• EwMa

Gravid i Göteborg 2013

Eftersom vi blev fler och fler tog jag mig friheten att starta en ny tråd från våran gamla.
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m67435211.html

Här samlas vi och pratar om våra upplevelser och tankar kring våra graviditeter. Ny som gammal är välkommen. Ingen fråga eller diskussion är för dum.

Har även lagt till våran BF lista, Vi kan ju fylla på den allt eftersom.

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m68898959.html

Vi har en spännande resa framför oss!   

• Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013
  • MissKaos

Stackars er!! Bajsar han inte ens om du tempar honom? Åh sömbrist är vidrigt.

sri skrev 2013-11-22 20:22:21 följande:
    Jag har inte vart så aktiv här jag vet men min lilla har haft det jobbigt m magen o inte bajat på 10 dagar vilket ska vara ok då jag ammar men han har inte mått bra o vart väldigt orolig främst på nätterna så min energinivå är inte så hög nu, har blivigt lovad att få sova i helgen så hoppas min ork kommer tillbaka.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • sri

Nej har provat vid 2 tillfällen o inte hjälpt, han bajade faktist nyss så nu hoppas jag han blir sig själv igen, köpte semper droppar igår oxå vet inte om det gör ngn direkt skillnad men kan ju vara värt att testa.

MissKaos skrev 2013-11-22 20:24:09 följande:
    Stackars er!! Bajsar han inte ens om du tempar honom? Åh sömbrist är vidrigt.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

• Vilgot o Lillpyret

Med Ivar går det bra. Han har än så länge smakat gröt, potatis, banan och plommon. Gröt älskar han! Han skriker när man matar för långsamt. Potatis har vi bara testat en gång, ska göra det i morgon igen. Får se om det slinker ner då. Ivar är en glad liten unge som kan sitta en liten stund, rulla från mage till rygg har han bara gjort två gånger men stark är han så jag tror bara att han glömt bort hur man gör. :) Han älskar att st upp när man håller honom i händerna och så biter han på allt nu (medan han morrar, hehe). Hans idol är storebror och han skrattar så fort Vilgot skojar lite med honom. Han har sittvagn sedan ett par veckor tillbaka och det fungerar bra. Han var så trött på att ligga. Bra för honom att sitta mer också med tanke på hans platta bakhuvud. Med mig är det så där. Jag är extremt trött, orkar knappt träffa folk längre. Sover dåligt, Ivar äter ofta om nätterna, Vilgot är supertrotsig, min man jobbar mycket och kommer hem sent. Är också förbannat trött på att min kropp inte vill läka efter förlossningen. I dag är det 5 månader sedan jag födde och det svider fortfarande när jag kissar, torkar mig och så vidare. Ska till en läkare (igen) nästa vecka. Får se vad han säger denna gång. Är sugen på ett tredje barn men om detta inte går över så kommer det aldrig bli av. Vi kan ju liksom inte ha sex... :(

• TeddyGirl82
    Snultan skrev 2013-11-22 22:36:36 följande:
    Här har vi gått och blivit förkylda!

Trist! Hoppas ni blir bättre.
    sri skrev 2013-11-22 22:51:48 följande:
    Nej har provat vid 2 tillfällen o inte hjälpt, han bajade faktist nyss så nu hoppas jag han blir sig själv igen, köpte semper droppar igår oxå vet inte om det gör ngn direkt skillnad men kan ju vara värt att testa.

Bara helamning? Då kan d gå lång tid fick jag höra. Inget man kan göra sa bvc när jag var där i samma sits. Dom blir ju inte lätt förstoppade när dom ammas.
    Vilgot o Lillpyret skrev 2013-11-23 22:12:13 följande:
    Med Ivar går det bra. Han har än så länge smakat gröt, potatis, banan och plommon. Gröt älskar han! Han skriker när man matar för långsamt. Potatis har vi bara testat en gång, ska göra det i morgon igen. Får se om det slinker ner då. Ivar är en glad liten unge som kan sitta en liten stund, rulla från mage till rygg har han bara gjort två gånger men stark är han så jag tror bara att han glömt bort hur man gör. :) Han älskar att st upp när man håller honom i händerna och så biter han på allt nu (medan han morrar, hehe). Hans idol är storebror och han skrattar så fort Vilgot skojar lite med honom. Han har sittvagn sedan ett par veckor tillbaka och det fungerar bra. Han var så trött på att ligga. Bra för honom att sitta mer också med tanke på hans platta bakhuvud. Med mig är det så där. Jag är extremt trött, orkar knappt träffa folk längre. Sover dåligt, Ivar äter ofta om nätterna, Vilgot är supertrotsig, min man jobbar mycket och kommer hem sent. Är också förbannat trött på att min kropp inte vill läka efter förlossningen. I dag är det 5 månader sedan jag födde och det svider fortfarande när jag kissar, torkar mig och så vidare. Ska till en läkare (igen) nästa vecka. Får se vad han säger denna gång. Är sugen på ett tredje barn men om detta inte går över så kommer det aldrig bli av. Vi kan ju liksom inte ha sex... :(

