Varför köper du så kallade flickkläder till din flickbebis?
Som rubriken lyder: Du som har ett litet barn (eller flera) med snippa och som konsekvent köper kläder från den så kallade flickavdelningen till ditt barn - vilken är den främsta anledningen till att du gör det?(tänker nu barn som är så pass små att de inte kan bestämma själva)Att köna ett så litet barn är för mig otroligt främmande och att kläder delas in efter kön är ju, ja, rätt befängt egentligen. Själv har jag en 1,5-åring med snopp som jag klär i barnkläder, helt enkelt. Jag vill inte begränsa honom genom att lära honom (tvinga honom) att vara på ett sätt, utan jag vill att han ska ha alla möjligheter att utvecklas till en egen individ - med egna intressen, egen klädsmak och personlighet, oberoende av vilket könsorgan han råkar ha.
minasannaord.wordpress.com/2013/02/12/mitt-ba.../
minasannaord.wordpress.com/2013/02/18/pa-tal-.../
...men jag är nyfiken på hur du, som inte tänker som jag, tänker och resonerar. Bring it!
Ps. Jag startar en snopptråd också... TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-26 15:09
Intressant att flicktråden är så mycket längre än pojktråden! Någon som har en analys?
Jag och min skrivarnerv blir i alla fall ytterst inspirerad av detta... Och lite frustrerad av personer som kritiserar genuspedagogik och normkritik utan att veta vad det betyder. Men men...
minasannaord.wordpress.com/2013/02/24/att-vara-genusmedveten-handlar-inte-om-att-forbjuda/