• EwMa

Gravid i Göteborg 2013

Eftersom vi blev fler och fler tog jag mig friheten att starta en ny tråd från våran gamla.
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m67435211.html

Här samlas vi och pratar om våra upplevelser och tankar kring våra graviditeter. Ny som gammal är välkommen. Ingen fråga eller diskussion är för dum.

Har även lagt till våran BF lista, Vi kan ju fylla på den allt eftersom.

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m68898959.html

Vi har en spännande resa framför oss!   

• Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013
  • Snultan

Kan de va skillnad på flaskor o nappar? Alltså att de äter bättre från vissa flaskor.. för vi upplever att han inte stressar lika mkt med avent flaskan.. å mam flaskan som är formad på ett speciellt sätt inte lika bra.. men vet inte riktigt..

Matheus 131002!
  • TeddyGirl82

Det är jättesnällt att ni tycker man borde gå med i grupp så men d funkar inte för mig, nu har jag ju tagit mig ur den, känner mig inte lika nere alls och oron för Tilde är inte lika mycket. Men den kommer alltid finnas.
    Nu har hon börjat snurra runt på sidan och även över på mage utan att hon tänker på det själv. Hon ska även lägga sig på sidan i sängen, det gillar jag inte. Inte utan kudden jag tänkte prova men vill avvakta och se vad dom säger på bvc om hennes platta huvud 

• Snultan

Skönt att du mår bättre nu

Idag ska vi lilla familjen spendera en natt på Huskvarna stadshotell med middag o frukost buffé Bara mysa och ha de allmänt trevligt. Det är min present till sambon som fyller år om en månad. De är ett toknice designhotell o alla rummen ser olika ut, en del har badkaret mitt i rummet ska bli så kul att se vilket rum vi får.

Ha en trevlig lördag alla!

Matheus 131002!
  • MissKaos

Definitivt!

Snultan skrev 2013-10-18 23:47:57 följande:
    Kan de va skillnad på flaskor o nappar? Alltså att de äter bättre från vissa flaskor.. för vi upplever att han inte stressar lika mkt med avent flaskan.. å mam flaskan som är formad på ett speciellt sätt inte lika bra.. men vet inte riktigt..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Herpes i örat. In på brosket. Faaan vad ont. Varit på jouren fått salva. Medicinen vill dom inte ge gravida. Spvit 2h max inatt. Sonen hostat dessutom. Maken tog hand om honom men jag är helt slut ändå. Nu akut magont. Så ledsen skulle på fest ikväll och nu vet jag inte om jag kan gå.

Höll på att börja grina förut för typ ingenting.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • TeddyGirl82

Trist väder idag, då passar jag på och göra det jag älskar, tårtgrejer. Doptårtan till nästa vecka ska förberedas plus nästa vecka är d dags och börja med 5 smörgåstårtor. Älskar och ha och göra.

Denna har jag gjort nu på morgonen 

• Snultan

Jäkla sömnbrist! Det gör ju en helt crazy, jag vet inte ens vad jag sagt eller gjort längre och gråter över ingenting (eller det känns som hela livet är skit).

Men de är de ju förstås inte. På dagarna fungerar jag iaf och mår inte dåligt av att inte ha sovit men på nätterna blir jag en deprimerad zombie :-P

Matheus 131002!
  • LillaLoppanT
    Snultan skrev 2013-10-19 10:11:08 följande:
    Skönt att du mår bättre nu

Idag ska vi lilla familjen spendera en natt på Huskvarna stadshotell med middag o frukost buffé Bara mysa och ha de allmänt trevligt. Det är min present till sambon som fyller år om en månad. De är ett toknice designhotell o alla rummen ser olika ut, en del har badkaret mitt i rummet ska bli så kul att se vilket rum vi får.

Ha en trevlig lördag alla!
    Alltså, du verkar vara så himla cool och lugn för att vara förstföderska... en annan vågade sig knappt ut ur lägenheten i början. Och du pluggar, bor på hotell och allt möjligt... trots att bebisen är typ yttepytte fortfarande :)
    ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ LUKAS ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  • TeddyGirl82
    Vilgot o Lillpyret skrev 2013-10-20 16:51:49 följande:
    Vilken fin tårta/ bakelse!

Tack tack, bara en av dekorerna till doptårtan till helgen, även 5 smörgåstårtor ska göras. mmm

vaccinering på onsdag, hoppas hon inte blir för dålig av dom. Men är redan förberedd med suppar. Får hoppas bvc kan ge nåt tips på hur man ska göra med maten, hon blir mätt så snabbt. Men har hon gått upp i vikt så ska jag inte dra upp det.   
Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013