• EwMa

Gravid i Göteborg 2013

Eftersom vi blev fler och fler tog jag mig friheten att starta en ny tråd från våran gamla.
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m67435211.html

Här samlas vi och pratar om våra upplevelser och tankar kring våra graviditeter. Ny som gammal är välkommen. Ingen fråga eller diskussion är för dum.

Har även lagt till våran BF lista, Vi kan ju fylla på den allt eftersom.

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m68898959.html

Vi har en spännande resa framför oss!   

• Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013
  • TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-07-17 19:19:23 följande:
    Kör du min variant vaknar du tidigt imorgon med rejält ont. Kl 15 åker du in. Hittills följer du ju mitt mönster bra..

Hehe får väl se. Börjar redan göra mer och mer ont
  • SusannneL
    solskenstjejen skrev 2013-07-17 16:31:10 följande:
    Idag var hela familjen och badade på nya Angered arena. Var första ggn jag var där och blev positivt överraskad. Så nu har jag köpt årskort och tänkte försöka komma i form efter förlossningen :)

TeddyGirl: tänk att du får se din bebis imorgon :) (om inte tidigare) hur många dagar har du gått över tiden nu?
    Med sonen gick jag över 11 dagar och det var såklart rena pesten. Kändes som att tiden stod still. Lycka till imorgon :)

SusanneL: du kan be om lavemang på förlossningen. Det gjorde jag under 1:a förlossningen. Andra gick så fort och jag tror nog det kom lite nr 2 men bm var så diskreta och sa inget om det.
    Ahaa okej ;)
  • SusannneL
    TeddyGirl82 skrev 2013-07-17 19:27:10 följande:

Skönt om det skulle komma igång av sig självt :)
  • SusannneL
    MissKaos skrev 2013-07-17 16:44:15 följande:
    Jag är med slarvig. Kommer nog stoppa på samma. .
    Jag har ju inte stoppat än :S har nästan 3v kvar.
    Usch.
    Jag som hade så höga tankar om att jag skulle minsann hålla igång under graviditeten med både de ena och det andra. Det sket sig!
    Har iofs varit lite rädd pga tidigare missfallen.. Men borde kanske rört på mig lite iaf! 
  • Dannii B

Wohoo jag överlevde dagen... men satan vad ont jag har. Har en ischias nerv som ligger i kläm, not så skönt.

• TeddyGirl82
    Dannii B skrev 2013-07-17 20:01:45 följande:
    Wohoo jag överlevde dagen... men satan vad ont jag har. Har en ischias nerv som ligger i kläm, not så skönt.

Usch d låter inget vidare. Men bra kämpat. I denna värmen. Puh

Tror jag kommer åka in. Så fort jag rör mig gör d ont. Och d e så jag knappt klarar d snart. Men spänner bara i nedre delen magen
  • TeddyGirl82
    Dannii B skrev 2013-07-17 20:01:45 följande:

Usch d låter inget vidare. Men bra kämpat. I denna värmen. Puh

Tror jag kommer åka in. Så fort jag rör mig gör d ont. Och d e så jag knappt klarar d snart. Men spänner bara i nedre delen magen
  • MissKaos
    SusannneL skrev 2013-07-17 19:51:55 följande:
    Jag har ju inte stoppat än :S har nästan 3v kvar.
    Usch.
    Jag som hade så höga tankar om att jag skulle minsann hålla igång under graviditeten med både de ena och det andra. Det sket sig!
    Har iofs varit lite rädd pga tidigare missfallen.. Men borde kanske rört på mig lite iaf! 

Med sonen var jag duktig. INstruerade spinning till två v före bf. Tränade 4ggr/vecka (vattengympa spinning mm) NU har jag fogloss. Och har varit sjuk. Tröstäter. Whatever... Det blir som det blir. Min BM tyckte inte jag skulle tänka på det särskilt inte som jag sa att jo jag äter mer choklad och glass än vanligt men även en massa knäckemackor m skinka och avocado och yoggi mm. Jag är jättehungrig!

Jag gick upp massor på övertiden. Var upp på 100... Mkt vatten men ändå!  Är man van att väga 60-65 så är det rejält. Då vägde jag bra mkt mer innan jag blev gravid efter hormonbeh på ett år..
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    TeddyGirl82 skrev 2013-07-17 19:19:41 följande:
    Bara för jag skrev dom känns kom d en. Och det gör mer ont nu. Men inte i hela magen. Bara nertill och bak i ryggen..puh man säger bara nej nej nej när dom kommer smygandes

Men det gjorde ju inte ont i hela magen. Inte i början iaf. Då gjorde det som ont  mensvärken sitter typ.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    TeddyGirl82 skrev 2013-07-17 19:27:10 följande:

Bra! Pain is good!!
Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013