• Svenskflicka

Halalslakt

Vad tycker ni om den här islamiska lagen?

Den här hemsidan menar att det är den mest humana metoden att slakta djur, är det sant?

islam.se/halsa/halalslakt/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-24 10:02
    tyras.se/

Här kan ni läsa om vad som kan hända om man kritiserar islam.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Halalslakt
  • Svenskflicka
    ummabdilleh skrev 2013-03-02 11:29:42 följande:

det ar DU som lever i bubla for ALLA har inne sager en sak men DU tror fortforande inte [pa nan...sa du lever i den storsta bubblan, IGNORRANS
    Så de som röstat NEJ till halal lever också i en bubbla. I denna omröstning som omfattar 191 röster så är 85 % mot halalslakt. lever de också i en bubbla. Jisses, jag börjar tro att folk är liiite hjärntvättade iallafall. 
  • ummabdilleh
    Svenskflicka skrev 2013-03-02 11:33:51 följande:
    Så vem köper det det kött som är slaktat i Sverige då?? Varför ska vi slakta på det viset om inga muslimer köper det?? Kom igen, det håller inte. 
    klart vi kommer kopa kottet,om det ar en muslimsk slaktare som kommer slakta dom, jag menade att just nu det kottet vi koper importeras fran andra lander, turkiet m.m...
  • Svenskflicka
    ummabdilleh skrev 2013-03-02 11:36:18 följande:
    klart vi kommer kopa kottet,om det ar en muslimsk slaktare som kommer slakta dom, jag menade att just nu det kottet vi koper importeras fran andra lander, turkiet m.m...
    Pratar du fortfarande om alla muslimer?? Eller om dig personligen?
  • Svenskflicka
    ummabdilleh skrev 2013-03-02 11:36:18 följande:
    Dessutom hittade jag en annan artikel där det var en muslimsk slaktare, men han sa att det fanns inte tid eller utrymme att utföra slakten så som koranen säger. Därför skedde/sker slakten på det sett som den filmen jag hänvisar . 
  • ummabdilleh
    Svenskflicka skrev 2013-03-02 11:35:39 följande:
    Så de som röstat NEJ till halal lever också i en bubbla. I denna omröstning som omfattar 191 röster så är 85 % mot halalslakt. lever de också i en bubbla. Jisses, jag börjar tro att folk är liiite hjärntvättade iallafall. 
    nej det betyder att de som rostade nej har lika lite kunskap om halalslakt som du
  • ummabdilleh
    Svenskflicka skrev 2013-03-02 11:37:03 följande:
    Pratar du fortfarande om alla muslimer?? Eller om dig personligen?

tror du nan muslim kommer kopa kott slaktat i sverige om det inte ar slaktat av en muslimsk slaktare??? vilket ar ett av kraven till att det ens raknas som halalkott??
  • ummabdilleh
    Svenskflicka skrev 2013-03-02 11:39:09 följande:
    Dessutom hittade jag en annan artikel där det var en muslimsk slaktare, men han sa att det fanns inte tid eller utrymme att utföra slakten så som koranen säger. Därför skedde/sker slakten på det sett som den filmen jag hänvisar . 
    hur vet du att denne muslimske slaktaren ar en palitlig man som foljer islam allmant utanfor sitt slakteri/?/ eller tror du alla som kallar sig muslimer ar bra muslimer??
  • Svenskflicka
    ummabdilleh skrev 2013-03-02 11:40:30 följande:
    nej det betyder att de som rostade nej har lika lite kunskap om halalslakt som du
    Så detta stämmer inte då:
    Speciell utbildad slaktare som dessutom är muslim? Djuret skall innan slakt ha tillgång till hö& vatten? Slaktaren skall vända djuret mot Mecka? Säga att slakten sker i Guds namn och sedan skära av halspulsådern under struphuvudet? Dessutom så skall djuren inte se varandra slaktas då detta skulle innebära en enorm stress??
    Tycker nog att jag fattat hur slakten går till, men frågan är om den VERKLIGEN går till på DET sättet!
  • Svenskflicka
    ummabdilleh skrev 2013-03-02 11:42:44 följande:
    hur vet du att denne muslimske slaktaren ar en palitlig man som foljer islam allmant utanfor sitt slakteri/?/ eller tror du alla som kallar sig muslimer ar bra muslimer??
    Nej, det tror jag verkligen inte. 
  • ummabdilleh
    Svenskflicka skrev 2013-03-02 11:42:52 följande:
    Så detta stämmer inte då:
    Speciell utbildad slaktare som dessutom är muslim? Djuret skall innan slakt ha tillgång till hö& vatten? Slaktaren skall vända djuret mot Mecka? Säga att slakten sker i Guds namn och sedan skära av halspulsådern under struphuvudet? Dessutom så skall djuren inte se varandra slaktas då detta skulle innebära en enorm stress??
    Tycker nog att jag fattat hur slakten går till, men frågan är om den VERKLIGEN går till på DET sättet!

det ar sa den ska ga till sen vet man aldrig om det gor det, vilket jag sagt 3 ggr men vissa i denna traden e lika troga for det
Svar på tråden Halalslakt