva fint. Eller så hade BVC tanten (antar det var hon) haft besök av en rundare bebis innan? Eller..

Jag vet inte. Var bvc läkaren. Innan oss var d en äldre bebis. Hon följer mitten kurvan perfekt. Jaja så länge hon mår bra och går upp.

Bara lite plattare på ena sidan av huvudet än andra. Och måste ligga mer på mage ön hon gör nu
  • September2009
    MissKaos skrev 2013-09-07 16:50:56 följande:
    Inatt sjönk magen. Minns inte alls att den gjorde det med Isak, inte så drastiskt iaf! ganska skönt på ett vis för den känns mindre och lättare. Knepigt dock att det känns som om den åkt längre ner under dagen.

Går nu i helgen in i v28!

Var samma för mig, beror väl på att bäckenet påverkats av att man fött barn. Jag märkte det tydligt på att bebisen inte tryckte lika mycket på magsäcken den här gången, blev proppmätt förra gången på pyttelite och nu kunde jag äta normalstora portioner vilket var så himla skönt :)
    TeddyGirl82 skrev 2013-09-09 12:44:32 följande:
    Jag vet inte. Var bvc läkaren. Innan oss var d en äldre bebis. Hon följer mitten kurvan perfekt. Jaja så länge hon mår bra och går upp.

Bara lite plattare på ena sidan av huvudet än andra. Och måste ligga mer på mage ön hon gör nu

Är hon kanske lång i förhållande till sin vikt? Det fick vi kommentar om med första barnet nämligen, iaf när han var nyfödd. Då sa barnläkaren att han var smal, just för att han var ganska lång men vägde lite(han följde alltid mittenkurvan). Han menade på att är man så tunn när föds så riskerar man att få problem senare i livet om man inte sköter sin kosthållning, ja han sa faktiskt att vi ska vara försiktiga med att ge honom skräpmat, att han skulle komma att vara känslig mot sånt. Vi fattade inte hur han kunde säga nåt sånt om en nyfödd bebis men efter att ha sett ett tv-program om detta förstod jag vad han menade lite bättre.

Vår senaste var mycket mindre men proportionerlig enligt läkaren som tittade på honom på bb, vi kan alltså lugnt låta honom leva på snabbmat ;)
  • TeddyGirl82
    September2009 skrev 2013-09-09 23:05:08 följande:
    Var samma för mig, beror väl på att bäckenet påverkats av att man fött barn. Jag märkte det tydligt på att bebisen inte tryckte lika mycket på magsäcken den här gången, blev proppmätt förra gången på pyttelite och nu kunde jag äta normalstora portioner vilket var så himla skönt :)

Är hon kanske lång i förhållande till sin vikt? Det fick vi kommentar om med första barnet nämligen, iaf när han var nyfödd. Då sa barnläkaren att han var smal, just för att han var ganska lång men vägde lite(han följde alltid mittenkurvan). Han menade på att är man så tunn när föds så riskerar man att få problem senare i livet om man inte sköter sin kosthållning, ja han sa faktiskt att vi ska vara försiktiga med att ge honom skräpmat, att han skulle komma att vara känslig mot sånt. Vi fattade inte hur han kunde säga nåt sånt om en nyfödd bebis men efter att ha sett ett tv-program om detta förstod jag vad han menade lite bättre.

Vår senaste var mycket mindre men proportionerlig enligt läkaren som tittade på honom på bb, vi kan alltså lugnt låta honom leva på snabbmat ;)

Jag vet inte hur mycket hon sks väga till sin vikt. Hon väger nu 4695g och är 58,7cm lång. Alla kurvor ser bra ut så jag orkar inte bry migmer. Så länge hon är glad, allt funkar och hon äter så är hon perfekt som d utvecklarvsig.

Men att dom ska ligga på magen stor del av vakna tiden fatta jag inte..kan d va för och träna upp muskler?
  • Snultan

De är ju dels för att träna nacken, fokusera, träning ger ju bra utveckling oxå. Plus att dom inte ska få platt huvud!

Står faktiskt om de där i senaste vi föräldrar. Rätt intressant där finns oxå massa tips om man har en bebis som inte gillar att ligga på mage

• TeddyGirl82
    Snultan skrev 2013-09-10 05:40:45 följande:
    De är ju dels för att träna nacken, fokusera, träning ger ju bra utveckling oxå. Plus att dom inte ska få platt huvud!

Står faktiskt om de där i senaste vi föräldrar. Rätt intressant där finns oxå massa tips om man har en bebis som inte gillar att ligga på mage

Hon gillar d bara att hon blir som flesta bebisar trött. Men vi ska öva.

Nu e d snart dags att börja viktraset ordentligt. Blir nog innan jul..tror jag . En av dagens tankar. Även dopplanering
Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013