• EwMa

Gravid i Göteborg 2013

Eftersom vi blev fler och fler tog jag mig friheten att starta en ny tråd från våran gamla.
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m67435211.html

Här samlas vi och pratar om våra upplevelser och tankar kring våra graviditeter. Ny som gammal är välkommen. Ingen fråga eller diskussion är för dum.

Har även lagt till våran BF lista, Vi kan ju fylla på den allt eftersom.

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m68898959.html

Vi har en spännande resa framför oss!   

• Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013
  • sri

Jo det är i vällingen/ ersättningen som mina vänner blandat ner messmöret.

MissKaos skrev 2013-09-06 07:23:48 följande:
    Fast i vällingen.. Så vänt alite med messmöret kanske?
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

• Snultan
    nyttliv85 skrev 2013-09-06 12:34:22 följande:
    Första barnet här!

Jag har mått bra nästan genom hela graviditeten, om man bortser från migränanfall som kom tätt de första 15 veckorna. Börjar dock nu de senaste dagarna få ont i vänster ben/knä och höft, hoppas dock att det bara är tillfälligt, haft känningar i ryggen också men samtidigt känns det normalt och inget jag ska klaga på. 

Vakna idag upp med halsont och tungt huvud, men men känns som var och varannan människa är förkylda nu. 

Fyra arbetsdagar kvar, sen går jag på graviditetspenning, dubbelkänsla, känns gott för att det börjar bli tungt att jobba, sover dåligt men samtidigt tror jag att jag kommer bli oerhört rastlös.

Hur mår du själv? Välkommen hit fresten :)      

Tack så mycket

Hoppas inte den värken håller i sig. Nu när man inte jobbar så vill man ju ändå kunna passa på att göra saker.

Jag mår bra men är jätte trött allt som oftast. Har precis varit ute på en långpromenad nästan två timmar. Gick bra lite trött mot slutet bara skönt att jag fortfarande orkar hålla igång. Bara gått upp 9 kg och inget svullen. Bra värden, inte ont nånstans..

Ja vi får väl se hur de sista veckorna blir! På tisdag blir det ultraljud för att se om lillen har vänt sig. Har han de inte så blir det vändningsförsök på sjukhuset veckan efter.

Så vi får se.
    Gravid med första barnet som beräknas komma 6 Oktober!
  • LillaLoppanT
    Snultan skrev 2013-09-06 09:42:50 följande:
    Jag hittade den här tråden och tänkte jag skulle hoppa in har alla bebisar kommit eller finns de gravida kvar?

Är 25 år bor på centrala hisingen med sambo och hund och väntar första barnet med bf 6 oktober
    Graviditeten har vart bra. Gick hem med graviditetspeng i augusti pga tungt jobb så nu är jag mest hemma vilar o fixar och passar en hund om dagarna

Mår bra men igår på lägeskontrollen visade det sig att min lilla pojke (ja vi vet att de är en pojke) inte har vänt på sig. Så blir vändningsförsök nu. Nån mer som gjort/ska göra det?
    Välkommen. Visst är det skönt med graviditetspenning Det fick jag med. (är brevbärare).

Jag tror att detta från början var en "BF sommaren 2013", men den har efter hand ändrats till en 2013-tråd. Så många har nog fått sina bebisar nu i sommar. Men det finns som sagt en del gravida kvar.

Min bebis låg åt fel håll. Gjorde ett vändningsförsök, och jag hade väntat mig pest och mycket pina. Men det gick hur bra som helst! Läkaren vände henne på ca första försöket. Det tog ca 30 sekunder, och gjorde inte ont alls. 
    Så vill du ha en som är bra på att vända, så ta kontakt med Dr. Tejler på varbergs sjukhus  
    ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ LUKAS ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  • TeddyGirl82

Idag är första bortlämningen av plutt på några timmar. Ska bli klippt o åka till allum. E inte orolig men känns konstigt. Men hon får d bra hos farmor :)

• TeddyGirl82

Lilla skruttan. Hon tar i under flera minuter föratt få ut nr 2. Hon tog i så.hon tappa andan. Så ska d inte vara. Hon e väl inte på väg och bli förstoppad? Plus d e grönt och kletigt..får väl ringa premiär samtalet till 1177

• MissKaos

Inatt sjönk magen. Minns inte alls att den gjorde det med Isak, inte så drastiskt iaf! ganska skönt på ett vis för den känns mindre och lättare. Knepigt dock att det känns som om den åkt längre ner under dagen.
    Kände nu att magen plötsligt sitter mycket lägre.  Japp säger MrK den har sjunkit.  Syns kanske inte på fotot...  Går in i sista trimestern idag! Och började känna mig oförklarligt pigg sista dagarna.
    Går nu i helgen in i v28!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Den nedre bilden är från v 25.

Var tvungen att jämföra..

• Snultan
    LillaLoppanT skrev 2013-09-06 23:46:36 följande:
    Välkommen. Visst är det skönt med graviditetspenning Det fick jag med. (är brevbärare).

Jag tror att detta från början var en "BF sommaren 2013", men den har efter hand ändrats till en 2013-tråd. Så många har nog fått sina bebisar nu i sommar. Men det finns som sagt en del gravida kvar.

Min bebis låg åt fel håll. Gjorde ett vändningsförsök, och jag hade väntat mig pest och mycket pina. Men det gick hur bra som helst! Läkaren vände henne på ca första försöket. Det tog ca 30 sekunder, och gjorde inte ont alls. 
    Så vill du ha en som är bra på att vända, så ta kontakt med Dr. Tejler på varbergs sjukhus  
    Tack :) Ja, de är ju riktigt skönt :)

Okok gött med lite variation :) när kom din lilla då?

Aah vi får la se om han vänder sig själv eller hur det blir här framöver.. De beror ju väldans på vem som gör vändningsförsöket ja.. men de kommer gå bra vilket som :) jag e positiv iaf hehe :P 
  • Filippaa88
    Snultan skrev 2013-09-06 09:42:50 följande:

Jag hittade den här tråden och tänkte jag skulle hoppa in smile1.gif har alla bebisar kommit eller finns de gravida kvar? smile1.gif

Är 25 år bor på centrala hisingen med sambo och hund och väntar första barnet med bf 6 oktober smile1.gif

Graviditeten har vart bra. Gick hem med graviditetspeng i augusti pga tungt jobb så nu är jag mest hemma vilar o fixar och passar en hund om dagarna smile1.gif

Mår bra men igår på lägeskontrollen visade det sig att min lilla pojke (ja vi vet att de är en pojke) inte har vänt på sig. Så blir vändningsförsök nu. Nån mer som gjort/ska göra det?

Vad trevligt med en till som inte fått än, även om det är hur kul som helst att läsa om de andras underverk :) Jag bor med på Hisingen, stämmer bra in på din beskrivning 25, första barnet, dock har vi ej hund haha :)

Hoppas vändningsförsöket går bra!
Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013