• EwMa

Gravid i Göteborg 2013

Eftersom vi blev fler och fler tog jag mig friheten att starta en ny tråd från våran gamla.
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m67435211.html

Här samlas vi och pratar om våra upplevelser och tankar kring våra graviditeter. Ny som gammal är välkommen. Ingen fråga eller diskussion är för dum.

Har även lagt till våran BF lista, Vi kan ju fylla på den allt eftersom.

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m68898959.html

Vi har en spännande resa framför oss!   

• Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013
  • MissKaos

Ptja är det så himmla noga?

LillaLoppanT skrev 2013-09-05 15:48:30 följande:
    Inte motorolja ?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • TeddyGirl82
    LillaLoppanT skrev 2013-09-05 15:48:30 följande:
    Inte motorolja 😁

hehe då kanske hennes mage skulle komma igång ordentligt, nä stackarn. Är det bara rapsolja eller vanlig matolja lika bra?

Ska till BVC på måndag först och idag och imorgon är det stängt så man kan inte ringa och fråga.. 
  • nyttliv85
    TeddyGirl82 skrev 2013-09-05 17:27:54 följande:

hehe då kanske hennes mage skulle komma igång ordentligt, nä stackarn. Är det bara rapsolja eller vanlig matolja lika bra?

Ska till BVC på måndag först och idag och imorgon är det stängt så man kan inte ringa och fråga.. 

Min syster har en liten, och hon fick rådet att lägga olja i vällingen då han var lite förstoppad. så det är nog bara att testa dig fram med mängden, kanske börja med en tsk och öka på om de behövs.
    Hoppas din lilla snart får igång magen! 
  • TeddyGirl82
    nyttliv85 skrev 2013-09-05 17:37:26 följande:
    Min syster har en liten, och hon fick rådet att lägga olja i vällingen då han var lite förstoppad. så det är nog bara att testa dig fram med mängden, kanske börja med en tsk och öka på om de behövs.

Hoppas din lilla snart får igång magen! 

Ja flera har tipsat om olja
  • sri

En sked messmör har jag hört funkar oxå, har inte provat själv men hört av andra som vart nöjda med det

• sri

Rapsoljaär det dem rekommenderar fr BVC o den ska hjälpatill med utvecklingen av hjärnan oxå har jag hört

• TeddyGirl82
    sri skrev 2013-09-05 22:28:54 följande:
    En sked messmör har jag hört funkar oxå, har inte provat själv men hört av andra som vart nöjda med det

Jo jag har hört detta med, t o m svärmor som jobbade på BVC för massa år sen sa att d tipsade dom om när hon jobbade där.
  • MissKaos
    TeddyGirl82 skrev 2013-09-06 05:52:46 följande:

Jo jag har hört detta med, t o m svärmor som jobbade på BVC för massa år sen sa att d tipsade dom om när hon jobbade där.

Fast i vällingen.. Så vänt alite med messmöret kanske?
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-09-06 07:23:48 följande:
    Fast i vällingen.. Så vänt alite med messmöret kanske?

Jo jag väntar. Blir oljan
  • September2009

Åh vad bra vädret ska bli ett par dagar nu, en liten tröst i tider av sömnlöshet, några dagars förkylning tog på Liams små krafter och han har sovit roligt bra några dagar men i natt hade han återigen svårt att sova några längre stunder på natten. Det är tur man har någorlunda bra morgonhumör, stackars ungar om bägge föräldrarna hade varit på pisshumör sömnlösa morgnar som denna..

Datorn blir en räddning, skäms jag nästan för att säga, när man vill få fyraåringen att sitta still så jag får en chans att duscha och njuta på balkongen av min morgonkaffe.. Är jag den enda som använder datorn som "barnvakt" korta stunder så här för att få lite lugn och ro?

Älskar att ta långa promenader när det börjar bli så här höstligt så det hade vart mysigt att ses snart med alla barnvagnar eller vad säger ni andra? Idag blir det plikta med sonen!

Har tänkt också på om vi inte skulle ta och uppgradera snart, det har inte uppdaterats på länge i vår "födda" lista, tänk om vi skulle ta och skriva in lite roliga uppgifter utöver datum, som längd och vikt? Bebisarnas då alltså ;)

Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013