• Svenskflicka

Halalslakt

Vad tycker ni om den här islamiska lagen?

Den här hemsidan menar att det är den mest humana metoden att slakta djur, är det sant?

islam.se/halsa/halalslakt/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-24 10:02
    tyras.se/

Här kan ni läsa om vad som kan hända om man kritiserar islam.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Halalslakt
  • Miss Blue
    oOHalalOo skrev 2013-03-04 20:46:53 följande:
    Javisst, inget fel på vegetariskt. Det är konstigt att ni som äter griskött verkar nedvärdera vegetarisk kost, i alla fall låter det så i en del fall när ni talar om det.  Kan inte förstå varför för min del.
    Var har jag nedvärderat vegetarisk mat? Har själv varit vegetarian, så jag har inga som helst invändningar till det. Orsaken till att jag skrev så var att Umbah gnydde över hur svårt det var att få tag i halal.
  • oOHalalOo
    Miss Blue skrev 2013-03-04 20:51:55 följande:!ä
    Var har jag nedvärderat vegetarisk mat? Har själv varit vegetarian, så jag har inga som helst invändningar till det. Orsaken till att jag skrev så var att Umbah gnydde över hur svårt det var att få tag i halal.
    Det lät som du menade 'då får ni nöja mer med vegetariskt!' om vi inte gillar din skinkstek som puttrar i grytan. 

Det beror nog på var man bor om det är lätt eller svårt att få tag i, jag tror det är lätt i tätorterna men kan vara svårare på mindre orter. Sen att du kallar det för gnäll är ju din åsikt bara. Andra kan kalla det för diskussion i syfte att kanske få tips och råd om inte annat.
  • Miss Blue
    oOHalalOo skrev 2013-03-04 21:01:17 följande:
    Det lät som du menade 'då får ni nöja mer med vegetariskt!' om vi inte gillar din skinkstek som puttrar i grytan. 

Det beror nog på var man bor om det är lätt eller svårt att få tag i, jag tror det är lätt i tätorterna men kan vara svårare på mindre orter. Sen att du kallar det för gnäll är ju din åsikt bara. Andra kan kalla det för diskussion i syfte att kanske få tips och råd om inte annat.
    Det är OCKSÅ lättare om man kan bemöda sig med att läsa hela tråden. Istället för att "haka" upp sig på enstaka inlägg, då man uppenbarligen inte läst resten.
  • oOHalalOo
    Miss Blue skrev 2013-03-04 21:04:32 följande:
    Det är OCKSÅ lättare om man kan bemöda sig med att läsa hela tråden. Istället för att "haka" upp sig på enstaka inlägg, då man uppenbarligen inte läst resten.
    Absolut, jag har läst delar av den och det finns relevanta och bra inlägg. Men sen hittade jag ett som jag kände jag ville svara på. Har du problem med det så är det inte mycket att göra åt det dessvärre. 
  • Jamo

Gillar fördelningen på kommentarer i detta forum 500+ om halalslakt och 1 svar under koscherslakt fast det är samma sak :)

• Miss Blue

Kosher och halal är inte samma sak!

Jamo skrev 2013-03-05 12:20:59 följande:
    Gillar fördelningen på kommentarer i detta forum 500+ om halalslakt och 1 svar under koscherslakt fast det är samma sak :)
  • tvetalan

Miss Blue: hur kan det inte vara samma sak? Kosherslakt tillåter inte ens bedövning men proceduren är i princip lika dan. www.ne.se/skäktning/309023

• Jamo
    Miss Blue skrev 2013-03-05 12:42:54 följande:
    Berätta nu skillnaden är du snäll. Går både att läsa sig till det och söka det på olika videosajter.
  • oOHalalOo
    Miss Blue skrev 2013-03-05 12:42:54 följande:
    Kan du förklara skillnaden?
  • tvetalan

Miss Blue verkar ha insett att hennes argument var felaktiga och att det bästa i den situationen var att fly. Good job... not. 

Svar på tråden Halalslakt