• Äppelkaka

Gravida efter IVF i Umeå

Här kan vi som blivit gravida efter IVF i Umeå under  samlas och följas åt  Glad 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-28 10:19
    Ja, slarvfel redan i första meningen, jag radera några ord och glömde ett...Här kan vi samlas i alla fall!

• Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå
  • drömmer om ett barn

Hej tjejer! {#emotions_dlg.flower} Vad roligt att få kunna vara del av en sådan här tråd också! Skrattande

En fråga till er: när slutade ni med progesteronet? Mitt Crinone tog slut igår på testdagen och sköterskan sa att jag inte skulle fortsätta. Är väldigt rädd att någon ska gå fel om jag slutar så här tidigt, min man funderade också på detta. Har två förpackningar Lutinus hemma och vet inte om jag ska använda dom eller inte.

Har fått tid för VUL den 21 mars. Hoppas på många hjärtslag då! Hjärta 

• turtle01

Jag kan ju inte låta bli att läsa lite här med! Jag är ju gravid efter ivf, har nog den att tacka för vårt lilla mirakel ändå. Är nu i v.30 (29+2) och har nog än svårt att smälta att det nu inte är så många veckor kvar. Mår rätt bra, men mina långa arbetsdagar suger musten ur mig ibland. Ska söka gravidpenning o gå ned i tid hoppas jag... Så roligt att följa alla som fått plus! Verkligen bra statistik nu!

naturligt gravid efter misslyckad IVF-behandling, första barnet... bf 13:e maj
  • drömmer om ett barn

EEJ: Vad skönt att illamåendet har släppt, men tråkigt med halsbrännan.. Så mysigt med RUL den 18:e! Solig När såg ni pyret senast? Vad härligt med Thailand-semester. Då ska du bara vila och njuta av din graviditet tycker jag! Glad

Äppelkaka: Oj, vad länge du fick dras med foglossning under förra graviditeten! Förvånad Hoppas att det inte blir samma sak denna gång. Man vill ju gärna kunna röra sig och göra det mesta man gör i vanliga fall trots graviditeten. Är nog väldigt bra för din kropp att du inte jobbar heltid nu.

heli78: Så halsbränna = bebis med färdig frisyr! Skrattande Blir spännande att se om det stämmer då ni är flera här som får agera försökspersoner.

Freja150: Typiskt att du också skulle åka på halsbränna när illamåendet äntligen lagt sig. Jag har aldrig haft halsbränna i hela mitt liv så vet inte hur det känns, men verkar inte vara någon trevlig historia. Spännande med RUL nästnästa vecka, dom små liven har säkert vuxit jättemycket! Drömmer

Petto 83: Inte så roligt med gasmage, men det kan man leva med när det flyttat in en liten ärta! Gasa på du, ha ha! Flört

Turtle01: Jag tycker det är jätteroligt när du skriver. Du är ju en del av oss och det är självklart att vi vill följa även din graviditet! Solig Vad snabbt månaderna har gått, snart är det äntligen dags! Glad Skönt att höra att du mår bra. Kan tänka mig att det blir kämpigt med arbetet mot slutet.. hoppas att du blir beviljad gravidpenning utan krångel. Från vilken vecka har du tänkt söka?

• turtle01

Drömmer om ett barn: så roligt att se att du nyligen fått plus!! Grattis! Det är du (liksom alla) verkligen värd! Jag har knappt haft nån halsbränna alls, så jag får väl testa teorin också då! ;) jag siktar på att försöka jobba heltid till påsk och sen gå ned i tid. Vi har ibland långa pass på upp mot 13 eller 17 timmar... Med städ, tvätt, handling, dusch-hjälp o viss påklädning. Börjar kännas tyngre nu, fast min mage har inte börjat bli stor förrän precis nyligen. Är rätt lång så det spelar nog in litegrann... (1,72) Jag har fått göra några tillväxtultraljud eftersom min sköldkörtel har spelat in litegrann, nåt med ett antikroppsvärde som kan påverka tillväxten. Men det känns mestadels bra att de håller lite extra koll!

• turtle01

Haha, skriver som en kratta... Trött efter lång arbetsdag tror jag!

• jennyz

Hej! 15+2 för mig idag och tröttheten har börjat släppa tack o lov!!! I övrigt lite ont i ryggen, hade även det hade jag tidigt med dottern men det blev mycket bättre när jag började med vattengympa, så jag hoppas snart kunna göra det även denna gång...men jag har bruna flytningar, har haft det i tre veckor nu, sedan strax före kubtestet, jag har ett koagel i livmodern som ska ut så de säger att det inte är något att oroa sig för så länge det inte är färskt blod som kommer, men det är drygt, vore såååå skönt att slippa!! Har dock känt lite buffar i magen på kvällarna som borde vara bebis, så det känns bra! Har tid för RUL 21/3.

• Äppelkaka

Jag tänkte skriva en massa men jag sitter på jobbet och är så trött att jag snart är medvetslös... Kul i alla fall att vi har en gravidtråd och att så många vill vara här också Skrattande

• Petto 83

Haha det har jag inte hört förut om halsbränna och hår :) Stämde dock inte på mig och min syster. Hon hade en jävulsk halsbränna tidigt och hennes dotter var typ hårlös tills hon var över året och här var det tvärt om. Ingen bränna och en ordentligt hårig liten kille, bm fick knappt elektroden att sitta pga allt hår på förlossningen :)

Hoppas du får bukt med den, är inte roligt.

heli78 skrev 2013-02-28 14:43:34 följande:
    EEJ: Halsbränna från helvetet här oxå, så det ska visst bli en hårig baby. Undviker att äta sent och kör med Gaviscon. Har du fler tips?? I övrigt är jag pigg och alert som en mört. Kan vara igång och promenera med hundarna som vanligt någon timme/dag, även om flåset är betydligt sämre.... Är tacksam bara över att få vara gravid och må så pass bra ändå. :)

• heli78

Petto83: jag tror egentligen inte på sånt där, men när t o m BM säger att det brukar stämma börjar man ju tveka. :) Fast spela roll, luden eller ej. :)

• Petto 83

Haha men lite kul är det med alla olika liknelser :) vi kunde tom se på ul det var mycket hår, det var faktiskt kul.

heli78 skrev 2013-02-28 21:29:02 följande:
    Petto83: jag tror egentligen inte på sånt där, men när t o m BM säger att det brukar stämma börjar man ju tveka. :) Fast spela roll, luden eller ej. :)

Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå