• Äppelkaka

Gravida efter IVF i Umeå

Här kan vi som blivit gravida efter IVF i Umeå under  samlas och följas åt  Glad 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-28 10:19
    Ja, slarvfel redan i första meningen, jag radera några ord och glömde ett...Här kan vi samlas i alla fall!

• Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå
  • Snöflinga

Jag har också en liten mage, fast verkligen inget som syns med kläder på.

Vad är förresten Crinone? till vad används det?

Är det ingen annan än jag som blivit ordinerad att fortsätta med progesteronvagiatorer till vul? Jag minns inte hur det var när jag gjort IVF förra gången, det kanske var lika länge då, eller så är det kanske när man gör FET?

• jennyz

De brukar bara skriva ut proggisarna till TD sedan ska kroppen producera ämnet själv, jag fick vid förra graviditeten utskrivet till v12 pga blödningar och att fostret växte lite sakta, denna gång sa jag att jag ville göra likadant, då fick jag det...det skadar ju inte att fortsätta, det kroppen inte behöver stöter den ut...

• Äppelkaka

Snöflinga: jag gjorde vul i v7+3 och jag gjorde det ganska precis vid samma tid förra graviditeten. Väldigt konstigt att vi får så olika tider!

Jag får också mage snabbt och jag håller redan på att växa ur alla brallor. Ska tack och lov hämta ut ett par jag beställt idag Jag är rätt smal och även förra gången syntes det snabbt vilket gör att det går ännu snabbare nu! Inte lika mycket som håller emot antar jag...

Helgen har varit piss med illamående som toppades av ett rejält migränanfall så jag tog tacksamt emot en nödvändig vab-dag idag.

• Snöflinga

jennyz: Ja, det är ju bra att det inte skadar med progesteronet ändå. Men samtidigt skulle jag gärna slippa ta dem. Det är ju ganska bökigt tycker jag, särskilt den mitt på dagen.
    Jag hade inga problem förra graviditeten och har inte haft några blödningar nu heller, så förstår helt enkelt inte varför just jag ska fortsätta med detta. Men jag tror jag ska ta och maila kliniken och ifrågasätta detta ännu en gång!

• Petto 83

Huva Snöflinga, lät inte som någon trevlig helg. Hoppas du hann vila lite igår.

Verkar vara många som fått mage snabbt :) Köpte faktiskt ett par mammabyxor på rea igår 50 kr :) kändes sjukt tidigt att göra det men om det fortsätter så här så behövs dom snart haha

Fick brev från kliniken igår och dom har fryst ner en blasto, våran första ever :) så det känns som en väldigt bra omgång. Längtar till fredag då vi kan ringa kliniken och få tid för vul, känns så mycket verkligare då. Trotts illamående och gasmage haha

• heli78

Snöflinga: Hoppas det ger sig snabbt. Illamående och migrän låter inget vidare....

En fråga: Vart har ni köpt era mammabyxor? Är ni nöjda med dem? Jag har köpt 2 par jeans på HM, men det flitigast använda har redan nötts hål mellan benen. Känns inte okej. Vill heller inte lägga ner mycket pengar på kläder som bara ska användas några månader...

Idag bär det av till Ikea för inhandlande av spjälsäng, skötbord mm. Kul!

Ett hett tips jag vill dela är att får ni för er att renovera gör det tidigare än slutet av v 29. Målade om 84 kvadrat vardagsrumsvägg efter ett infall och det rekommenderar jag ingen! Men fint blev det i alla fall.... :)

• jennyz

Jag har köpt mina via nätet, sköna byxor som även kan användas efter graviditeten som mysbyxor, de har ju rea även på nätet... :)
    Sist köpte jag på mammashop.se, riktigt sköna byxor!!! Köpte dem tidigt så jag hinner använda dem ett tag...

• Petto 83

Tror även bonprix brukar ha en del mammakläder till en billig peng :)

• Freja150

Jag har köpt mina på Tradera, de flesta kommer ursprungligen från HM. Det förutsätter ju dock att man inte är kräsen att använda andra avlagda kläder - vilket jag inte har något problem med =) Bara jag kommer i dom är jag nöjd!

• Snöflinga

Nu har jag fått prata med kliniken ang. progesteronet och de hävdar bestämt att man alltid tar progesteron fram till v.10 när man gör stimulerad FET.

Så jag antar att ingen av er har gjort det helt enkelt???

Ang. mammabyxor så köpte jag på Polarn och Pyret förra gången. De höll helt ok, fast byxknappen (fejk) lossnade mot slutet, så de ser ju inte så fina ut inför denna omgång...

Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå