• EwMa

Gravid i Göteborg 2013

Eftersom vi blev fler och fler tog jag mig friheten att starta en ny tråd från våran gamla.
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m67435211.html

Här samlas vi och pratar om våra upplevelser och tankar kring våra graviditeter. Ny som gammal är välkommen. Ingen fråga eller diskussion är för dum.

Har även lagt till våran BF lista, Vi kan ju fylla på den allt eftersom.

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m68898959.html

Vi har en spännande resa framför oss!   

• Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013
  • TeddyGirl82

Hör spys det typ jämt. Mer eller mindre. Men hon äter mer efter hon varot mätt och spytt upp d kroppen inte vill ha.

Vet inte vad som hänt med dottern. Men hänger bara med. Känns hopplöst och få in rutiner snart...

Ögoninflammation på ena ögat tror jag med. Det är klibbigt

• Snultan

Ja de sa bvc oxå. Nu har han kräkts så kraftigt tre gånger. I tisdags kväll, imorse och nu ikväll.

Hon sa om de händer varje dag ska vi kolla upp det.

Matheus 131002!
  • MissKaos

Minns du min son?

/spy i bhn och på skorna och däremellan. .

Dom äter så slår överfyllnadsskyddet till..

Ullared. Utsliten.

LillaLoppanT skrev 2013-10-17 16:11:57 följande:
    Att det händer enstaka gånger är ingen fara. Kan vara luft i magen, som gör att det blir galet, eller att man lixom råkar trycka ihop bebisen i fel tillfälle, eller vad som helst.

Me om kaskadkräkningarna plötsligt blir väldigt vanliga, då bör man nog kolla upp det.

Så jag tror inte du behöver oroa dig :)

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • LillaLoppanT
    MissKaos skrev 2013-10-17 21:50:01 följande:
    Minns du min son?

/spy i bhn och på skorna och däremellan. .

Dom äter så slår överfyllnadsskyddet till..

Ullared. Utsliten.
    Minns du min son? Han spydde jämt!
    Men snyltan snackade ju om extrema kaskadkräkningar... dom hade väl inte våra barn jämt, hoppas jag  
    ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ LUKAS ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  • MissKaos

Nej..men två på en dag kom det ju lätt. Blä.han inte skriva klart igår. Min kusins dpyfdde såfär extremt. Dom kan kolla på bvc m extra vikt och så det inte är ngt mer än glupskhet. Tror dom vägde henne xtra

LillaLoppanT skrev 2013-10-17 23:19:03 följande:
    Minns du min son? Han spydde jämt!

Men snyltan snackade ju om extrema kaskadkräkningar... dom hade väl inte våra barn jämt, hoppas jag  

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Snultan

Han kräktes sådär mycket igårkväll oxå så vi får väl se hur de är under helgen. Han mår ju bra i övrigt och äter som han ska, även om jag skulle önska det var lite mer "fasta tider" men de där kan man ju inte styra över på nätterna äter han som en klocka 60 ml var tredje timme och på dagarna har han nu börjat med nåt så dumt att äta typ 30 ml varje eller varannan timme. Men sålänge han verkar nöjd så! Sen så känns det som deras mönster ändras hela tiden typ.. ibland kan jag faktiskt få i honom 90 ml oxå, som det ju står på paketet, men ja de är så olika vad han känner för.. sen har han dessutom fått för sig att jag ska få byta bajjblöjor på NÄTTERNA!! Tre st bytte jag inatt. Jättebra att han bajar men liite taskigt att göra det på nätterna :-P

Matheus 131002!
  • Vilgot o Lillpyret

Vilgot hade dagliga kaskadspyor. Det flög upp och det var ofta som det inte träffade mig eftersom det hade en sådan kraft. Bebisars magmun är oftast omogen och öppen, det gör att maten ofta vänder och kommer upp igen. Om barn kräks så mycket att hen inte går upp i vikt kan man få recept på en särskild ersättning som är svårare att få upp. Men oftast är det inga problem. Det är så skönt att Ivar inte kräks lika mycket som Vilgot gjorde, för honom är det bara överskottet som kommer upp.

• Snultan

mm nu precis så kräktes han, ganska mkt. det är inte så att det spruuuuuutar jättelångt men de kommer med sån kraft ändå.. men är man snabb med handduken så hinner man fånga upp det liksom.. men nu tror jag det blev för mkt mat.. han åt vid 15.30 60 ml o sen igen en timme senare 30 ml.. svårt att läsa av signalerna ju..

hoppas de bara är överskottskräkningar iaf 

Matheus 131002!
  • sri

Det kan ju vara om han äter för fort, och magmunnen är mogen, du kanske ska testa mindre hål på nappen om det går.

• Snultan

Aa juste. Vi har den minsta nu den som bara droppar. Ibland blir han lite väl stressad och glupskar i sig. Då brukar vi ta pauser o rapa så han inte äter allt för fort. För låter inge skoj när han toksuger o de låter som tusan i magen. Men vet inte hur man ska få han o äta lugnare i det läget.

Matheus 131002!
Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013