• EwMa

Gravid i Göteborg 2013

Eftersom vi blev fler och fler tog jag mig friheten att starta en ny tråd från våran gamla.
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m67435211.html

Här samlas vi och pratar om våra upplevelser och tankar kring våra graviditeter. Ny som gammal är välkommen. Ingen fråga eller diskussion är för dum.

Har även lagt till våran BF lista, Vi kan ju fylla på den allt eftersom.

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m68898959.html

Vi har en spännande resa framför oss!   

• Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013
  • MissKaos

Jag har haft kopparspiral före barn. Tål ppiller dåligt. Blöddr som en gris en vecka vid insättning och hade ont. Sen var det bra!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • sri

Jag har nu men blödde inte vid insättning, o vad som händer när mensen kommer vet jag inte ännu hoppas det inte blir för brutalt..

• Snultan

Åh då är det väl så individuellt då antar jag. Jag hade lite mensvärk och blödde lite dagarna efter insättning sen kom det som bara den!! Herregud. Men då är detta pga insättningen eller är de mensen? Hur vet man liksom. Har inte ont iaf, väldigt skönt.

Matheus 131002!
  • MissKaos

Fy. Mår illa lite lätt och är dimmig i skallen, tröttdimmig. Vill verkligen inte bli sjuk nu. Bf nästa lördag, sen är det att vänta ut övertiden.. längtsr efter bebisen.. vill då gärna hinnna hem till julafton och helst passera tredagarsgråten.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Dannii B

Jaaaaa äntligen JUL... NOT. Detta är ju egentligen en tid att baka och pyssla med sina barn. Men sen jag fick barn så har min städmani blivit allt värre. Bara tanken på att baka och ha mjöl överallt , pappersbitar grejer överhuvudtaget som ligger där det inte ska ligga är som en pinne i ögat på mig. Har försökt att ignorera det, klarar väl en dag sen är jag igång. Inte så att hemmet är kliniskt rent..det ska bara inte ligga saker överallt. Måste jag dessutom säga till om att det ska plockas bort och detta inte händer ja då åker det i soptunnan. Vafaaan hur kunde det bli såhär.??

• Snultan

Fast man måste ju faktiskt inte baka o stoja. Köp färdigt istället och gör andra roliga aktiviteter utanför hemmet ist

Matheus 131002!
  • MissKaos
    Snultan skrev 2013-12-04 09:45:07 följande:
    Fast man måste ju faktiskt inte baka o stoja. Köp färdigt istället och gör andra roliga aktiviteter utanför hemmet ist

Färdig paparkaksdeg är gott..: Den behöver ju inte ens in i ugnen

Tror man får släppa lite på kraven med hur det ser ut annars blir det nog jobbigt..

HUr har ni andra det?

BF på lördag noll tecken på bebis och NU mot BMM!
  • TeddyGirl82
    Snultan skrev 2013-12-04 09:45:07 följande:

Ja så känner jag med detta året. Men lite hembakt blir d. Men mer nästa år när hon kanva me mer.
    MissKaos skrev 2013-12-04 10:09:18 följande:
    Färdig paparkaksdeg är gott..: Den behöver ju inte ens in i ugnen

Tror man får släppa lite på kraven med hur det ser ut annars blir det nog jobbigt..

HUr har ni andra det?

BF på lördag noll tecken på bebis och NU mot BMM!

Här är det fullt upp. Var på ullared i måndags. Och fick även besked att min mamma har en tumör i magen så det är tungt med. Men med skruttan går det bra. Rullar och blir frustrerad att inte komma framåt. Fötterna är roliga med
  • MissKaos

TEddy -FY! Vilket hemskt besked. Förstår att ni inte mår så bra efter det.

Jag har varit hos BM. Tre på varandra SF mått som är samma = ska på T-ul. Kände mig så lugn hos BM men nu börjar man ju tänka på allt som kan vara fel! Tul kommer ske nästa vecka, bf på lördag.
    Bad BM om status på tapp. 1,5 -2cm lång och mjuk, bakåtriktat så det inte gick känna om den var ngt öppen *suck* Antar att den är helt sluten då.

Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013