• Svenskflicka

Halalslakt

Vad tycker ni om den här islamiska lagen?

Den här hemsidan menar att det är den mest humana metoden att slakta djur, är det sant?

islam.se/halsa/halalslakt/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-24 10:02
    tyras.se/

Här kan ni läsa om vad som kan hända om man kritiserar islam.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Halalslakt
  • Dr Love
    Svenskflicka skrev 2013-02-28 18:01:45 följande:
    Väldigt konstig inställning. Varför har du inte den gentemot muslimer?? OM det inte finns halalslaktat, ja då får de väl äta sallad eller ngt?? Men nej, då är man ju kränkande emot en folkgrupp och rasist...

Ditt argument håller inte för fem öre.  
    Staten har inte råd att tillgodose varje enskild individs önskemål om kost. Det är en kostnadsfråga. Om tillräckligt många människor har samma kostvanor anpassar man sig givetvis i den mån det är möjligt. Det verkar iallafall på pappret vara en bra lösning att servera halalslaktat då de flesta icke-muslimska människor i Sverige idag inte bryr sig om hur ett djur är slaktat så länge som det inte utsattes för onödigt lidande.
  • ummabdilleh
    MikNis skrev 2013-02-28 18:13:52 följande:
    Hur bemöter du detta?

hd.se/landskrona/2012/10/09/elevprotester-mot.../

Praktiska gymnasiet är knappast en muslimsk skola.

hur vet du att det inte ar det..dagis eller skolor sager aldrig ratt ut att de ar muslimskaa for att inte fa skit av folk som ar emot dom...finns muslimska skolor som har icke svenska icke muslimska rektorer med !!!
  • ummabdilleh
    Dr Love skrev 2013-02-28 18:16:34 följande:
    Staten har inte råd att tillgodose varje enskild individs önskemål om kost. Det är en kostnadsfråga. Om tillräckligt många människor har samma kostvanor anpassar man sig givetvis i den mån det är möjligt. Det verkar iallafall på pappret vara en bra lösning att servera halalslaktat då de flesta icke-muslimska människor i Sverige idag inte bryr sig om hur ett djur är slaktat så länge som det inte utsattes för onödigt lidande.
    precis..kanske majoriteten pa det gymnasiet ar muslimer...dessutom ar halalkott dyrare an icke halalkott, vilket folk kanske inte vet, sa detta ar nog ingen kostnadsfraga
  • Svenskflicka
    ummabdilleh skrev 2013-02-28 18:11:36 följande:

ja ja, for alla lankar och allt media sager ar saaaaaa sant Flört
    Det är väl bara acceptera fakta att ni som säger att svenska ungdomar måste lära sig att äta halalslaktat, talar emot principen. Varför skall de muslimska ungdomarna inte behöva lära sig? 
  • tvetalan

Till er som är som har en sådan kritisk inställning mot islam borde läsa boken "Islamofobi" skriven av Mattias Gardell. Orkar ni inte läsa den så finns det säkert en sammanfattning eller en recension på youtube.

Jag säger inte att ni är islamofobiska men jag har märkt att er åsikt om halalslakt har gått från djurens rätt till kritik mot att islam breddar sig till halalmat i skolor det är liksom spretigt och jag tror att det beror på okunskap för något ni inte vet något om, något som känns läskigt för er.

Trevlig läsning, hoppas någon lyder mitt råd  Glad

• Svenskflicka
    ummabdilleh skrev 2013-02-28 18:14:43 följande:

jag vet hur lite sanning media skriver och har sett det pa tv, sa fort det handlar om islam eller muslimer, sa behover inte lasa
    Jaha, det är så det ligger till. När det är någonting som handlar om SD då är det sant, men när det handlar om muslimer, ja då är allt påhittat. Jisses ummaabdilleh, vakna upp!
  • ummabdilleh
    Svenskflicka skrev 2013-02-28 18:20:17 följande:
    Det är väl bara acceptera fakta att ni som säger att svenska ungdomar måste lära sig att äta halalslaktat, talar emot principen. Varför skall de muslimska ungdomarna inte behöva lära sig? 

varfor ska andra folk bestamma vad jag ska ata eller hur jag ska kla mig?? har ni inget eget liv an oroa er for andras?
  • Svenskflicka
    tvetalan skrev 2013-02-28 18:23:37 följande:
    Till er som är som har en sådan kritisk inställning mot islam borde läsa boken "Islamofobi" skriven av Mattias Gardell. Orkar ni inte läsa den så finns det säkert en sammanfattning eller en recension på youtube.

Jag säger inte att ni är islamofobiska men jag har märkt att er åsikt om halalslakt har gått från djurens rätt till kritik mot att islam breddar sig till halalmat i skolor det är liksom spretigt och jag tror att det beror på okunskap för något ni inte vet något om, något som känns läskigt för er.

Trevlig läsning, hoppas någon lyder mitt råd  Glad
    Ja, vi är ju sååååå rädda. Jag är inte rädd för Islam,  men religion i allmänhet skapar bara konflikter och krig. 
  • ummabdilleh
    Svenskflicka skrev 2013-02-28 18:24:00 följande:
    Jaha, det är så det ligger till. När det är någonting som handlar om SD då är det sant, men när det handlar om muslimer, ja då är allt påhittat. Jisses ummaabdilleh, vakna upp!

tycker du borde vakna upp, da jag ar muslim och vet sanningen om islam...jag lever inte efter media utan efter islam och kanner till fakta fran ratta kallorna inte fran ignorranta folk och media som halva sveriges befolkning gor
  • tvetalan
    Svenskflicka skrev 2013-02-28 18:27:11 följande:
    Ja, vi är ju sååååå rädda. Jag är inte rädd för Islam,  men religion i allmänhet skapar bara konflikter och krig. 
    Nej. Det är rädslan och hatet för okända saker, för annorlunda saker som skapar konflikter. Makt och pengar skapar konflikter. Jag säger att du inte vet någonting om historien och inte heller om islam och därför tycker jag du borde läsa först- tala sen.

För övrigt så vill jag inte diskutera med dig i fortsättningen Svenskflicka, för jag tycker du är nedlåtande och trycker ner folk hejvilt.  
Svar på tråden Halalslakt