• EwMa

Gravid i Göteborg 2013

Eftersom vi blev fler och fler tog jag mig friheten att starta en ny tråd från våran gamla.
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m67435211.html

Här samlas vi och pratar om våra upplevelser och tankar kring våra graviditeter. Ny som gammal är välkommen. Ingen fråga eller diskussion är för dum.

Har även lagt till våran BF lista, Vi kan ju fylla på den allt eftersom.

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m68898959.html

Vi har en spännande resa framför oss!   

• Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013
  • Vilgot o Lillpyret

Hej alla! Jag har fullt upp med att ha hand om förkylda barn och att samtidigt själv försöka kurera mig. Vilgot har öroninflammation och Ivar har fått problem med andningen och får både kortison och lugtrörsvidgande. Vi hoppas att det bara är något tillfälligt som kommit nu under förkylningen men det är precis som det var med Vilgot. Det är skönt att vi denna gång kontaktat Barn- och ungdomsmedicin snabbare. Ivar är 3,5 månad och Vilgot var 6 månader när han började medicineras. Det är så jäkla påfrestande när ens barn är sjukt, särskilt när det handlar om andningen. När Vilgot behöver luftrörsvidgande så tycker jag inte att det är jobbigt, det är bara att göra det. Men när Ivar blir ansträngd, piper och väser så tycker jag att det är kämpigt (trots att jag varit där förut!) men det är ju bara att göra det man ska...

• Vilgot o Lillpyret
    Snultan skrev 2013-10-12 05:04:46 följande:
    Zzzzzzzz!!... Matheus har magknip ibland.. och svårt att komma till ro. Igår kväll va han grinig från 19 till 23 typ.. han skriker inte otröstlig utan de går i vågor liksom. Tur man inte är ensam så man kan turas om iaf. Har även syster på besök så hon avlastar lite oxå Dagarna är jättelugna. Då sover han mest. Å är allmänt nöjd bebis Känner mig lite utsliten nu :-P inte nöjd o bli väckt om nätterna såhär ju hehe.. Men nu tror jag de värsta är över för denna gången. Så ska sova några timmar till nu min syster fyller år idag så blir att hitta på något skoj! Hoppas ni har det bra!
    Matheus 131002!

Det är så typiskt att de är gnälliga, arga eller ledsna vid den tiden. Ivar var också superlugn på dagarna men på kvällarna förbyttes han helt. Lite som Dr Jekyll/ Mr Hide. ;)
  • Snultan
    Vilgot o Lillpyret skrev 2013-10-12 09:44:02 följande:

Det är så typiskt att de är gnälliga, arga eller ledsna vid den tiden. Ivar var också superlugn på dagarna men på kvällarna förbyttes han helt. Lite som Dr Jekyll/ Mr Hide. ;)
    Haha precis :) Jobbigt när man inte vet riktigt vad felet är.. så man vet inte riktigt hur man ska göra för att hjälpa.. men det är ju så det är.

Jobbigt med dessa sjukdomar :( hoppas ni snart blir friska.  
    Matheus 131002!
  • TeddyGirl82
    LillaLoppanT skrev 2013-10-12 01:03:42 följande:
    Hallå tråden, vart tog ni vägen?

Jag tittar in då och då men känns som man inte har nåt och skriva. Har velat vara med på träffarna men när det sen närmar sig så vill jag inte. Kan vara för jag har mycket nu. Har drabbats av förlossningsdepression. Men på väg ut ur den snart hoppas jag.

Plus mycket med Tilde. Hon äter lite känner jag. Inte vägt henne på 2v. Får bli när det är dags för vaccin om 2v. Hon äter ordentligt 150ml två mål. Sen e d 70-100 dom andra. Men ska prova och sänka mängden så får hon äta oftare istället på dagarna om hon inteär nöjd. Och semestern med hela nätters sömn är över och bytt mot nätter då hon gnäller för hon vill ha nappen.

Ska även prova en babysleep kudde mot platthet på huvvet. Så man kan variera hur hon sover. Skadar inte och testa. Så det är mycket nu. Men hoppas d ger sig snart så jag kan va me på träffar jag med.
  • MissKaos

Vi har burit in utemöbler idag. Känns i bakfogen. Höll på massor igår med. Aj.

Massa måsten nu. Trist men men.

Trött misstänkrr ngt i kroppen soben gick ochkröp ubdrr rn filt på em och somnade. Kul nu kan han inte sova. Olikt honom! Hoppas det inte är ngn sjuka på g bara.

Magont inatt och på morgonen. Ajaj..

Går in i v33 imorgon. Längtar efter bebis men undrar hir allt ska bli klart?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Kram!

TeddyGirl82 skrev 2013-10-12 20:45:35 följande:
    Jag tittar in då och då men känns som man inte har nåt och skriva. Har velat vara med på träffarna men när det sen närmar sig så vill jag inte. Kan vara för jag har mycket nu. Har drabbats av förlossningsdepression. Men på väg ut ur den snart hoppas jag.

Plus mycket med Tilde. Hon äter lite känner jag. Inte vägt henne på 2v. Får bli när det är dags för vaccin om 2v. Hon äter ordentligt 150ml två mål. Sen e d 70-100 dom andra. Men ska prova och sänka mängden så får hon äta oftare istället på dagarna om hon inteär nöjd. Och semestern med hela nätters sömn är över och bytt mot nätter då hon gnäller för hon vill ha nappen.

Ska även prova en babysleep kudde mot platthet på huvvet. Så man kan variera hur hon sover. Skadar inte och testa. Så det är mycket nu. Men hoppas d ger sig snart så jag kan va me på träffar jag med.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Snultan

Inte kul med depression teddygirl, hoppas den går över snart!!

Min son verkar ha sina skrik timmar på kvällarna. Vet inte riktigt vad de är.. om de är magont eller bara att han inte kommer till ro. Kan de ha nåt att göra med att han sover hela dagarna så han blir typ övertrött på kvällen? Eller är de bara sån period nu kanske..

På tisdag blir det bvc, ska bli kul o se vad han väger. Vill att han ska växa i sina kläder :-P även dom minsta är för stora. Lilla plutt!

Matheus 131002!
  • sri

Passa på å njut av att han är liten rätt som det är måste hela garderoben bytas ut;) blir han srikig samma tid varje kväll? Du kan ju kolla på klockan lite o prova lägga honom aldeles innan eller vid första tendens på skrik o gnäll, han kanske bara vill sova, eller låta honom ligga lite på mage över dina knän för att få bort lite luft i magen.

Snultan skrev 2013-10-13 10:45:02 följande:
    Inte kul med depression teddygirl, hoppas den går över snart!! Min son verkar ha sina skrik timmar på kvällarna. Vet inte riktigt vad de är.. om de är magont eller bara att han inte kommer till ro. Kan de ha nåt att göra med att han sover hela dagarna så han blir typ övertrött på kvällen? Eller är de bara sån period nu kanske.. På tisdag blir det bvc, ska bli kul o se vad han väger. Vill att han ska växa i sina kläder :-P även dom minsta är för stora. Lilla plutt!
    Matheus 131002!

Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013