• EwMa

Gravid i Göteborg 2013

Eftersom vi blev fler och fler tog jag mig friheten att starta en ny tråd från våran gamla.
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m67435211.html

Här samlas vi och pratar om våra upplevelser och tankar kring våra graviditeter. Ny som gammal är välkommen. Ingen fråga eller diskussion är för dum.

Har även lagt till våran BF lista, Vi kan ju fylla på den allt eftersom.

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m68898959.html

Vi har en spännande resa framför oss!   

• Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013
  • TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-12-04 18:29:07 följande:
    TEddy -FY! Vilket hemskt besked. Förstår att ni inte mår så bra efter det.

Jag har varit hos BM. Tre på varandra SF mått som är samma = ska på T-ul. Kände mig så lugn hos BM men nu börjar man ju tänka på allt som kan vara fel! Tul kommer ske nästa vecka, bf på lördag.

Bad BM om status på tapp. 1,5 -2cm lång och mjuk, bakåtriktat så det inte gick känna om den var ngt öppen *suck* Antar att den är helt sluten då.

Hoppas det visar posetiva saker så du slipperoroa dig såhär i slutet.
    Vilgot o Lillpyret skrev 2013-12-05 19:33:16 följande:
    Teddy: Hoppas det är en godartad tumör!

Tack hoppas jag mee vet inte vad man gör annars..

Är inne i en ond cirkel..mår jag dåligt så äter jag..och då går jag upp i vikt igrn..nä skärpning
  • MissKaos

..snälla sluta posta detta överallt.m

Foxy Mama skrev 2013-12-06 08:29:06 följande:
    Hej!Vill inspirera er andra blivande föräldrar. Jag har gjort en förlossningsfilm helt själv med movie maker och vill dela med mig av den. Hoppas att ni gillar den.Länk till you

till min blogg:foxymama.se/2013/december/min-forlossningsfilm-a-star-is-born.htmlxoxofoxy mamawww.foxymama.se

Lycka till nu :D

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

När får ni svar?

Även malignitet är ofta behandlingsbar numera. Så ge inte upp nu. Cancer är inte den dödsdom det var förr det har hänt mkt på behandlingsfronten.

Stoor kram!

Och vikten löser sig. Kanske inte så viktigt just nu.?

TeddyGirl82 skrev 2013-12-05 19:48:14 följande:
    Hoppas det visar posetiva saker så du slipperoroa dig såhär i slutet.

Tack hoppas jag mee vet inte vad man gör annars..

Är inne i en ond cirkel..mår jag dåligt så äter jag..och då går jag upp i vikt igrn..nä skärpning

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-12-06 10:16:18 följande:
    När får ni svar?
    Även malignitet är ofta behandlingsbar numera. Så ge inte upp nu. Cancer är inte den dödsdom det var förr det har hänt mkt på behandlingsfronten.
    Stoor kram!
    Och vikten löser sig. Kanske inte så viktigt just nu.?
    Hon ska få svar nästa vecka. Och ja d e mycket som dom kan göra nu
  • MissKaos
    TeddyGirl82 skrev 2013-12-06 19:50:21 följande:
    Hon ska få svar nästa vecka. Och ja d e mycket som dom kan göra nu

LÅng väntan.
    Minns hur det var när svärmor fick sin cancer, vi var bortresta hon var på sjukhus det var bara kaos. Och jag hormonbehandlades dessutom för att bli gravid. Hon fick aggressiv behandling och lever diag, men har nu kronisk cancer. Åh andra sidan är hon gammal nu och har levt över fem år med sin cancer! Nu ar den kommit tbx men dom håller den i skack och det är jsu stor skillnad på att hinna uppleva två barnbarn till som hon jukommer hinna tack vara behandlingarna!
  • MissKaos

Ego gnäll:
    Ont i ljumskarna. Och trött. Och bf imorgon, INGA tecken på ngn bebis. KOM UT! Är skittrött på att vara gravid och vill få ut ungen NU inte riskera sjukhuset på julen..

• Snultan

Hoppas bebis kommer snart Misskaos och hoppas de går bra med din mamma teddy!!

Här är det bra. Händer saker hela tiden på utvecklingsfronten så spännande!

Har dock ett litet "bekymmer".. min kära sambo har såå dåligt tålamod. Har aldrig sett den sidan av honom tidigare.. går runt och är irriterad och blir irriterad på bebis så fort han skriker, gnäller, kräks osv.. o då är det ändå inte han som tar hand om honom så mycket som jag gör. Jag förstår inte hur man kan gå runt och bli såå irriterad på en liten bebis och detta gör mig väldigt trött! Ibland får jag lust att slänga ut honom och ta hand om bebis själv^^ skämt åsido alltså.. vad gör man? Jag vet att min sambo blir trött på sig själv oxå att han går runt o blir irriterad på småsaker..

Matheus 131002!
  • TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-12-06 20:34:47 följande:

LÅng väntan.
    Minns hur det var när svärmor fick sin cancer, vi var bortresta hon var på sjukhus det var bara kaos. Och jag hormonbehandlades dessutom för att bli gravid. Hon fick aggressiv behandling och lever diag, men har nu kronisk cancer. Åh andra sidan är hon gammal nu och har levt över fem år med sin cancer! Nu ar den kommit tbx men dom håller den i skack och det är jsu stor skillnad på att hinna uppleva två barnbarn till som hon jukommer hinna tack vara behandlingarna!
    Ja det är segt. Men jag vet att dom kan göra mycket även om det skulle vara en elak tumör. Jag försöker vara posetiv till dess att vi får beskedet.
    Och den sista väntan var hemsk. Man bara gick och kände efter hela tiden. Så jag hoppas den kommer snart så ni i alla fall slipper fira jul på bb.

Här är det typ tvärtom, jag blir irreterad för att han inte gör nåt. Jag måste tjata på han att göra nåt. Och orkar inte tjata mer. Lämnar hemmet mer och mer på helgerna för att han ska inse att det är mer och göra än han tror.

Jul på Liseberg imorgon, skabli mysigt. Fast hade velat ha snö och kyla. Men ska ju bli skitväder så man vet aldrig om det blir Liseberg eller ej.
  • MissKaos

Prata med bvc. Även män kan drabbas av postpartum depression.

Bf är här. Ger upp. ingen bebis i sikte

Snultan skrev 2013-12-07 06:50:14 följande:
    Hoppas bebis kommer snart Misskaos och hoppas de går bra med din mamma teddy!!

Här är det bra. Händer saker hela tiden på utvecklingsfronten så spännande!

Har dock ett litet "bekymmer".. min kära sambo har såå dåligt tålamod. Har aldrig sett den sidan av honom tidigare.. går runt och är irriterad och blir irriterad på bebis så fort han skriker, gnäller, kräks osv.. o då är det ändå inte han som tar hand om honom så mycket som jag gör. Jag förstår inte hur man kan gå runt och bli såå irriterad på en liten bebis och detta gör mig väldigt trött! Ibland får jag lust att slänga ut honom och ta hand om bebis själv^^ skämt åsido alltså.. vad gör man? Jag vet att min sambo blir trött på sig själv oxå att han går runt o blir irriterad på småsaker..

Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013