• Svenskflicka

Halalslakt

Vad tycker ni om den här islamiska lagen?

Den här hemsidan menar att det är den mest humana metoden att slakta djur, är det sant?

islam.se/halsa/halalslakt/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-24 10:02
    tyras.se/

Här kan ni läsa om vad som kan hända om man kritiserar islam.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Halalslakt
  • ummabdilleh
    Svenskflicka skrev 2013-02-28 18:46:23 följande:
    OM du inte ser den samhällsutveckling som vi har idag så säger jag bara lycka till. 
    (tänker inte ta den utvecklingen här) 

ja och det ar ALLA muslimers fel att det ar som det ar, ingen annans
  • tvetalan
    ummabdilleh skrev 2013-02-28 18:38:51 följande:
    jag marker att det ar ingen ide att snacka med dig, eftersom du inte verkar ha alla hastarna hemma!!!!
    ummabdilleh : Genom historien har det alltid funnits en folkgrupp som har fått vara syndabock, ett tag brände man häxor på bål här i Sverige och för att inte nämna judehatet för inte så länge sedan. Genom historien har det varit häxor, kättare, kalvinister, katoliker, tattare, romer och judar. Idag är det Islam och muslimer. Tyvärr. Såhär låter det från politiker idag : "det muslimska hotet mot vårt samhälle mer allvarligt än klimatproblemen" (vice statsminister Espersen). 

Allvarligt talat så finns det inget vi kan säga i just denna debatt som kommer få någon av bakåtsträvarna att ändra sin åsikt.
    Tyvärr ser samhället ut såhär idag och folk som uttalar sig om något utan att vara läsa på blir bara fler och fler... Rynkar på näsan 
  • Svenskflicka
    ummabdilleh skrev 2013-02-28 18:48:07 följande:

ja och det ar ALLA muslimers fel att det ar som det ar, ingen annans
    Sa jag det?
  • tvetalan
    Miss Blue skrev 2013-02-28 18:43:13 följande:
    Jag mår alldeles utmärkt, har en gryta puttrande på spisen med skinkstek.

Men då får ni äta vegetariskt då. Simple as that!
    Vem bryr sig om du har en gryta på spisen med skinkstek? Vad tillför det i den här debatten? 
  • ummabdilleh
    Miss Blue skrev 2013-02-28 18:43:13 följande:
    Jag mår alldeles utmärkt, har en gryta puttrande på spisen med skinkstek.

Men då får ni äta vegetariskt då. Simple as that!

bra for dig, sj har jag 2 formar med lassagne har gjorda pa halalkott ..har aldrig mott en muslim med barn pa vanligt dagis som klagar att de inte far halal..hade sj min aldsta son pa vanligt dagis och han at vegetarisk mat..ingen klagar
  • Svenskflicka
    ummabdilleh skrev 2013-02-28 18:51:54 följande:

bra for dig, sj har jag 2 formar med lassagne har gjorda pa halalkott ..har aldrig mott en muslim med barn pa vanligt dagis som klagar att de inte far halal..hade sj min aldsta son pa vanligt dagis och han at vegetarisk mat..ingen klagar
    Men varför är det då så viktigt med halal. Eller är det viktigt ibland, men inte alla gånger?
  • ummabdilleh
    tvetalan skrev 2013-02-28 18:50:13 följande:
    ummabdilleh : Genom historien har det alltid funnits en folkgrupp som har fått vara syndabock, ett tag brände man häxor på bål här i Sverige och för att inte nämna judehatet för inte så länge sedan. Genom historien har det varit häxor, kättare, kalvinister, katoliker, tattare, romer och judar. Idag är det Islam och muslimer. Tyvärr. Såhär låter det från politiker idag : "det muslimska hotet mot vårt samhälle mer allvarligt än klimatproblemen" (vice statsminister Espersen). 

Allvarligt talat så finns det inget vi kan säga i just denna debatt som kommer få någon av bakåtsträvarna att ändra sin åsikt.
    Tyvärr ser samhället ut såhär idag och folk som uttalar sig om något utan att vara läsa på blir bara fler och fler... Rynkar på näsan 

jag vet, men islam ar ocksa varldens mest vaxande religion, fragar sig inte folk varfor det ar det om den ar sa hemsk och dalig eller ar de pa riktigt sana idioter att de tror alla ar hjarntvattade?
  • ummabdilleh
    Svenskflicka skrev 2013-02-28 18:47:17 följande:
    För att jag möter ditt argument på en relevant nivå eller vaddå?? 

tror inte nan i denna traden tycker du ar relevant med nat du sager, sa nej det tycker inte jag  heller
  • ummabdilleh
    Svenskflicka skrev 2013-02-28 18:50:15 följande:
    Sa jag det?

du ar inte negativ mot nan annan an muslimer
  • JanaLiiN

Halalslakt är FRUKTANSVÄRT, det finns inget annat ord för det.

Svar på tråden Halalslakt