Jösses. Tänker du redan på en tredje? Läk ordentligt och få ordning på det sen kan man ju se om d går eller ej utan att måla fan på väggen för tidigt . Hoppas självklart det läker.
  • Vilgot o Lillpyret
    Vilgot o Lillpyret skrev 2013-11-23 22:12:13 följande:
    Jösses. Tänker du redan på en tredje? Läk ordentligt och få ordning på det sen kan man ju se om d går eller ej utan att måla fan på väggen för tidigt . Hoppas självklart det läker.[/quote] Det är väl klart att jag måste läka ordentligt, problemet är ju bara att jag inte gör det. Det är inte normalt att det gör ont så här lång tid efter en förlossning. Jag är orolig för att det aldrig kommer bli bra eller att jag måste sys igen. Jag blev snabbt sugen på ett barn till men som det ser ut nu så kommer det aldrig bli av. Vad är det som är så konstigt med att längta efter fler barn? Och vad är det som är så konstigt med att vara ledsen över att underlivet är förstört?
  • MissKaos
    Vilgot o Lillpyret skrev 2013-11-25 09:37:07 följande:
    Jösses. Tänker du redan på en tredje? Läk ordentligt och få ordning på det sen kan man ju se om d går eller ej utan att måla fan på väggen för tidigt . Hoppas självklart det läker.[/quote] Det är väl klart att jag måste läka ordentligt, problemet är ju bara att jag inte gör det. Det är inte normalt att det gör ont så här lång tid efter en förlossning. Jag är orolig för att det aldrig kommer bli bra eller att jag måste sys igen. Jag blev snabbt sugen på ett barn till men som det ser ut nu så kommer det aldrig bli av. Vad är det som är så konstigt med att längta efter fler barn? Och vad är det som är så konstigt med att vara ledsen över att underlivet är förstört?

Hoppas dom kan göra ngt åt det snabbt! Det är ju jättejobbigt att gå och känna sig trasig och man vill ju (oavsett barn nu sen eller aldrig) kunna ligga med sin respektive.

Här är det den där dryga sista väntan ni vet. Jag har haft fullt upp tills nu och skulle gott kunna göra en massa nu med men... Ja. Vill bara få ut bebisen och är iaf idag rätt trött...  Dessutom ser fk ut att ha glömt mig. Har ny dator krångel med bankidinstallation kan mao inte kolla deras hemsida. Ring aoch prata med dom är ju ett straff..
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Vilgot o Lillpyret
    MissKaos skrev 2013-11-25 09:43:01 följande:

Det är väl klart att jag måste läka ordentligt, problemet är ju bara att jag inte gör det. Det är inte normalt att det gör ont så här lång tid efter en förlossning. Jag är orolig för att det aldrig kommer bli bra eller att jag måste sys igen. Jag blev snabbt sugen på ett barn till men som det ser ut nu så kommer det aldrig bli av. Vad är det som är så konstigt med att längta efter fler barn? Och vad är det som är så konstigt med att vara ledsen över att underlivet är förstört?
    Hoppas dom kan göra ngt åt det snabbt! Det är ju jättejobbigt att gå och känna sig trasig och man vill ju (oavsett barn nu sen eller aldrig) kunna ligga med sin respektive. Här är det den där dryga sista väntan ni vet. Jag har haft fullt upp tills nu och skulle gott kunna göra en massa nu med men... Ja. Vill bara få ut bebisen och är iaf idag rätt trött...  Dessutom ser fk ut att ha glömt mig. Har ny dator krångel med bankidinstallation kan mao inte kolla deras hemsida. Ring aoch prata med dom är ju ett straff..
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft
    [/quote] Ja, det är jättejobbigt. Känner mig så misslyckad. Vi får se om det är något som går att åtgärda. Jag har hört att efterkorrigeringar görs ett år efter förlossningen så i så fall får jag dras med obehag och smärta i 7 mån till. Förstår att du vill ha ut bebisen! Nu kan det väl inte vara så långt kvar?
  • MissKaos
    Vilgot o Lillpyret skrev 2013-11-25 09:50:27 följande:
    Hoppas dom kan göra ngt åt det snabbt! Det är ju jättejobbigt att gå och känna sig trasig och man vill ju (oavsett barn nu sen eller aldrig) kunna ligga med sin respektive. Här är det den där dryga sista väntan ni vet. Jag har haft fullt upp tills nu och skulle gott kunna göra en massa nu med men... Ja. Vill bara få ut bebisen och är iaf idag rätt trött...  Dessutom ser fk ut att ha glömt mig. Har ny dator krångel med bankidinstallation kan mao inte kolla deras hemsida. Ring aoch prata med dom är ju ett straff..[/quote] Ja, det är jättejobbigt. Känner mig så misslyckad. Vi får se om det är något som går att åtgärda. Jag har hört att efterkorrigeringar görs ett år efter förlossningen så i så fall får jag dras med obehag och smärta i 7 mån till. Förstår att du vill ha ut bebisen! Nu kan det väl inte vara så långt kvar?

BF 7/12. Antar att det ska bli övertid som sist *suck* Mest nervig för att inte barnvakterna ska hinna hit osv... Vill hinna hämta mig innan jul -om det blir en ok fl...

Kan bara kosntatera att jag får kryp på FK. DOm verkar ha glömt/missat att betala ut mina pengar och jag kommer inte in på deras hemsida. Måste mao PRATA med dom. Orka....

JA jag ahr med hört ett år. Men borde inte det bero på vad det beror på sas? Leva med smärta i onödan ett år känns ju inget kul    
  • sri
    sri skrev 2013-11-22 22:51:48 följande:
    Bara helamning? Då kan d gå lång tid fick jag höra. Inget man kan göra sa bvc när jag var där i samma sits. Dom blir ju inte lätt förstoppade när dom ammas. Ja helammar eller 1-2måltider i veckan har han fått ersättning, då jag tränar men de räknas som helamma enligt bvc, nu är han som vanligt igen o hoppas innerligt att det inte tar 10 dagar till nästa gång han ska baja, det normala för honom har vart 2 ggr i veckan så det är ju nästan på gränsen redan där, då han blir väldigt orolig dagen/natten innan.
Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013