• EwMa

Gravid i Göteborg 2013

Eftersom vi blev fler och fler tog jag mig friheten att starta en ny tråd från våran gamla.
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m67435211.html

Här samlas vi och pratar om våra upplevelser och tankar kring våra graviditeter. Ny som gammal är välkommen. Ingen fråga eller diskussion är för dum.

Har även lagt till våran BF lista, Vi kan ju fylla på den allt eftersom.

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m68898959.html

Vi har en spännande resa framför oss!   

• Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013
  • MissKaos

På fl. Åkte in. Ctg och ul gjord. Hsr sd och en sjövild bebis. Kontroll av tappen ska göras. Bm pratar om inläggning för obs. Hoppss den inte är påverkad! Tror dom skickar en urinodling.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • LillaLoppanT

Var det nån som gick på Vilgot &lillpyrets Me and I-visning idag? Hoppas ni hitta nåt kul :) Misskaos, hoppas allt ser bra ut!

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ LUKAS ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  • MissKaos

Allt ok. Sannolikt uvi som spökar. Fått selexid och ska bli hemma imorgon. Nu sängen..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-09-02 00:46:37 följande:
    Allt ok. Sannolikt uvi som spökar. Fått selexid och ska bli hemma imorgon. Nu sängen..

Vad skönt. Och bra du åkte in. Likabra. För än vill du väl inte den kommer ut?
  • MissKaos

Gud nej! Chanserna tiöm överlevnad är goda i v 27 men vad hemskt mef så tidig prematur.. 10dgr före bf går det bedtälla?

TeddyGirl82 skrev 2013-09-02 07:25:13 följande:
    Vad skönt. Och bra du åkte in. Likabra. För än vill du väl inte den kommer ut?

• TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-09-02 07:58:41 följande:
    Gud nej! Chanserna tiöm överlevnad är goda i v 27 men vad hemskt mef så tidig prematur.. 10dgr före bf går det bedtälla?

Hehe du får skicka in en lapp till bebisen så den får läsa beställningen.

Visst att bebisar kommer tidigt. Men tycker verkligen inte att dom e söta. Mer skrämmande tycker jag. Läste om en killa som kom i vecka 25 i senaste föräldrar&barn. Lite läskigt. Då går jag hellre över tiden.

Hmm e man för snabb med maten nu kanske för hon hinner aldrig få fram hunger skriket..men d e ju för man har koll på att då och då har det gått 3-4 timmar sen hon åt sist. Fast när hon e vaken så mycket på dagarna vill hon snutta med. Men d får hon ju vänja av sig med.
  • MissKaos

Fy så jobbigt att få så tidigt! Den oron.. och sen är dom känsliga länge osv. Jag går nog med hellre över då även om strax innan känns optimalt! Känns lite lyxigt att vsra hemma idag. Som att jag fuskar.. sen hade jag ju inte orkat upp 5:30 idag eftet att hs kommit hem kl 1. Och trigga sd vill man ju inte heller.

Håller du på att avsluta amningen nu? Bra att du gör det ni mår bra av!

Kan rapportera +15kg nu. Känns inte så kul.

TeddyGirl82 skrev 2013-09-02 08:49:51 följande:
    Hehe du får skicka in en lapp till bebisen så den får läsa beställningen.

Visst att bebisar kommer tidigt. Men tycker verkligen inte att dom e söta. Mer skrämmande tycker jag. Läste om en killa som kom i vecka 25 i senaste föräldrar&barn. Lite läskigt. Då går jag hellre över tiden.

Hmm e man för snabb med maten nu kanske för hon hinner aldrig få fram hunger skriket..men d e ju för man har koll på att då och då har det gått 3-4 timmar sen hon åt sist. Fast när hon e vaken så mycket på dagarna vill hon snutta med. Men d får hon ju vänja av sig med.

• TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-09-02 09:04:39 följande:
    Fy så jobbigt att få så tidigt! Den oron.. och sen är dom känsliga länge osv. Jag går nog med hellre över då även om strax innan känns optimalt! Känns lite lyxigt att vsra hemma idag. Som att jag fuskar.. sen hade jag ju inte orkat upp 5:30 idag eftet att hs kommit hem kl 1. Och trigga sd vill man ju inte heller.

Håller du på att avsluta amningen nu? Bra att du gör det ni mår bra av!

Kan rapportera +15kg nu. Känns inte så kul.

Äh d försvinner snabbt dom kilorna.

Nja jag vågar inte helt utan att prata med bvc.Vill inte få mjölkstockning eller annat. Så ammar på morgonen. Under dagen får hon ersättning. Men d känns som hon äter smått istället för ett mål. Men d kan man väl vänja av henne snart hoppas jag
  • MissKaos
    TeddyGirl82 skrev 2013-09-02 09:10:53 följande:

Äh d försvinner snabbt dom kilorna.
    Nja jag vågar inte helt utan att prata med bvc.Vill inte få mjölkstockning eller annat. Så ammar på morgonen. Under dagen får hon ersättning. Men d känns som hon äter smått istället för ett mål. Men d kan man väl vänja av henne snart hoppas jag
    Tror inte jag. Bebisar äter ju sådär hela tiden.. På sikt såklart. MEn ge det tid! JAg vande in stora på frukost -lunch-mellis-middag-kvmat samt amning 2-3gge/dygn innan fsk börjad. Detmatschemat höll han rätt länge. Till drygt två år iaf. HAn ät även ett nattmål länge. Det ska jag fösöka få bort på tvåan om det går. Nu ammade ju jag så jag behöve inte värma flaskor och hålla på. Smidigt för mig som det funkade för.
  • TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-09-02 09:26:47 följande:
    Tror inte jag. Bebisar äter ju sådär hela tiden.. På sikt såklart. MEn ge det tid! JAg vande in stora på frukost -lunch-mellis-middag-kvmat samt amning 2-3gge/dygn innan fsk börjad. Detmatschemat höll han rätt länge. Till drygt två år iaf. HAn ät även ett nattmål länge. Det ska jag fösöka få bort på tvåan om det går. Nu ammade ju jag så jag behöve inte värma flaskor och hålla på. Smidigt för mig som det funkade för.

Ja jag får se vad d ger. Nu fick hon 120ml ersättning och somnade lätt. Så blir d inte omhon ammas förutom vid 5 på morgonen
Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013