MissKaos skrev 2013-09-07 16:50:56 följande:
Inatt sjönk magen. Minns inte alls att den gjorde det med Isak, inte så drastiskt iaf! ganska skönt på ett vis för den känns mindre och lättare. Knepigt dock att det känns som om den åkt längre ner under dagen.
Går nu i helgen in i v28!
Var samma för mig, beror väl på att bäckenet påverkats av att man fött barn. Jag märkte det tydligt på att bebisen inte tryckte lika mycket på magsäcken den här gången, blev proppmätt förra gången på pyttelite och nu kunde jag äta normalstora portioner vilket var så himla skönt :)
TeddyGirl82 skrev 2013-09-09 12:44:32 följande:
Jag vet inte. Var bvc läkaren. Innan oss var d en äldre bebis. Hon följer mitten kurvan perfekt. Jaja så länge hon mår bra och går upp.
Bara lite plattare på ena sidan av huvudet än andra. Och måste ligga mer på mage ön hon gör nu
Är hon kanske lång i förhållande till sin vikt? Det fick vi kommentar om med första barnet nämligen, iaf när han var nyfödd. Då sa barnläkaren att han var smal, just för att han var ganska lång men vägde lite(han följde alltid mittenkurvan). Han menade på att är man så tunn när föds så riskerar man att få problem senare i livet om man inte sköter sin kosthållning, ja han sa faktiskt att vi ska vara försiktiga med att ge honom skräpmat, att han skulle komma att vara känslig mot sånt. Vi fattade inte hur han kunde säga nåt sånt om en nyfödd bebis men efter att ha sett ett tv-program om detta förstod jag vad han menade lite bättre.
Vår senaste var mycket mindre men proportionerlig enligt läkaren som tittade på honom på bb, vi kan alltså lugnt låta honom leva på snabbmat ;)