• EwMa

Gravid i Göteborg 2013

Eftersom vi blev fler och fler tog jag mig friheten att starta en ny tråd från våran gamla.
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m67435211.html

Här samlas vi och pratar om våra upplevelser och tankar kring våra graviditeter. Ny som gammal är välkommen. Ingen fråga eller diskussion är för dum.

Har även lagt till våran BF lista, Vi kan ju fylla på den allt eftersom.

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m68898959.html

Vi har en spännande resa framför oss!   

• Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013
  • TeddyGirl82

Har också stora kläder, men 56 har man kommit förbi. Hon är så slank. Fått ärva från min brors dotter från storlek 62 upp till 94. Vet kanppt vart man ska göra av allt.

• MissKaos

Jisses! Jag vägrar ärva så vad jobbigt. Kommer få tbx lite son har varit utlånat men säljer av efter sonen. Har inte plats!

TeddyGirl82 skrev 2013-10-15 12:15:24 följande:
    Har också stora kläder, men 56 har man kommit förbi. Hon är så slank. Fått ärva från min brors dotter från storlek 62 upp till 94. Vet kanppt vart man ska göra av allt.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Vilgot o Lillpyret

Jag måste bara ge er rådet att sluta titta på vad klockan är och exakt hur många ml barnen får i sig! Det är bara om barnen minskar eller stannar i vikt som man bör hålla koll på det. Det man får se på är om de följer sin egen kurva, man ska inte jämföra med andra. Det är ingen fara om de äter oregelbundet eller äter mindre vissa måltider, ge barnen mat när de är hungriga. Följer de sina kurvor så är allt perfekt! 

• LillaLoppanT
    Vilgot o Lillpyret skrev 2013-10-15 13:35:54 följande:
    Jag måste bara ge er rådet att sluta titta på vad klockan är och exakt hur många ml barnen får i sig! Det är bara om barnen minskar eller stannar i vikt som man bör hålla koll på det. Det man får se på är om de följer sin egen kurva, man ska inte jämföra med andra. Det är ingen fara om de äter oregelbundet eller äter mindre vissa måltider, ge barnen mat när de är hungriga. Följer de sina kurvor så är allt perfekt! 
    Bra tips!
    Nu med andra barnet så slappnar jag av mycket mer, och det är så himla skönt!
    Man mår så mycket bättre när man inte går runt och oroar sig för mat och sånt hela tiden... Så försök verkligen att släppa såna tankar.

Inatt gick det  nästan 12 timmar mellan måltiderna här... då vaknade till och med jag med ett ryck och var tvungen att väcka freja :) 
    ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ LUKAS ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  • Snultan

Idag var vi på bvc o Matheus vägde 3120 och va 51.5 lång, så han växer som han ska

Ang kläder har också ärvt o fått en MASSA.. har förrådet fullt med kläder så vi klarar oss det första året perfekt tycker jag.

Idag har Matheus faktiskt varit vaken mer än vad han brukar på dagarna. De glädjer mig äter mer o oftare men de resulterar ju oxå i att han får för mkt o kräks istället. Så hellre att jag ger lite o ofta så de inte blir för fullt i lilla magen!

Ikväll ska jag tillbaka till skolan. Läser ju engelska b på tisdagkvällar. Varit hemma två veckor men nu är de alltså dags o gå tillbaka. Men de är bra, måste komma igång med pluggandet känner jag. Är ju inte många veckor kvar tills kursen e slut..

Matheus 131002!
  • MissKaos

Stor fördel amning! Man vet inte vad barnet äter.

Loppan jag minns hur ont det där gjorde i brösten. Och hur detbkunde läcka!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • LillaLoppanT
    Snultan skrev 2013-10-15 15:53:12 följande:
    Idag var vi på bvc o Matheus vägde 3120 och va 51.5 lång, så han växer som han ska

Ang kläder har också ärvt o fått en MASSA.. har förrådet fullt med kläder så vi klarar oss det första året perfekt tycker jag.

Idag har Matheus faktiskt varit vaken mer än vad han brukar på dagarna. De glädjer mig äter mer o oftare men de resulterar ju oxå i att han får för mkt o kräks istället. Så hellre att jag ger lite o ofta så de inte blir för fullt i lilla magen!

Ikväll ska jag tillbaka till skolan. Läser ju engelska b på tisdagkvällar. Varit hemma två veckor men nu är de alltså dags o gå tillbaka. Men de är bra, måste komma igång med pluggandet känner jag. Är ju inte många veckor kvar tills kursen e slut..
    Coolt att du fortsätter pluggandet så snart!
    Dricker han ersättning?
    Min lilla tjej vägrar ersättningen, så jag vågar inte lämna henne alls :(
    Jag hade till och med kunnat tänka mig att jobba lite, typ en dag i veckan eller så, redan nu, om bra tjejen hade gått med på att dricka ersättning...

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ LUKAS ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  • sri

[quote=71380709][quote-nick]Snultan skrev 2013-10-14 17:Jaa, typ. Först så var det runt 23-tiden han började.. nu har det varit runt 20-tiden.. inatt så var han orolig hela natten egentligen, liksom somnade aldrig in ordentligt utan låg och ryckte/lät natten igenom nästan.. äter lite men ofta.. igår kväll/natt så kräktes han också upp det han fick i sig..  får se hur denna kvällen blir.. försöker se ett mönster, man försöker ju liksom "läsa av sitt barn" så man kan förstå mera :) 

Matheus 131002!
    [/quote] Ohh det där känner jag så väl igen, orolig hela natten. Det som hjälper min son är att rapa rapa och kräkas ;) har han svårt att rapa av sig själv, lägg honom på mage en stund, kanske inte direkt efter matning då kommer allt kräkas upp men en stun efter, eller bär honom på mage på din underarm så brukar en del luft försvinna. Lycka till o hoppas du får lite sömn nattetid..
  • Snultan
    LillaLoppanT skrev 2013-10-15 16:42:33 följande:
    Coolt att du fortsätter pluggandet så snart!

Dricker han ersättning?

Min lilla tjej vägrar ersättningen, så jag vågar inte lämna henne alls :(

Jag hade till och med kunnat tänka mig att jobba lite, typ en dag i veckan eller så, redan nu, om bra tjejen hade gått med på att dricka ersättning...

Jo de gör han o de funkar jättebra. Ammar lite på kväll/natt oxå å de funkar med bra. Man blir lite mer fri ju o jag kan gå iväg utan problem. Ja, jag började läsa i augusti o bestämde redan då att de SKA funka hehe

Aah jag ska börja jobba en dag i veckan from februari så e ju jättebra att de funkar o lämna lillen till sin pappa då.skönt för en själv att komma iväg oxå.
    Matheus 131002!
  • Snultan

Nu har det vänt han pruttar o bajjar bra hehe, minifomen verkar ha hjälpt. Nu har iaf de där gnälliga timmarna upphört. Så skönt. O han börjar va vaken mer på dagarna oxå o äta mer. Ja de kommer väl gå upp o ner med sånt där men får va nöjd för stunden

Nu sover han sött i min famn

Matheus 131002!
Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013