• Svenskflicka

Halalslakt

Vad tycker ni om den här islamiska lagen?

Den här hemsidan menar att det är den mest humana metoden att slakta djur, är det sant?

islam.se/halsa/halalslakt/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-24 10:02
    tyras.se/

Här kan ni läsa om vad som kan hända om man kritiserar islam.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Halalslakt
  • ummabdilleh
    JanaLiiN skrev 2013-02-28 19:19:56 följande:
    Ja, på en gård, utomhus, osv osv. Tyvärr sker det inte så på de flesta ställen, utan på löpande band i stora slakthus.
    enligt islam far inte djuren se varandra slaktas, sa hur ska det ske med massa djur inne i slakteri??
  • ummabdilleh
    Svenskflicka skrev 2013-02-28 19:22:01 följande:
    Hur kan ni veta att det inte är ni som blir blåsta, och att det är ni som inte tänker längre än vad näsan räcker??

for att vi vet sanningen, som vi lart oss av ratta kallan inte av de ignorranta
  • JanaLiiN
    ummabdilleh skrev 2013-02-28 19:23:05 följande:
    enligt islam far inte djuren se varandra slaktas, sa hur ska det ske med massa djur inne i slakteri??
    Det är ganska enkelt ordnat, handlar ju bara om hur man placerar djuren, eller hur? Inte tror du att allt halalkött kommer från djur som slaktas utomhus i gräset??
  • Svenskflicka
    ettheltannatliv skrev 2013-02-28 19:15:09 följande:
    Hur kan du ts driva en sån här tråd som inte är något annat än ren hets mot muslimer och samtidigt hävda att du inte har något mot muslimer? 
    1) Jag ville lägga upp debatten om halalslaktat kött. (Har tidigare sagt att jag inte heller är ett fan av den slakt som sker idag på sv slakterier.) Därav den första länken. 
    2)Jag vill påvisa hur folk reagerar om man kritiserar islam. Därav den andra länken. 

Jag har inget emot muslimer i allmänhet, men när vissa individer hävdar att de har vissa rättigheter för att deras bok säger så, ja DÅ reagerar jag.  
  • JanaLiiN
    ummabdilleh skrev 2013-02-28 19:21:56 följande:
    du menar sa som vi muslimer plagas bade i verkligheten och pa familjeliv? folk vill bestamma vad vi ska ata, hur vi ska kla oss, hur vi ska leva..fortryckta med andra ord
    Ja om ni har för avsikt att plåga djur har jag för avsikt att ha en åsikt om det - men inte för att ni är muslimer, utan för att ni plågar djur. Jag har åsikter om pälsfarmare också, och kunde inte bry mig mindre om vilken religion de råkar ha...
  • Prudie
    ummabdilleh skrev 2013-02-28 19:05:06 följande:

bra skrivet, for att inte glomma namna att det spekuleras att 300 judar var lediga fran sina arbeten den dagen terrordaden var...undrar varfor???
    Eh...så det var judar som planerade attentatet enligt dig?!? Det "spekuleras"? Av vem? Låter det rimligt enligt dig, tror du alltså på detta?
    Det fanns en period när någon hittade på att det var inga judar som dog i attentatet överhuvudtaget, och att det var såklart judar som planerade det.
    Detta är falskt och väldigt förolämpande. 

Jag skulle vilja veta vilka det är som spekulerar att 300 judar inte kom till arbetet 9/11, och om du tror att det var judar som ligger bakom 9/11.

Angående halalslakt har jag inga problem med det. 
  • Svenskflicka
    ummabdilleh skrev 2013-02-28 19:23:49 följande:

for att vi vet sanningen, som vi lart oss av ratta kallan inte av de ignorranta
    Vilken sanning? Herregud, ursäkta mig, men tror du att du står med Guds/Allahs/Jehovas/Ilohims facit...ja då tar jag dig inte seriöst för fem öre. 
  • ummabdilleh
    JanaLiiN skrev 2013-02-28 19:24:44 följande:
    Det är ganska enkelt ordnat, handlar ju bara om hur man placerar djuren, eller hur? Inte tror du att allt halalkött kommer från djur som slaktas utomhus i gräset??
    tycker folk borde kolla pa hur deras egna djur behandlas innan slakteri som tex grisarna som at av varandra och torterades och slogs..det dar ar ett amne att prata om
  • ummabdilleh
    JanaLiiN skrev 2013-02-28 19:25:59 följande:
    Ja om ni har för avsikt att plåga djur har jag för avsikt att ha en åsikt om det - men inte för att ni är muslimer, utan för att ni plågar djur. Jag har åsikter om pälsfarmare också, och kunde inte bry mig mindre om vilken religion de råkar ha...

vi plagar inte djur..hade du last och sett en riktig halalslakt hade du vetat hur bra de djuren blir behandlade..har sj sett halalslakt flera ggr i muslimska lander och de djuren blev valdigt bra behandlade
  • JanaLiiN
    ummabdilleh skrev 2013-02-28 19:27:32 följande:
    tycker folk borde kolla pa hur deras egna djur behandlas innan slakteri som tex grisarna som at av varandra och torterades och slogs..det dar ar ett amne att prata om
    Håller med!
Svar på tråden Halalslakt