• EwMa

Gravid i Göteborg 2013

Eftersom vi blev fler och fler tog jag mig friheten att starta en ny tråd från våran gamla.
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m67435211.html

Här samlas vi och pratar om våra upplevelser och tankar kring våra graviditeter. Ny som gammal är välkommen. Ingen fråga eller diskussion är för dum.

Har även lagt till våran BF lista, Vi kan ju fylla på den allt eftersom.

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m68898959.html

Vi har en spännande resa framför oss!   

• Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013
  • MissKaos
    Snultan skrev 2013-10-14 17:40:28 följande:
    Ja, de verkar ju onekligen vanligt :)

Haha nä knappt! Vissa bodys sitter OK.. 44 sitter helt klart bäst, dock så köpte jag ett par newbie byxor i strl 44 som är lite stora kring magen. Känns verkligen hopplöst när man skall välja kläder till honom nu :P Svårast med byxor och ytterkläder.. stooooort! :P 

NameIt har smala kläder... Minns sen Isak var bebis. Jättesmala. Ett tag kunde han inte ha deras grejer pga det.  
    Newbie ser rätt stora ut i midjan, har ett par byxor i strl 50 från dom.
    Lindex är ju rätt små med?
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • TeddyGirl82
    Snultan skrev 2013-10-14 17:42:53 följande:
    Vet inte vart du bor men jag vet att här där jag bor finns en familjeförskola dit man kan gå med bebis, de är som öppna förskolan fast i mindre grupper och för föräldrar som har depression, eller är orolig på nå sätt eller bara vill undvika stora grupper.. något du hört om? 

har en bekant som går där (i kville) som fått mycket hjälp där.  

Bor i tlanda. Men jag känner att jag kommer bara gå ner mig mer, jag e inte folkskygg. Men vill liksom må bra för att kunna öppna mig lite mer. Känner att det blir bättre och bättre.

bara Tilde som är lite speciell just nu. Hon äter oregelbundet, men går upp i vikt. Men känns som hon är liten i maten, men hon säger till om hon är mer hungrig. Och får såna gallskrik. Mest för hon e trött och inte vet vad hon vill. Börjar lära mig skriken ordentligt nu  
  • Snultan
    MissKaos skrev 2013-10-14 18:37:06 följande:

NameIt har smala kläder... Minns sen Isak var bebis. Jättesmala. Ett tag kunde han inte ha deras grejer pga det.  
    Newbie ser rätt stora ut i midjan, har ett par byxor i strl 50 från dom.
    Lindex är ju rätt små med?
    Mm det är SÅ olika från olika märken!! Nu har jag inte köpt så mycket egna kläder utan jag har fått det mesta. Så tur nog att jag hade lite kläder i strl 50.. sen fick jag några i strl 44 också efter att han föddes. Verkligen kanon. Men ändå sitter inte allt perfekt fast det är små storlekar.. så man får vika o trixa med kläderna tills han växt på sig lite :)
    Matheus 131002!
  • Snultan
    TeddyGirl82 skrev 2013-10-14 19:14:04 följande:

Bor i tlanda. Men jag känner att jag kommer bara gå ner mig mer, jag e inte folkskygg. Men vill liksom må bra för att kunna öppna mig lite mer. Känner att det blir bättre och bättre.

bara Tilde som är lite speciell just nu. Hon äter oregelbundet, men går upp i vikt. Men känns som hon är liten i maten, men hon säger till om hon är mer hungrig. Och får såna gallskrik. Mest för hon e trött och inte vet vad hon vill. Börjar lära mig skriken ordentligt nu  
    Okej. Men kan ju va skönt kanske att få träffa andra i liknande situationer.. även om man inte är folkskygg så tror jag de kan va skönt med små grupper med. Skönt att det är på väg åt rätt håll iallafall och hoppas du snart kommer ur det!

