• Svenskflicka

Halalslakt

Vad tycker ni om den här islamiska lagen?

Den här hemsidan menar att det är den mest humana metoden att slakta djur, är det sant?

islam.se/halsa/halalslakt/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-24 10:02
    tyras.se/

Här kan ni läsa om vad som kan hända om man kritiserar islam.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Halalslakt
  • Kofot
    Fagerlund skrev 2013-02-28 14:17:06 följande:

Enligt samma princip kan man servera fläsk i svenska skolor också.

Det görs väl?
  • Svenskflicka
    lennartsdotter skrev 2013-02-28 13:32:58 följande:
    Ja precis, de kan låta bli att äta köttet=ingen tvingar dem att äta halal.
    Väldigt konstig inställning. Varför har du inte den gentemot muslimer?? OM det inte finns halalslaktat, ja då får de väl äta sallad eller ngt?? Men nej, då är man ju kränkande emot en folkgrupp och rasist...

Ditt argument håller inte för fem öre.  
  • Svenskflicka
    OLilly skrev 2013-02-28 14:35:38 följande:
    Att vräka ur sig vad som helst, inkl. könsord, på nätet är ju rätt vanligt idag tyvärr. Näthatet är väl uppe på tapeten nu? Det är som du säkert förstår inget typiskt beteende för muslimer. 

Om du röstar på SD så borde du förstå att det finns en risk för att folk kommer att kommentera och ogilla detta. 

Tar du åt dig när jag skrev att det fanns folk som tuggade i sig propaganda och som har en hjärna i storleken som en  ärta, är egoistiska och trångsinta, när jag inte skrev det direkt till dig personligen... då kanske du ska fundera på om det ändå inte är så.
    Jag vet nog att jag inte har en hjärna i den storleken. Däremot verkar många andra i den tråden ha det. 
  • ummabdilleh
    Svenskflicka skrev 2013-02-28 09:03:46 följande:
    Finns ett flertal skolor i Sverige där man endast serverar halal. När eleverna har klagat får de svaret att de får äta ngt annat.

eleverna i dessa skolor klagar INTE, da det ar muslimska skolor, med muslimska elever som bara ater halal hemma ocksa
  • Miss Blue
    ummabdilleh skrev 2013-02-28 18:04:59 följande:

eleverna i dessa skolor klagar INTE, da det ar muslimska skolor, med muslimska elever som bara ater halal hemma ocksa
    Det serveras i svenska kommunala skolor också. Vill du så kan jag gärna länka. Mer än gärna.
  • ummabdilleh
    Miss Blue skrev 2013-02-28 18:10:32 följande:
    Det serveras i svenska kommunala skolor också. Vill du så kan jag gärna länka. Mer än gärna.

ja ja, for alla lankar och allt media sager ar saaaaaa sant Flört
  • Svenskflicka
    ummabdilleh skrev 2013-02-28 18:04:59 följande:

hd.se/landskrona/2012/10/09/elevprotester-mot-halalkott-i/

Står INGET att det är en muslimsk skola. och varför skulle de ha namninsamling om de äter halal hemma. Läs artikel innan du kommenterar. 
  • ummabdilleh
    Svenskflicka skrev 2013-02-28 18:13:05 följande:
    hd.se/landskrona/2012/10/09/elevprotester-mot.../

Står INGET att det är en muslimsk skola. och varför skulle de ha namninsamling om de äter halal hemma. Läs artikel innan du kommenterar. 

jag vet hur lite sanning media skriver och har sett det pa tv, sa fort det handlar om islam eller muslimer, sa behover inte lasa
  • Miss Blue
    ummabdilleh skrev 2013-02-28 18:11:36 följande:

ja ja, for alla lankar och allt media sager ar saaaaaa sant Flört
    Haha........
Svar på tråden Halalslakt