• Svenskflicka

Halalslakt

Vad tycker ni om den här islamiska lagen?

Den här hemsidan menar att det är den mest humana metoden att slakta djur, är det sant?

islam.se/halsa/halalslakt/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-24 10:02
    tyras.se/

Här kan ni läsa om vad som kan hända om man kritiserar islam.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Halalslakt
  • Svenskflicka
    Dr Love skrev 2013-03-02 10:43:31 följande:
    På vilka grunder? Varför ska det förbjudas?
    Filmen som visar kommersiell halalslakt sker INTE enligt koranen. Detta är vad ni sagt, att filmen visar en felaktig bild av det hela. Men hur tror ni att slakten går till? Tror ni VERKLIGEN att den går till som koranen kräver?? 
  • Svenskflicka
    ummabdilleh skrev 2013-03-02 11:06:03 följande:

varfor kollar du inte istallet pa den filmen jag lankade som visar halalslakt istallet for hanga upp dig pa den du visar??och instistera att det ar ratt halalslakt fast vi sager att det inte ar det
    Men tror du verkligen att det finns tid och plats för den "rätta" slakten enligt koranen? Jag tror nog att du som många andra måste acceptera att slakten sker inte enligt de regler som finns för er, utan troligen på det sätt som den filmen som går att finns på Tyras blogg. 
  • ummabdilleh
    Svenskflicka skrev 2013-03-02 11:11:03 följande:
    Filmen som visar kommersiell halalslakt sker INTE enligt koranen. Detta är vad ni sagt, att filmen visar en felaktig bild av det hela. Men hur tror ni att slakten går till? Tror ni VERKLIGEN att den går till som koranen kräver?? 

ja det tror vi..och kollar du min film istallet for tjata om din sa sklle du veta sanningen men det vill du inte...du tjatar fortforande om samma sak
  • Svenskflicka
    ummabdilleh skrev 2013-03-02 11:14:03 följande:

ja det tror vi..och kollar du min film istallet for tjata om din sa sklle du veta sanningen men det vill du inte...du tjatar fortforande om samma sak
    Jag har sett din film, och jag tror INTE att det är så det går till. Det bor mer 'n en halv miljon muslimer i Sverige, om majoriteten av dessa kräver halal...tror du verkligen att det finns tid, plats, och personal för att slakta på det gullugull sätt som visas i din film??
  • Dr Love
    Svenskflicka skrev 2013-03-02 11:11:03 följande:
    Jag personligen struntar i om slakten följer koranen eller inte. Det är ett muslimskt problem. Jag är bara intresserad av att försvara individens friheter och att djuren inte utsätts för onödigt lidande.
  • ummabdilleh
    Svenskflicka skrev 2013-03-02 11:13:16 följande:
    Men tror du verkligen att det finns tid och plats för den "rätta" slakten enligt koranen? Jag tror nog att du som många andra måste acceptera att slakten sker inte enligt de regler som finns för er, utan troligen på det sätt som den filmen som går att finns på Tyras blogg. 

ja det finns tid om den som slaktar ar en palitlig person..
  • Svenskflicka
    ummabdilleh skrev 2013-03-02 11:24:34 följande:

ja det finns tid om den som slaktar ar en palitlig person..
    Lev du i din bubbbla, verkligheten är en annan. Just accept IT.
  • ummabdilleh
    Svenskflicka skrev 2013-03-02 11:20:58 följande:
    Jag har sett din film, och jag tror INTE att det är så det går till. Det bor mer 'n en halv miljon muslimer i Sverige, om majoriteten av dessa kräver halal...tror du verkligen att det finns tid, plats, och personal för att slakta på det gullugull sätt som visas i din film??
    dessa halalkottt vi muslimer i sverige koper slaktas inte i sverige utan utomlands och ja ar det en slaktare som ar em praktiserande muslim och radd for allah, for att ljuga och luras sa kommer han slakta sa som islam sager..
  • ummabdilleh
    Svenskflicka skrev 2013-03-02 11:27:50 följande:
    Lev du i din bubbbla, verkligheten är en annan. Just accept IT.

det ar DU som lever i bubla for ALLA har inne sager en sak men DU tror fortforande inte [pa nan...sa du lever i den storsta bubblan, IGNORRANS
  • Svenskflicka
    ummabdilleh skrev 2013-03-02 11:28:07 följande:
    dessa halalkottt vi muslimer i sverige koper slaktas inte i sverige utan utomlands och ja ar det en slaktare som ar em praktiserande muslim och radd for allah, for att ljuga och luras sa kommer han slakta sa som islam sager..
    Så vem köper det det kött som är slaktat i Sverige då?? Varför ska vi slakta på det viset om inga muslimer köper det?? Kom igen, det håller inte. 
Svar på tråden Halalslakt