• EwMa

Gravid i Göteborg 2013

Eftersom vi blev fler och fler tog jag mig friheten att starta en ny tråd från våran gamla.
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m67435211.html

Här samlas vi och pratar om våra upplevelser och tankar kring våra graviditeter. Ny som gammal är välkommen. Ingen fråga eller diskussion är för dum.

Har även lagt till våran BF lista, Vi kan ju fylla på den allt eftersom.

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m68898959.html

Vi har en spännande resa framför oss!   

• Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013
  • TeddyGirl82
    Snultan skrev 2013-12-27 09:01:23 följande:
    God jul till er alla! Hur har julen varit? Här har det varit kaos. Varit och hälsat på min familj i sthlm i en vecka, åker hem idag. Jag o sambon är i en svacka och vet inte riktigt hur vi ska ta oss ur den. Jag är såå trött på honom! Av olika anledningar.. men jag är tacksam för min familj o har haft jättemysigt med dom denna vecka. Får även med mig lillasyster och lillebror ner, jätteskönt! Dom ska stanna i en vecka. Så behöver inte ta itu med detta med sambon just nu, för de vill jag inte. Just nu vill jag i överhuvudtaget inte ha honom nära!!
    Matheus 131002!

Jag tror alla är i den svackan. Man glömmer av varann och det enda man vill ha är avlastning men svårt när man inte fårdet. Jag e trött på min man med. Men han gör d han kan. julen har vart bra. Lugn. Tilde är itroligt mammig, svårt och finna sig till ro på andra ställen. Plus ingen annan fårhålla henne om jag inte är nära. Fått nåt konstigt i kroppen sådags att gå till läkarn. Ont i huvet när jagvaknar, yr, domnari armarochfingrar, andfpdd lätt och hjärtklappning. Är läbbigt. Trir på järnbrist plus inre stressen p g amamma. Skadarinte kolla sig ibland.
  • MissKaos
    TeddyGirl82 skrev 2013-12-28 06:42:57 följande:

Jag tror alla är i den svackan. Man glömmer av varann och det enda man vill ha är avlastning men svårt när man inte fårdet. Jag e trött på min man med. Men han gör d han kan. julen har vart bra. Lugn. Tilde är itroligt mammig, svårt och finna sig till ro på andra ställen. Plus ingen annan fårhålla henne om jag inte är nära. Fått nåt konstigt i kroppen sådags att gå till läkarn. Ont i huvet när jagvaknar, yr, domnari armarochfingrar, andfpdd lätt och hjärtklappning. Är läbbigt. Trir på järnbrist plus inre stressen p g amamma. Skadarinte kolla sig ibland.

Stress? Det låter nästan så. Stor kram till dig, förstår att du har det jättejobbigt.
    Snultan skrev 2013-12-27 23:07:58 följande:
    Ok. Hoppas allt går bra. Njut av bebistiden nu
    Vill gärna pausa tiden nu. Njuter av min söta bebis och amningen funkar. Stora killen relativt nöjd, skulle behöva ut och springa av sig lite energi bara.

Inatt spydde Elsa ner tre pyjmaser. Före midnatt. 2 bajsar. sen sov hon till ca 4 åt somnade om vaknde till vid 7 (tack och lov sa mina tuttar) sen sov hon till 8:30.. Jag med. Då väckte sonen oss. Ta med lillasyster, kom och gosa! Så sen låg vi alla fyra i vår säng och gosade/ammade till typ 9:30.
    Dottern är söt.. Pussar man henne öppnar hon munnen och vänder ansiktet mot en. Och kurrar som en kattunge. Vill hon bli pussad gör hon likadant.. Man ser att hon njuter av att bli pussad och klappad. Mysigt.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Snultan

E la alltid lite stendött här inne jag tror många grupper går till Facebook så de är inte så livat på familjeliv i överhuvudtaget.

Matheus 131002!
  • MissKaos
    TeddyGirl82 skrev 2014-01-08 06:26:05 följande:
    Vad har hänt med tråden? Här är stendött. Finns d en annan tråd som e likadan?

Nej... inte vad jag vet iaf.

