• Svenskflicka

Halalslakt

Vad tycker ni om den här islamiska lagen?

Den här hemsidan menar att det är den mest humana metoden att slakta djur, är det sant?

islam.se/halsa/halalslakt/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-24 10:02
    tyras.se/

Här kan ni läsa om vad som kan hända om man kritiserar islam.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Halalslakt
  • ummabdilleh
    JanaLiiN skrev 2013-02-28 19:06:04 följande:
    Har du sett en Halalslakt?

" rel="nofollow" target="_blank">

(nu kommer FL att sätta ett mellanslag någonstans, ta bort det) 

">

sa har gar ett halalslakt till
  • tvetalan
    JanaLiiN skrev 2013-02-28 19:13:15 följande:
    Jag har sett för många klipp av samma slag för att kunna ignorera detta. Halalslakt är fruktansvärt, helt förkastligt och har inget med religion att göra i mina ögon, det är bara ren djurplågeri.
    Ja för att hatet mot muslimer och Islam idag är enormt. Därför sprids såna här filmer för att just få fram den reaktionen du uppvisat. Om jag berättar för dig att jag sett en halal-slakt, att den var fridfull och framförallt REN och om du läser källor istället för att kolla på partiska filmer på youtube kommer du inse att all slakt egentligen är djurplågeri. Om du värnar om djurens bästa så bör du nog bli vegetarian.
  • JanaLiiN
    tvetalan skrev 2013-02-28 19:16:19 följande:
    Ja för att hatet mot muslimer och Islam idag är enormt. Därför sprids såna här filmer för att just få fram den reaktionen du uppvisat. Om jag berättar för dig att jag sett en halal-slakt, att den var fridfull och framförallt REN och om du läser källor istället för att kolla på partiska filmer på youtube kommer du inse att all slakt egentligen är djurplågeri. Om du värnar om djurens bästa så bör du nog bli vegetarian.
    Jag äter LFRV - low fat raw vegan.

Jag har ingenting att säga om folk tror på Allah, Gud eller Den Stora Modern, men jag har saker att säga om när man plågar djur eller människor i onödan. 
  • Grande Rock

Köttproduktion i sig befinner sig i en etisk gråzon. Genom att göra slakten humanare kan man dämpa sitt samvete och justifiera att föda upp djur enkom för att äta dem. 

Jag gillar kött och bryr mig inte nå nåmnvärt hur de är slaktade, det är viktigare för mig att de haft ett bra liv än en bra död.

• ummabdilleh
    ettheltannatliv skrev 2013-02-28 19:15:09 följande:
    Hur kan du ts driva en sån här tråd som inte är något annat än ren hets mot muslimer och samtidigt hävda att du inte har något mot muslimer? 
  • JanaLiiN
    ummabdilleh skrev 2013-02-28 19:15:14 följande:

" rel="nofollow" target="_blank">

sa har gar ett halalslakt till
    Ja, på en gård, utomhus, osv osv. Tyvärr sker det inte så på de flesta ställen, utan på löpande band i stora slakthus.
  • Svenskflicka
    tvetalan skrev 2013-02-28 19:05:58 följande:
    Det kommer hända hemska saker så länge folk inte respekterar varandras OLIKHETER och FRIA VAL. Så är det. Muslimer i Sverige vill leva i frid och inte bråka. Tror du inte de är trötta på att vara syndabockar hela tiden? Varför kan inte ni bara låta folk vara?
    Jag är EN person. 
  • JanaLiiN

Jag vill inte hetsa mot muslimer utan mot djurplågeri, oavsett i vems namn den utförs. Bryr mig inte alls om vilken religion du eller någon annan tillhör.

• ummabdilleh
    JanaLiiN skrev 2013-02-28 19:18:05 följande:
    Jag äter LFRV - low fat raw vegan.

Jag har ingenting att säga om folk tror på Allah, Gud eller Den Stora Modern, men jag har saker att säga om när man plågar djur eller människor i onödan. 
    du menar sa som vi muslimer plagas bade i verkligheten och pa familjeliv? folk vill bestamma vad vi ska ata, hur vi ska kla oss, hur vi ska leva..fortryckta med andra ord
  • Svenskflicka
    ummabdilleh skrev 2013-02-28 19:06:03 följande:
    eller hur? och blir paverkade av osanningar som de tror pa blint
    Hur kan ni veta att det inte är ni som blir blåsta, och att det är ni som inte tänker längre än vad näsan räcker??
Svar på tråden Halalslakt