• Äppelkaka

Gravida efter IVF i Umeå

Här kan vi som blivit gravida efter IVF i Umeå under  samlas och följas åt  Glad 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-28 10:19
    Ja, slarvfel redan i första meningen, jag radera några ord och glömde ett...Här kan vi samlas i alla fall!

• Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå
  • jennyz

Jag har aldrig lyckats med stimulerat fet så jag vet inte om jag i så fall hade blivit ordinerad det tyvärr...skulle ju kunna vara så att de i så fall skulle informera mig vid ev plus...

• mammaidamaria

Hej allihopa.

Är det någon mer än jag som har fått jätte tydliga/utstickande blodkärl och början till åderbråck på benen:(? Finns det nån bra kräm eller nåt bra tips för att förhindra?

• Petto 83

Stödstrumpor ska vara bra. Körde med dom tidigt förra graviditeten. Men vet inte nått om krämer å sånt

mammaidamaria skrev 2013-03-06 20:58:52 följande:
    Hej allihopa.

Är det någon mer än jag som har fått jätte tydliga/utstickande blodkärl och början till åderbråck på benen:(? Finns det nån bra kräm eller nåt bra tips för att förhindra?

• Petto 83

Snöflinga: okey. Minns inte vad dom sa gällande progesteronet då vi gjorde stim. Fet. Men undra vad som är skillnaden vid ett stim. Fet och Et, tänkte eftersom man bara tar till TD vid Et?

• heli78

Tack snälla för tipsen! :) Ska kika runt klicka hem lite nytt.

• jennyz

Har ni tecknat gravidförsäkring? Höll på att glömma det själv så jag tänkte påminna er om ni glömt... den var gratis till v26, kostar sedan ung 700kr, pengar som flyttas över till barnförsäkring när barnet är fött...

• Freja150

Jennyz: vart har du tecknat? Jag har tecknat Folksams gratisförsäkring, sen i v.22 ska jag teckna trygghansas betalförsäkring som tydligen ska täcka mycket när man väntar tvillingar

• heli78

Jag har tecknat via Lärarförsäkringar. 1050 kr, men täcker upp till barnet är 6 månader.

• Äppelkaka

Förra gången tecknae jag Trygghansas betalförsäkring för gratisvarianterna ger i princip inget. Då det blev en del komplikationer vid förlossningen så fick jag ut en del på den, totalt 3000 kr så den var lätt värd pengarna den gången Den här gången kommer jag att teckna via Tre Kronor (om man är kund i Swedbank eller Sparbank) och den är nästan en exakt kopia av Trygghansas.

V 8+4 idag och berättade på jobbet i morse! Är så rund om magen så en del kollegor hade redan gissat att det var på gång och jag tänkte att det inte gör så mycket om de vet. Nu slipper jag hålla in magen  Gravid

Apropå kläder så inviger jag ett par "treggings" från HM idag och de var riktigt sköna förutom att de åker ner lite i grenen så att jag vill gå och dra upp dem hela tiden.

• jennyz

Jag har Länsförsäkringar, som sagt var bara gratis fram till v26, sedan valde jag att betala efter det för att få bättre försäkring... Hoppas den är bra, hade den även förra grav... Viktigt dock vad jag förstått är att det direkt blir en barnförsäkring när barnet fötts så man alltid är försäkrad, annars kan försäkringsbolagen yrka att barnet var sjukt innan försäkringen startade och då gäller inte försäkringen i många fall...?

Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå