• EwMa

Gravid i Göteborg 2013

Eftersom vi blev fler och fler tog jag mig friheten att starta en ny tråd från våran gamla.
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m67435211.html

Här samlas vi och pratar om våra upplevelser och tankar kring våra graviditeter. Ny som gammal är välkommen. Ingen fråga eller diskussion är för dum.

Har även lagt till våran BF lista, Vi kan ju fylla på den allt eftersom.

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m68898959.html

Vi har en spännande resa framför oss!   

• Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013
  • TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-12-13 20:36:07 följande:
    Vilken sort? Större möjligheter till beh framgång ju mer aggressiv cancern är.
    Kram!
    Det finns fläckar på lungorna, sen även på levern och bukspottskörteln...så jag hoppas cellgifterna ger det en kamp och att hon tål medicinen bra. Är tungt nu men man måste vara stark för hennes skull med.

• Snultan

Jag beklagar!

Min gudfar fick ett cancerbesked i veckan och en av min pappas vänner är döende i cancer... hemska sjukdom!!!!!

Matheus 131002!
  • MissKaos

Otrevligt! Men viljen sorts cancer är det? Spridning måste inte vara så illa som det låter. Det kan vara en aggressiv typ som därmed är lättare att behandla. Hoppas det är så för er.

Äldre tål ofta kemo bättre än yngre.

TeddyGirl82 skrev 2013-12-14 06:53:46 följande:
    Det finns fläckar på lungorna, sen även på levern och bukspottskörteln...så jag hoppas cellgifterna ger det en kamp och att hon tål medicinen bra. Är tungt nu men man måste vara stark för hennes skull med.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-12-15 09:42:35 följande:
    Otrevligt! Men viljen sorts cancer är det? Spridning måste inte vara så illa som det låter. Det kan vara en aggressiv typ som därmed är lättare att behandla. Hoppas det är så för er.

Äldre tål ofta kemo bättre än yngre.

Jag vet inte vad det är för typ. Men den sprider sig. Men hoppas den biter på det så hon är kvar några år till...
  • MissKaos
    TeddyGirl82 skrev 2013-12-15 14:18:45 följande:

Jag vet inte vad det är för typ. Men den sprider sig. Men hoppas den biter på det så hon är kvar några år till...

Ja verkligen!
    Min svärmor hade en 1kg tung tumör i ryggen med spridning till magsäck, lever hjärna etc. Hon lever idag (drygt sex år senare) och får nu behandling igen. Inte så aggressiv beh nu som då men nu är hon gammal.

Det dom säger är att när cancern delar sig fort så kan cellgifterna fungerera bättre eftersom dom "går till anfall" när cellerna delar sig. Minns den där tiden när man inget visste det var bara en stor röra alltihop.

Själv deppar jag av andra skäl! Som inte är så allvarliga. Bf+8 idag. imorgon T-iul igen. Har en massa s-dr på kvällarna som suger i -har haft sedan veckor tbx av och till. Vill verklgein få ut bebisen nnu och inget kan man göra. Ska be om ny hinnsvepning imorgon! Fick en i tisdags och fick några få sdr och "mensvärk" efteråt och efter ca 36h började slemproppen släppa. Tror det sista har kommit ut nu -hur mkt kan det var av den? Vet ju hur status var då så en koll kan ju ge lite hopp iaf. På BF+8 med Isak gick det inte göra hinnsvep, jag hade då 2cm hård omogen tapp, framåtriktad helt sluten. Vet att den iaf var öppen 1,5-2cm  ca 2cm lång och mognande samt medialt riktad i tisdags. Hoppas ngt har hänt!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Ringer till sjukhuset, ber att få info ang igångsätt. När ska man komma etc. Kl 8. Fast är det högt tryck så väntar dom till kl 12. Jaha.. Kul. Och går det få be om vilket sjukhus? Nej. Beror på. Ringer ni på lördag eller fredag? Den som lovade dig att ringa får ju göra det? Vad i h-te min BM har skickat en remiss om igångsättning, ska HON ringa från MVC då?? Sen frågar jag om det finns ngn chans att få en ny hinnevepning, med hopp om att det drar igång det. Ring Antenanthal. Ok, ringer dit (får ett nummer som går till fel ställe hamnar i en op sal) Ringer upp via vxl. Sekr säger till mig att hno kan ju inte boka ngt sådant. Nej, det fattar ju jag med. HOn vill jag ska ringa till förlossningen. Som sa till mig ringa till Anthenantal. Tillsist läggger hon en lapp till ngn BM som väl säger ett surt NEJ då om dom nu ringer.
    Fan, orkar verkligen inte.. Vad är detta?  och VARFÖR detta GÅR ju planera, men nej. INte en enda jävla minut tidigare lixom.. Varför vill dom ha en på BB över jul i onödan?

Känns lite som om tråden har dött? Vad gör alla? Bf+12 idag.

• TeddyGirl82

Ja jag vet inte vart alla är. Det har verkligen dött. Jag har mycket och tänka på men jag tittar in.

Hmm det låter lite konstogt att dom bara skickar runt dig med telefon. Du ska ju inte gå löngre än 14 dar över. Det ska bokas in hos mvc ju..jag hade ringt min mvc igår och skällt. Du ska inte gå längre än du behöver.

• MissKaos
    TeddyGirl82 skrev 2013-12-19 19:22:47 följande:
    Ja jag vet inte vart alla är. Det har verkligen dött. Jag har mycket och tänka på men jag tittar in.
    Hmm det låter lite konstogt att dom bara skickar runt dig med telefon. Du ska ju inte gå löngre än 14 dar över. Det ska bokas in hos mvc ju..jag hade ringt min mvc igår och skällt. Du ska inte gå längre än du behöver.

Hon har skickat remiss. Det gjorde hon i onsdags när jag var där!
    HUr var det för dig, ringde dom dagen innan? På Fl var dom ju rätt otrevliga så nu känner jag mig helt ställd.. Ringer nog MVC imorgon och frågar. Nej jag vill inte gå en timme mer än jag måste.
  • Snultan

Nu får ju bebisen ta o titta ut, Misskaos!

Jag är inne och läser men kanske inte skriver hela tiden.. de andra är väl busy såhär inför jul  :)

Matheus 131002!
  • TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-12-19 19:40:15 följande:
    Hon har skickat remiss. Det gjorde hon i onsdags när jag var där!

HUr var det för dig, ringde dom dagen innan? På Fl var dom ju rätt otrevliga så nu känner jag mig helt ställd.. Ringer nog MVC imorgon och frågar. Nej jag vill inte gå en timme mer än jag måste.

Barnmorskan på mvc bokade in en tid när jag var på sista kontrollen innan det blev bf+14.

Och på dagen med 14 dagars överbutenhet sattes jag igång. Så jag tycker d låter konstigtatt det är skickat en remiss när dom kan boka tid direkt..
Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013