• Svenskflicka

Halalslakt

Vad tycker ni om den här islamiska lagen?

Den här hemsidan menar att det är den mest humana metoden att slakta djur, är det sant?

islam.se/halsa/halalslakt/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-24 10:02
    tyras.se/

Här kan ni läsa om vad som kan hända om man kritiserar islam.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Halalslakt
  • ummabdilleh
    Svenskflicka skrev 2013-02-28 18:27:11 följande:
    Ja, vi är ju sååååå rädda. Jag är inte rädd för Islam,  men religion i allmänhet skapar bara konflikter och krig. 

och gor manga av oss lyckliga, pa ett satt som ni andra verkar sakna , darfor ni smutskasstar islam hela tiden
  • Miss Blue
    ummabdilleh skrev 2013-02-28 18:24:07 följande:

varfor ska andra folk bestamma vad jag ska ata eller hur jag ska kla mig?? har ni inget eget liv an oroa er for andras?
    Men, titta på vad du faktiskt skrev nu...  Du vill inte att andra ska bestämma vad du ska äta. Menar du då att du har större rätt än de svenska skoleleverna som TVINGAS ät halal? Har du mer rätt?
  • Svenskflicka
    ummabdilleh skrev 2013-02-28 18:27:50 följande:

tycker du borde vakna upp, da jag ar muslim och vet sanningen om islam...jag lever inte efter media utan efter islam och kanner till fakta fran ratta kallorna inte fran ignorranta folk och media som halva sveriges befolkning gor
    Du må vara muslim, men jag lever ändå i ett samhälle som idag präglas av din religion.
    Jag röstar inte på SD för att jag vill skicka ut alla invandrare, jag röstar på dem av många andra anledningar. Det är bl.a här jag anser att många i Sv bör vakna upp. 
  • Svenskflicka
    ummabdilleh skrev 2013-02-28 18:24:07 följande:

varfor ska andra folk bestamma vad jag ska ata eller hur jag ska kla mig?? har ni inget eget liv an oroa er for andras?
    Jahaaa, så ingen ska tvinga dig att äta icke halalslaktat kött, men det är OK att tvinga skolungdomar som inte tillhör din religion att äta halalslaktat??? 
  • ummabdilleh
    Miss Blue skrev 2013-02-28 18:32:44 följande:
    Men, titta på vad du faktiskt skrev nu...  Du vill inte att andra ska bestämma vad du ska äta. Menar du då att du har större rätt än de svenska skoleleverna som TVINGAS ät halal? Har du mer rätt?
    mar du bra? muslimska barn som gar pa vanliga dagis far inget halal slaktat kott, inte heller pa vanlig skola, sa da blir det vegetarisk mat for dom istallet..tycker inte det ar nat fel att om det ar en vanlig skola med majoriteten muslimska elever att det ska finns halalkott, men jag ser inte det som krav, da mslimska elever anpassar sig i de icke muslimska skolorna  med maten redan
  • ummabdilleh
    Svenskflicka skrev 2013-02-28 18:34:03 följande:
    Du må vara muslim, men jag lever ändå i ett samhälle som idag präglas av din religion.
    Jag röstar inte på SD för att jag vill skicka ut alla invandrare, jag röstar på dem av många andra anledningar. Det är bl.a här jag anser att många i Sv bör vakna upp. 

vakna upp fran vada?? lev erat liv och  lat oss leva varat
  • Svenskflicka
    tvetalan skrev 2013-02-28 18:30:46 följande:
    Nej. Det är rädslan och hatet för okända saker, för annorlunda saker som skapar konflikter. Makt och pengar skapar konflikter. Jag säger att du inte vet någonting om historien och inte heller om islam och därför tycker jag du borde läsa först- tala sen.

För övrigt så vill jag inte diskutera med dig i fortsättningen Svenskflicka, för jag tycker du är nedlåtande och trycker ner folk hejvilt.  
    Nämn ETT ställe där jag har varit nedlåtande gentemot någon? Jag har tidigare blivit överkörd, så nu kör jag samma race, jag bemöter mina motståndare som de bemöter mig. 

och btw, lägg av med opåläst snacket, jag har läst mycket historia och vet att religionen spelar en stor roll i krigsutvecklingen. Eller vad är kortstågen, och terrordåden i USA för ngt? Krig för att få mer landmassa?? Nej, dessa krig har skett i Guds namn.  
  • Miss Blue
    ummabdilleh skrev 2013-02-28 18:36:56 följande:
    mar du bra? muslimska barn som gar pa vanliga dagis far inget halal slaktat kott, inte heller pa vanlig skola, sa da blir det vegetarisk mat for dom istallet..tycker inte det ar nat fel att om det ar en vanlig skola med majoriteten muslimska elever att det ska finns halalkott, men jag ser inte det som krav, da mslimska elever anpassar sig i de icke muslimska skolorna  med maten redan
    Jag mår alldeles utmärkt, har en gryta puttrande på spisen med skinkstek.

Men då får ni äta vegetariskt då. Simple as that!
  • Svenskflicka
    ummabdilleh skrev 2013-02-28 18:37:58 följande:

vakna upp fran vada?? lev erat liv och  lat oss leva varat
    OM du inte ser den samhällsutveckling som vi har idag så säger jag bara lycka till. 
    (tänker inte ta den utvecklingen här) 
  • Svenskflicka
    ummabdilleh skrev 2013-02-28 18:38:51 följande:
    jag marker att det ar ingen ide att snacka med dig, eftersom du inte verkar ha alla hastarna hemma!!!!
    För att jag möter ditt argument på en relevant nivå eller vaddå?? 
Svar på tråden Halalslakt