Okej, låter lite som min Matheus faktiskt. Läste på nån tråd att deras 3 veckors bebisar åt 120 ml.. blir helt chockad!! nu är Matheus två veckor men han äter MAX 60 ml.. mest 30 ml, då äter han lite mer ofta.. men ändå.. känns verkligen liten i maten. Och känner igen det där me o va trött o inte veta riktigt.. eller inte kunna komma till ro.. så har Matheus varit den senaste veckan iaf.. o nu har han börjat kräkas upp maten också ;( men ikväll så har de faktiskt inte varit något gnäll/skrik alls. Så himla skönt. Nu har han sovit två timmar så får väl se hur natten blir här.. 
    Matheus 131002!
  • TeddyGirl82
    Snultan skrev 2013-10-15 00:03:29 följande:
    Okej. Men kan ju va skönt kanske att få träffa andra i liknande situationer.. även om man inte är folkskygg så tror jag de kan va skönt med små grupper med. Skönt att det är på väg åt rätt håll iallafall och hoppas du snart kommer ur det!

Okej, låter lite som min Matheus faktiskt. Läste på nån tråd att deras 3 veckors bebisar åt 120 ml.. blir helt chockad!! nu är Matheus två veckor men han äter MAX 60 ml.. mest 30 ml, då äter han lite mer ofta.. men ändå.. känns verkligen liten i maten. Och känner igen det där me o va trött o inte veta riktigt.. eller inte kunna komma till ro.. så har Matheus varit den senaste veckan iaf.. o nu har han börjat kräkas upp maten också ;( men ikväll så har de faktiskt inte varit något gnäll/skrik alls. Så himla skönt. Nu har han sovit två timmar så får väl se hur natten blir här.. 

Jo jag förstår din tanke. Var ett bra tips. Men vill inte gräva ner mig mer, det är lätt man gör d när man träffar andra med samma "problem" känner jag.
  • TeddyGirl82

Och det med maten är en ständig fråga man har i huvudet. Längtar så tills man kan börja med annat. men d tar ju sin lilla tid det med.

• MissKaos

Eller försöka aktivt ha focus på annat. Hon går ju upp som hon ska. Då får hon i sig! Många oroar sig för maten heeeeela tiden. Min morsa gör det än och jag är snart 40...

Vet att det är svårt mrn friska bsrn i Sverige svälter inte

TeddyGirl82 skrev 2013-10-15 07:34:52 följande:
    Och det med maten är en ständig fråga man har i huvudet. Längtar så tills man kan börja med annat. men d tar ju sin lilla tid det med.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Snultan
    TeddyGirl82 skrev 2013-10-15 05:48:41 följande:
    Jo jag förstår din tanke. Var ett bra tips. Men vill inte gräva ner mig mer, det är lätt man gör d när man träffar andra med samma "problem" känner jag.

Jag förstår hur du tänker. Jag funderar dock själv på att gå dit, är inte bara för personer med "problem". Jag känner bara att det skulle va trevligt att träffa andra nyblivna föräldrar och jag är inte så förtjust i stora grupper bra att få utbyta lite tankar tänker jag.
    Matheus 131002!
  • September2009

Snultan, dröjer inte länge innan de små storlekarna är ett minne blott, när man minnst anat det är det dags att packa undan dem, går otroligt snabbt även om du kanske inte känner så precis nu! Minns så väl när vi åkte runt till alla möjliga affärer i jakten på byxor som passade, Liam var så mycket mindre än sin bror så de minnsta byxorna vi hade sparat från storebrors bebistid passade inte. Handlar ju bara om några veckor så ville inte köpa dyrt på babyproffsen, till slut hittade jag byxor i stl 44 på Ica maxi :) Nu är de förpassade till dockan och vid tre månaders ålder börjar tom. stl 62 bli smått!

De där magproblemen, speciellt märkbara på nätterna, går nog de flesta bebisar igenom, mage och tarmsystemet håller ju på att vänja sig vid maten, i magen så blir ju bebisen försedd med "mat" genom navelsträngen. Det är en kämpig tid ett tag men det kommer släppa!

• MissKaos

Trött! Hjälp vad trött jag är idag. Kollar på tv och fattar inte hur jag ska ta mig ur soffan...

V 33 länge kvar. Måste ta mig ut och röra lite på mig. Ikväll kommer mamma imorgon bm sonen ska vara ledig han tror bm kan ta ut bebisen. Försöker förklara att vi bara får lyssna på hjärtat. Sen ska vi luncha på rullbandet.

Torsdag ullared yey!

Kläder ja.. jag har köpt massor i små strl.. ffa 56!

Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013