Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Gravid i Göteborg 2013

Gud nej! Chanserna tiöm överlevnad är goda i v 27 men vad hemskt mef så tidig prematur.. 10dgr före bf går det bedtälla?

TeddyGirl82 skrev 2013-09-02 07:25:13 följande:
    Vad skönt. Och bra du åkte in. Likabra. För än vill du väl inte den kommer ut?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Fy så jobbigt att få så tidigt! Den oron.. och sen är dom känsliga länge osv. Jag går nog med hellre över då även om strax innan känns optimalt! Känns lite lyxigt att vsra hemma idag. Som att jag fuskar.. sen hade jag ju inte orkat upp 5:30 idag eftet att hs kommit hem kl 1. Och trigga sd vill man ju inte heller.

Håller du på att avsluta amningen nu? Bra att du gör det ni mår bra av!

Kan rapportera +15kg nu. Känns inte så kul.

TeddyGirl82 skrev 2013-09-02 08:49:51 följande:
    Hehe du får skicka in en lapp till bebisen så den får läsa beställningen.

Visst att bebisar kommer tidigt. Men tycker verkligen inte att dom e söta. Mer skrämmande tycker jag. Läste om en killa som kom i vecka 25 i senaste föräldrar&barn. Lite läskigt. Då går jag hellre över tiden.

Hmm e man för snabb med maten nu kanske för hon hinner aldrig få fram hunger skriket..men d e ju för man har koll på att då och då har det gått 3-4 timmar sen hon åt sist. Fast när hon e vaken så mycket på dagarna vill hon snutta med. Men d får hon ju vänja av sig med.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    TeddyGirl82 skrev 2013-09-02 09:10:53 följande:

Äh d försvinner snabbt dom kilorna.
    Nja jag vågar inte helt utan att prata med bvc.Vill inte få mjölkstockning eller annat. Så ammar på morgonen. Under dagen får hon ersättning. Men d känns som hon äter smått istället för ett mål. Men d kan man väl vänja av henne snart hoppas jag
    Tror inte jag. Bebisar äter ju sådär hela tiden.. På sikt såklart. MEn ge det tid! JAg vande in stora på frukost -lunch-mellis-middag-kvmat samt amning 2-3gge/dygn innan fsk börjad. Detmatschemat höll han rätt länge. Till drygt två år iaf. HAn ät även ett nattmål länge. Det ska jag fösöka få bort på tvåan om det går. Nu ammade ju jag så jag behöve inte värma flaskor och hålla på. Smidigt för mig som det funkade för.
  • MissKaos

Du eller hon?

TeddyGirl82 skrev 2013-09-05 12:08:53 följande:
    Nån som hat nåt bra tips på trög mage?

• MissKaos

Funkade på Isak med! Fast när han började äta mat då. Och mer matsked än tsk.

LillaLoppanT skrev 2013-09-05 15:47:31 följande:
    Ha i en tesked olja i ersättningen. Funkade bra på min son. Smörjmedel

• MissKaos

Tack!

Jag är lättad och liten är sjövild i magen

nyttliv85 skrev 2013-09-02 20:20:29 följande:
    Misskaos: Härligt att läsa att det verkar gott bra!

• MissKaos

Ptja är det så himmla noga?

LillaLoppanT skrev 2013-09-05 15:48:30 följande:
    Inte motorolja ?

• MissKaos
    TeddyGirl82 skrev 2013-09-06 05:52:46 följande:

Jo jag har hört detta med, t o m svärmor som jobbade på BVC för massa år sen sa att d tipsade dom om när hon jobbade där.

Fast i vällingen.. Så vänt alite med messmöret kanske?
  • MissKaos

Jag har bf 7/12!

Snultan skrev 2013-09-06 09:42:50 följande:
    Jag hittade den här tråden och tänkte jag skulle hoppa in har alla bebisar kommit eller finns de gravida kvar?

Är 25 år bor på centrala hisingen med sambo och hund och väntar första barnet med bf 6 oktober

Graviditeten har vart bra. Gick hem med graviditetspeng i augusti pga tungt jobb så nu är jag mest hemma vilar o fixar och passar en hund om dagarna

Mår bra men igår på lägeskontrollen visade det sig att min lilla pojke (ja vi vet att de är en pojke) inte har vänt på sig. Så blir vändningsförsök nu. Nån mer som gjort/ska göra det?

• MissKaos

Min använder datorn mkt. Ffa gillar han bolibompaappen

September2009 skrev 2013-09-06 09:33:42 följande:
    Åh vad bra vädret ska bli ett par dagar nu, en liten tröst i tider av sömnlöshet, några dagars förkylning tog på Liams små krafter och han har sovit roligt bra några dagar men i natt hade han återigen svårt att sova några längre stunder på natten. Det är tur man har någorlunda bra morgonhumör, stackars ungar om bägge föräldrarna hade varit på pisshumör sömnlösa morgnar som denna..

Datorn blir en räddning, skäms jag nästan för att säga, när man vill få fyraåringen att sitta still så jag får en chans att duscha och njuta på balkongen av min morgonkaffe.. Är jag den enda som använder datorn som "barnvakt" korta stunder så här för att få lite lugn och ro?

Älskar att ta långa promenader när det börjar bli så här höstligt så det hade vart mysigt att ses snart med alla barnvagnar eller vad säger ni andra? Idag blir det plikta med sonen!

Har tänkt också på om vi inte skulle ta och uppgradera snart, det har inte uppdaterats på länge i vår "födda" lista, tänk om vi skulle ta och skriva in lite roliga uppgifter utöver datum, som längd och vikt? Bebisarnas då alltså ;)

Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013