Jobbigt natt. Elsa har gråtit och betett sig som om hon hade kolik. Hemskt när an int kan göra ngt mer än bära sitt barn som bara gråter och skriker sig röd i ansiktet. Hon vart helt svettig och bebistårar   Och benen spända rakt ut. Som en fiolsträng. Tillssit gick det över och hon tvärsomnade ca kl 3. Nu på morgonen har hon bajsat 3 eller 4 ggr, hoppas det "bara" var det som skulle till så det inte blir såhär framöver... Min goa lilla bebis ha så ont.
    Idag börjar fsk för stora killen igen. Hans pappa lämnade honom imorse, och han säger då till frölknarna Jag får AAALDRIG vara ledig.. Nej eller hur? Han har varit hemma sedan 20/12 tom igår. ZHan vill hem och spela dataspel busungen!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Dannii B
    MissKaos skrev 2014-01-08 11:48:47 följande:
    Nej... inte vad jag vet iaf. Jobbigt natt. Elsa har gråtit och betett sig som om hon hade kolik. Hemskt när an int kan göra ngt mer än bära sitt barn som bara gråter och skriker sig röd i ansiktet. Hon vart helt svettig och bebistårar   Och benen spända rakt ut. Som en fiolsträng. Tillssit gick det över och hon tvärsomnade ca kl 3. Nu på morgonen har hon bajsat 3 eller 4 ggr, hoppas det "bara" var det som skulle till så det inte blir såhär framöver... Min goa lilla bebis ha så ont. Idag börjar fsk för stora killen igen. Hans pappa lämnade honom imorse, och han säger då till frölknarna Jag får AAALDRIG vara ledig.. Nej eller hur? Han har varit hemma sedan 20/12 tom igår. ZHan vill hem och spela dataspel busungen!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Usch man känner sig som värsta mamman när man inte kan hjälpa dem när de har så ont. Hoppas det bara var ngt övergående. Alla har ju fullt upp med barn bebis hem man mat tvätt städ. Sitta och läsa alla inläggen och få skriva av sig lite är ju frekkin semester för mig.😊. Nattamning är snart ett minne blott. Äter barnmat som om hon aldrig ätit ngt annat innan. Men tutte ska hon dock oxå ha. Helst vid naptime och läggdags. Snaaaart snaaart kan jag ta mig ett par välförtjänta glas vin och börja med slim te.😃
  • MissKaos
    Dannii B skrev 2014-01-08 11:58:52 följande:

Usch man känner sig som värsta mamman när man inte kan hjälpa dem när de har så ont. Hoppas det bara var ngt övergående. Alla har ju fullt upp med barn bebis hem man mat tvätt städ. Sitta och läsa alla inläggen och få skriva av sig lite är ju frekkin semester för mig.😊. Nattamning är snart ett minne blott. Äter barnmat som om hon aldrig ätit ngt annat innan. Men tutte ska hon dock oxå ha. Helst vid naptime och läggdags. Snaaaart snaaart kan jag ta mig ett par välförtjänta glas vin och börja med slim te.😃

Vin kan du ju dricka även om du ammar. Ett par glas i veckan är helt i sin ordning..
    Åh nattammning som är så mysigt. OM det inte blir för mkt då. Den här bebisen har velat äta vd fem och sen på morgonen oftast och då r det mest mysigt. Fast det sista har hon envisats med att bajsa på nätterna det är värre.

Nattammade sonen tills han var 2 år.. Sen fick det var nog då slutat jag amma honom. Men han vaknade lika mkt på nätterna ändå så det hjälpte inte. NU sover han rätt bra men nu när han fem. Vaknar ibland av ngn mardröm eller vill ha vatten eller så.

Ja man känner sig maktlös! Dåligt mamma, nej. JAg bär henne och pussr henne och är hos henne. Guppar henne på min mage, försöker ta hennes knän mot hennes mage, masserar hennes mage med lite olja, tog tom tempen på henne.  Gjorde alltså allt jag kunde. Det är ju inte mitt fel att hon har ont i magen. Så även om ajg lider av att se mitt barn ha ont och vill ta bort det osv så känner jag  mig inte som en dålig mamma. Däremot har jag rätt bra med mjölk och misstänker att hon äter lite för snabbt. Försöker rapa henne men det är inte alltid det går. Fortsätter detta får ag köpa lite miniform droppar och testa. Ger ingen ersättning, det fick hon magknip av när hon fick det precis i början innan mjölken rann till ordentligt. Så tror inte semperdroppar hjälper.

Nu vaknar stumpan!
  • MissKaos

Det kommer komma barn och mamma/mammor till mig tis v6.
    Min stora är hemma, och det kommer nog en femåring till.

Vore roligt om någon härifrån med vill komma!!

Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013