• EwMa

Gravid i Göteborg 2013

Eftersom vi blev fler och fler tog jag mig friheten att starta en ny tråd från våran gamla.
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m67435211.html

Här samlas vi och pratar om våra upplevelser och tankar kring våra graviditeter. Ny som gammal är välkommen. Ingen fråga eller diskussion är för dum.

Har även lagt till våran BF lista, Vi kan ju fylla på den allt eftersom.

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m68898959.html

Vi har en spännande resa framför oss!   

• Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013
  • September2009

Stort grattis till flickan!!

Har inte varit aktivpå länge jag vet, försökt kika in för att se hur det går med barnafödande mm här, roligt att höra att det senaste tillskottet kom idag, samma dag som ett annat födelsedagsbarn :)

Sitter i bil påväg hem från att ha besökt min kusin som åkt ner från Norrland till sin mor i Småland. Jag fick ett infall och bestämde igår att vi skulle ta en tur ner för att träffa lite släkt och fira min kusins grabb som fyller år idag. Satt ett par timmar ig

҉ ♥♥♥♥ Mamma till Joel 17/9-09 ♥♥♥♥ ҉
  • September2009

Råkade trycka iväg svaret, jobbigt skriva i mobilen, var så rädd att allt bara försvann puh!

Satt alltså igår kväll efter vi bestämt att vi skulle fara ner och gratta grabben och sydde ett långt flaggspel som jag tänkte skulle passa i hans rum, det blev jättefint och han blev glad, sånt värmer.

Stressigt är bara förnamnet bu för tiden, och det har inget med julen att göra, att vara hemma gör att man har massa press på sig att det ska vara städat och att mat ska lagas varje dag, samtidigt som man ska underhålla två små.. Dagarna då äldste sonen är på dagis är väl ok, då hinner jag dona lite själv och pyssla med mina syprojekt å annat men det är ytterst korta stunder, de stunder minstingen sover är ju de ända man har för att hinna återhämta sig tycker jag. Karln nin inser inte riktigt vilket jobb det är när man har båda de dagar äldste inte är på dagis, han kan inte fatta hur jag kan vara totalt slut när väl båda har somnat men så är det allt som oftast. Vi har ju heller inga släktingar här i närheten som kan passa dem när man själv skulle vilja ha någon barnfri dag, långt ifrån alla har den lyxen! Ungarna är såklart det bästa man har men alltså en anledning till att jag inte orkar vara så aktiv och skriva speciellt ofta.

Jag hoppas dock att alla mår bra och får en mysig jul med nära å kära! Och visst vore det mysigt att träffas nångång nu när alla bebisar kommit äntligen!

҉ ♥♥♥♥ Mamma till Joel 17/9-09 ♥♥♥♥ ҉ t
  • Dannii B

Jag är kvar...bitter men kvar. Är så less på att gå hemma. Det här jädra städandet och matlagandet står mig upp i halsen. Är så less på min man för att han är så....korkad rent ut sagt. Tror att det är piece of cake att ha 3 barn hemma och ha ett rent hus och mat på bordet lagom till han kommer hem. Ngn avlösning? ?? Nä vad fan är det?? En träff i början på nästa år röstar jag på. Nu vill jag hinka i mig irish coffee men kan inte för lillkorven KAN INTE ta flaskan. Jag kommer få amma henne till dödagar känns det som. God jul allihop. ..wohoo😤

• Dannii B
    MissKaos skrev 2013-12-21 10:40:44 följande:
    Elsa kom kl 7. 52cm och 4kg
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Yeay ÄNTLIGEN Grattis, njut nu..😊
  • sri

God jul alla!! Och grattis till Elsa misskaos!

• MissKaos

Ja jösses... BM sa ju till mig att inte vänta med att åka in *hrm*
    Dagen innan runt lunch påbörjades latensfas. Tog lång tid innan jag fattae om det var det el förvärkar. Ville inte ringa mamma (barnvakten) som har 2h resväg hit. På kvällen bev jag övertalad att hon skulle komma. Igångsättning på söndagen ändå så hon behövde ju ändå åka ner dagen efter. Hon kom iaf. Jag ringde fl mådde inte så bra, skakig svettades och onda "förvärkar" som kom och gick i skov. Fick då ta en citodon lägga mig i ett bad samt sätta en akupunkturnål(jag gör det sälv) i huvudet. Gjored det. Mådde bättre men var rätt borta, la mig sov lite. Vaknade framåt midnatt. Maken vaknade. och började klocka värkar som belv mer regelbundna. Efter ca 30- 45 min regelbundna värkar ca var 6:e min  eller så hade han mig att ringa in. Vi fick då åka in. Jag ville inte, det var ju så långe kvar.. Vi han varapå f 4,5 h. Sen kom Elsa ut! Jag var öppen 4cm när vi kom in. Efter 2h 4 cm. 2h  till 5cm. Efter det körde vi störtförlossning! FAN vad ont det gjorde. Jag bad om EDA, narkos var upptagen. Fick steria kvaddlar vilket räddade mig. Jag hade dom tom att lägga I LJUMSKARN mellan värkarna. Vill du inte vänta på en värk? NEEEEJ ge mig nu så det hjälper i värken. 10 st kvaddlar totalt. Narkos skydnade sig tydligen men när han kikade in så var jag hög på lustgas och krystade! Krystfasen tog längre tiid än beräknat *tack till duktig BM* jag fick hålla igen och trycka lagom så jag inte skulle spricka för mkt. Det blev ca 5 stygn och jag tackar innerligt BM för hade jag bara pressat på så hade det spruckit bakåt. Skönt efteråt att ha "sluppit" Eda hade bättre kontroll på hur hårt jag kystade och kunde kissa direkt efteråt.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Snultan

God jul till er alla! Hur har julen varit?

Här har det varit kaos. Varit och hälsat på min familj i sthlm i en vecka, åker hem idag. Jag o sambon är i en svacka och vet inte riktigt hur vi ska ta oss ur den. Jag är såå trött på honom! Av olika anledningar.. men jag är tacksam för min familj o har haft jättemysigt med dom denna vecka. Får även med mig lillasyster och lillebror ner, jätteskönt! Dom ska stanna i en vecka. Så behöver inte ta itu med detta med sambon just nu, för de vill jag inte. Just nu vill jag i överhuvudtaget inte ha honom nära!!

Matheus 131002!
  • MissKaos

Jodå. Hon får lite tillägg men nu flödar mjölken. Hon bajsade igårbkväll.4ggr och två inatt. Kissar och kräks lite efter maten så jag antar hon äter! Vägning idag. Skönt för hon gick ner lite snabbt i början. Hoppas det har vänt nu!

Snultan skrev 2013-12-27 08:56:32 följande:
    Hur går de med amningen nu då misskaos?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013