• EwMa

Gravid i Göteborg 2013

Eftersom vi blev fler och fler tog jag mig friheten att starta en ny tråd från våran gamla.
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m67435211.html

Här samlas vi och pratar om våra upplevelser och tankar kring våra graviditeter. Ny som gammal är välkommen. Ingen fråga eller diskussion är för dum.

Har även lagt till våran BF lista, Vi kan ju fylla på den allt eftersom.

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m68898959.html

Vi har en spännande resa framför oss!   

• Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013
  • sri

Börjar bli ordentligt trött på att vara sjuk här, nu är väl förskylningen äntligen under kontroll o energin är tillbaka men har lyckats få nackspärr i stället :( var o simmade i dag tänkte det skulle hjälpa men icke... Såg just att jag missat en träff, men nästa gång är jag på o hoppas jag är frisk då...

• sri

Byt till sittdelen om hon inte gillar att ligga du behöver ju inte ha den helt upprätt, räcker att vinkla lite så de ser ngt, jag har börjat göra så med erik när han är vaken, fär då vill han inte ligga ner längre.

TeddyGirl82 skrev 2013-11-06 09:12:25 följande:
    Funderar på att prova sittdelen på Tilde med vagnen. Hon är mer och mer intresserad av att sitta och huvudet håller hon stadigare och stadigare. Fast kanske är bättre och bulla upp lite mer under huvudet och axlarna i liggdelen först. För hon är mer och mer intresserad av att sitta upp.  När började ni som har barn sen innan?

• Snultan
    MissKaos skrev 2013-11-07 11:39:54 följande:
    Spännande. M kommer bli glad! Han såg ut som en riktig liten sjalbebis.
    Mannen tyckte med att M var väldans söt och lugn!
    Hur har ni andra det?
    Trött idag. Lämnade på fsk och sov sen till nu. Imponerande va?
    Jaa :) vi har faktiskt kört lite med ringsjalen nu (med ringen på ryggen)..man märker att han gillar det, men den e ju lite svår att dra åt så han sitter riktigt bra o som du sa passar nog bäst på höften.. men ja, tills vi får hem trikåsjalen, ska bli nice o få använda den sen :)

skönt att sova :) hihi 
    Matheus 131002!
  • Snultan

ÅÅh jag vill oxå börja gymma :D men inte riktigt än.. måste ju vänta lite eftersom jag gjort kejsarsnitt.. så får bli mkt promenader.. men sen efter årsskiftet ska jag med på det :D

ingen som tränar på lundbybadet?? 

Matheus 131002!
  • LillaLoppanT

Jag vill också börja träna. Men då sambon är borta mycket, så vet jag inte riktigt hur jag ska få ihop det, med två barn. Jag funderar på om det finns nån bra hemma-tränings-video eller så. Nån som känner till nån? Ska vi ta en träff hos mig nästa vecka?

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ LUKAS ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  • LillaLoppanT

Jag vet att man skall dels in texter i olika stycken. Det vet dock inte iPhone

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ LUKAS ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  • TeddyGirl82
    sri skrev 2013-11-07 21:41:49 följande:
    Byt till sittdelen om hon inte gillar att ligga du behöver ju inte ha den helt upprätt, räcker att vinkla lite så de ser ngt, jag har börjat göra så med erik när han är vaken, fär då vill han inte ligga ner längre.

Gillar och ligga ner gör hon, men hon är mer och mer nyfiken på världen utanför typ. jag får prova lite smått.

Promenerar mycket gör jag med, och går på viktisarna. Jag vill verkligen gå ner mer i vikt så det är därför jag tatt mig i kragen och går till gymet för att få annan träning med, dock lugnt med magen då jag inte vet hur länge man ska vänta med träningen av den efter kejsarsnitt. Fick ingen info om det.  
  • Snultan
    LillaLoppanT skrev 2013-11-08 00:33:14 följande:
    Jag vill också börja träna. Men då sambon är borta mycket, så vet jag inte riktigt hur jag ska få ihop det, med två barn. Jag funderar på om det finns nån bra hemma-tränings-video eller så. Nån som känner till nån? Ska vi ta en träff hos mig nästa vecka?

Zumba!!! skitbra. Nu har jag dock inte använt min på evigheter men ska börja sen igen.

Låter kul med träff!!
    Matheus 131002!
  • Snultan
    TeddyGirl82 skrev 2013-11-08 06:11:25 följande:
    Promenerar mycket gör jag med, och går på viktisarna. Jag vill verkligen gå ner mer i vikt så det är därför jag tatt mig i kragen och går till gymet för att få annan träning med, dock lugnt med magen då jag inte vet hur länge man ska vänta med träningen av den efter kejsarsnitt. Fick ingen info om det.  

Fyra veckor efter snitt kan man gympa.

Åtta veckor efter kan man träna magmusklerna.

Sen är det ju högst individuellt beroende på hur man läker och hur ont man har/haft. Jag ser återbesöket som en bra start. Ser allt bra ut så ska jag ta tag i träningen efter det.

Sen så ska man ju såklart ta det lite lugnt i början så man tränar upp sig..
    Matheus 131002!
  • MissKaos

Kolla friskis? Om barnpassningen är öppen näe mammababy passen går kanske det kan vara ngt?

Blir spännande att försöka få ihop det sen. Jag vill springa en halvmara i oktober.. kräver ju endel träning innan med start hos bäckenbotten vikrminskning ok på efterkontroll osv

LillaLoppanT skrev 2013-11-08 00:33:14 följande:

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013