• Svenskflicka

Halalslakt

Vad tycker ni om den här islamiska lagen?

Den här hemsidan menar att det är den mest humana metoden att slakta djur, är det sant?

islam.se/halsa/halalslakt/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-24 10:02
    tyras.se/

Här kan ni läsa om vad som kan hända om man kritiserar islam.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Halalslakt
  • Svenskflicka
    ummabdilleh skrev 2013-03-02 11:44:10 följande:

det ar sa den ska ga till sen vet man aldrig om det gor det, vilket jag sagt 3 ggr men vissa i denna traden e lika troga for det
    Men det är ju det jag sagt hela tiden. Jag tror inte att slakten går till på det sätt som du tror. Vi lever i ett förbrukningssamhälle, och där är det ingen skillnad på er muslimer och oss icke muslimer. 
  • ummabdilleh
    Svenskflicka skrev 2013-03-02 11:46:15 följande:
    Men det är ju det jag sagt hela tiden. Jag tror inte att slakten går till på det sätt som du tror. Vi lever i ett förbrukningssamhälle, och där är det ingen skillnad på er muslimer och oss icke muslimer. 

aven om man aldrig kan vara saker pa att den gar till sa , sa ar det anda bara halalslaktat vi far ata och det kommer vi fortsatta med oavsett om djuret ar slaktat i sverige eller inte
  • Svenskflicka
    ummabdilleh skrev 2013-03-02 11:58:09 följande:

aven om man aldrig kan vara saker pa att den gar till sa , sa ar det anda bara halalslaktat vi far ata och det kommer vi fortsatta med oavsett om djuret ar slaktat i sverige eller inte
    Då vet jag det, men då vet du också att du med största sannolikhet äter haram och efter djurplågeri. Men ditt beslut är ditt beslut. Jag har valt att tänka på djurets bästa genom att göra beslutet att inte äta kött alls.
  • ettheltannatliv
    Svenskflicka skrev 2013-03-02 12:20:22 följande:
    Då vet jag det, men då vet du också att du med största sannolikhet äter haram och efter djurplågeri. Men ditt beslut är ditt beslut. Jag har valt att tänka på djurets bästa genom att göra beslutet att inte äta kött alls.
    så du är vegetarian nu?
  • Svenskflicka
    ettheltannatliv skrev 2013-03-02 12:52:35 följande:
    så du är vegetarian nu?
    Har tagit beslutet när jag såg filmen hur man slaktar halal, vill varken vara en del av det eller någon annan slakt. 
  • ettheltannatliv

Svenskflicka skrev 2013-03-02 13:22:13 följande:
    Har tagit beslutet när jag såg filmen hur man slaktar halal, vill varken vara en del av det eller någon annan slakt. 
    ok! så veg sen igår. det förstår jag. hela köttproduktionen kan ge en rejält med avsmak faktiskt. 
  • Svenskflicka
    ettheltannatliv skrev 2013-03-02 13:26:22 följande:

ok! så veg sen igår. det förstår jag. hela köttproduktionen kan ge en rejält med avsmak faktiskt. 
    Ja, jag blir en aning äcklad av att veta hur köttproduktionen går till. 
  • Miss Blue
    ummabdilleh skrev 2013-03-02 11:29:42 följande:

det ar DU som lever i bubla for ALLA har inne sager en sak men DU tror fortforande inte [pa nan...sa du lever i den storsta bubblan, IGNORRANS
    Vilka ALLA?
  • Miss Blue
    ettheltannatliv skrev 2013-03-02 13:26:22 följande:

Alla vegetarianer har en dag 1.. och en anledning till varför beslutet togs.
  • oOHalalOo
    Miss Blue skrev 2013-02-28 18:43:13 följande:
    Jag mår alldeles utmärkt, har en gryta puttrande på spisen med skinkstek.

Men då får ni äta vegetariskt då. Simple as that!
    Javisst, inget fel på vegetariskt. Det är konstigt att ni som äter griskött verkar nedvärdera vegetarisk kost, i alla fall låter det så i en del fall när ni talar om det.  Kan inte förstå varför för min del.
Svar på tråden Halalslakt