• EwMa

Gravid i Göteborg 2013

Eftersom vi blev fler och fler tog jag mig friheten att starta en ny tråd från våran gamla.
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m67435211.html

Här samlas vi och pratar om våra upplevelser och tankar kring våra graviditeter. Ny som gammal är välkommen. Ingen fråga eller diskussion är för dum.

Har även lagt till våran BF lista, Vi kan ju fylla på den allt eftersom.

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m68898959.html

Vi har en spännande resa framför oss!   

• Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013
  • sri

quote] Ja, det är jättejobbigt. Känner mig så misslyckad. Vi får se om det är något som går att åtgärda. Jag har hört att efterkorrigeringar görs ett år efter förlossningen så i så fall får jag dras med obehag och smärta i 7 mån till. Förstår att du vill ha ut bebisen! Nu kan det väl inte vara så långt kvar?[/quote] Det kan göras snabbare, känner en som ska bli fixad imorn, det är 6 månader efter förlossningen för henne, hoppas det går att lösa för dig oxå för det tar så onödigt mycket energi att inte känna sig ok i kroppen.

• sri

Citera från ipad inte min grej...hoppas ni kan läsa iaf

• Vilgot o Lillpyret
    sri skrev 2013-11-25 15:52:54 följande:
    quote] Ja, det är jättejobbigt. Känner mig så misslyckad. Vi får se om det är något som går att åtgärda. Jag har hört att efterkorrigeringar görs ett år efter förlossningen så i så fall får jag dras med obehag och smärta i 7 mån till. Förstår att du vill ha ut bebisen! Nu kan det väl inte vara så långt kvar?

Det kan göras snabbare, känner en som ska bli fixad imorn, det är 6 månader efter förlossningen för henne, hoppas det går att lösa för dig oxå för det tar så onödigt mycket energi att inte känna sig ok i kroppen.[/quote] Hoppas att det blir det samma för mig om det är något som de kan åtgärda. Ja, det tar verkligen mycket energi. Alla sa ju att man återhämtar sig så snabbt efter en vaginal förlossning och att jag borde vara glad över att killen ville ut den vägen men det känns som att det varit mycket komplikationer nu. :/
  • LillaLoppanT

Vilgot Och Lillpyret:
    DU ska absolut inte känna dig misslyckad! Det är ju inget som du kan påverka. Isåfall är det väl dem som sytt som ska känna sig misslyckad.
    Försök att inte klandra dig själv! Jag vet precis hur det känns att vara trasig efter en förlossning, då jag hade mycket problem efter första. Men för mig blev det bra av sig själv, till slut.
    Kram! 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ LUKAS ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  • TeddyGirl82
    Vilgot o Lillpyret skrev 2013-11-25 09:37:07 följande:
    Jösses. Tänker du redan på en tredje? Läk ordentligt och få ordning på det sen kan man ju se om d går eller ej utan att måla fan på väggen för tidigt . Hoppas självklart det läker.

Det är väl klart att jag måste läka ordentligt, problemet är ju bara att jag inte gör det. Det är inte normalt att det gör ont så här lång tid efter en förlossning. Jag är orolig för att det aldrig kommer bli bra eller att jag måste sys igen. Jag blev snabbt sugen på ett barn till men som det ser ut nu så kommer det aldrig bli av. Vad är det som är så konstigt med att längta efter fler barn? Och vad är det som är så konstigt med att vara ledsen över att underlivet är förstört?[/quote]

Det var inte menat som att du är konstig för.du vill ha barn redan. Bara inte vart med om någon som vill det så tätt inpå. Förstår man vill ha en liten till helt klart för dom e allt bra mysiga.

Och att du e ledsen förstår jag med. Hade jag.med varit för man vill ju va hel där nere påalla sätt så var inget negativt alls med mitt inlägg
  • Vilgot o Lillpyret
    TeddyGirl82 skrev 2013-11-26 09:42:22 följande:
    Det är väl klart att jag måste läka ordentligt, problemet är ju bara att jag inte gör det. Det är inte normalt att det gör ont så här lång tid efter en förlossning. Jag är orolig för att det aldrig kommer bli bra eller att jag måste sys igen. Jag blev snabbt sugen på ett barn till men som det ser ut nu så kommer det aldrig bli av. Vad är det som är så konstigt med att längta efter fler barn? Och vad är det som är så konstigt med att vara ledsen över att underlivet är förstört?

Det var inte menat som att du är konstig för.du vill ha barn redan. Bara inte vart med om någon som vill det så tätt inpå. Förstår man vill ha en liten till helt klart för dom e allt bra mysiga. Och att du e ledsen förstår jag med. Hade jag.med varit för man vill ju va hel där nere påalla sätt så var inget negativt alls med mitt inlägg[/quote] Då ber jag om ursäkt för mitt snäsiga svar! Är lite känslig just nu och detta är jobbigt för mig så jag misstolkade nog ditt svar som påhopp. Förlåt!
  • Vilgot o Lillpyret

Vad konstigt det blir när jag citerar... Det blir ju jätterörigt... Ja ja, tack för alla svar! Jag hoppas att jag med kommer bli återställd tillslut.

• Vilgot o Lillpyret
    LillaLoppanT skrev 2013-11-26 00:15:33 följande:
    Vilgot Och Lillpyret: DU ska absolut inte känna dig misslyckad! Det är ju inget som du kan påverka. Isåfall är det väl dem som sytt som ska känna sig misslyckad. Försök att inte klandra dig själv! Jag vet precis hur det känns att vara trasig efter en förlossning, då jag hade mycket problem efter första. Men för mig blev det bra av sig själv, till slut. Kram! 
    ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ LUKAS ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Tack!
  • TeddyGirl82
    Vilgot o Lillpyret skrev 2013-11-27 08:59:28 följande:
    Det var inte menat som att du är konstig för.du vill ha barn redan. Bara inte vart med om någon som vill det så tätt inpå. Förstår man vill ha en liten till helt klart för dom e allt bra mysiga. Och att du e ledsen förstår jag med. Hade jag.med varit för man vill ju va hel där nere påalla sätt så var inget negativt alls med mitt inlägg

Då ber jag om ursäkt för mitt snäsiga svar! Är lite känslig just nu och detta är jobbigt för mig så jag misstolkade nog ditt svar som påhopp. Förlåt![/quote]

Skulle aldrig hoppa på nån. D e nåt av det värsta jag vet. Förstår d e känsligt. Det är vi alla när vi har nåt vi inte mår bra av. Håller mina tummar du får den hjälp du behöver.
  • Snultan

Hej tjejer!

Är det någon som har eller har haft kopparspiral?

Satte in en förra fredagen. Fick ju höra att man blöder mer men detta är ju inte nådigt!!! Blöder som efter kejsarsnittet, det bara rinner! Får byta skydd för jämnan men de går ändå igenom. Måste gå och köpa dom största bindorna jag kan hitta.

Fan, om det ska va såhär så är de ju inget kul

Matheus 131002!
Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013