• Äppelkaka

Gravida efter IVF i Umeå

Här kan vi som blivit gravida efter IVF i Umeå under  samlas och följas åt  Glad 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-28 10:19
    Ja, slarvfel redan i första meningen, jag radera några ord och glömde ett...Här kan vi samlas i alla fall!

• Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå
  • turtle01

Äppelkaka: stort grattis till KUB:et! Minns vårt kub i december, usch så nervigt... för tänk om det visat dåliga siffror. Vågade inte ens tänka den tanken då... men lättnaden efteråt går inte att beskriva!! 

naturligt gravid efter misslyckad IVF-behandling, första barnet... bf 13:e maj
  • Nezzan
    Heli78: hehe.. ja, jag njuter oxå väldigt mkt varje dag över att få vara gravid så våren kanske går på tok för snabbt i slutändan ;)

Äppelkaka: Grattis till lyckat KUB Hjärta och vilka fynd du gjorde!!  Ska själv ner till Birsta 19/4 och shoppa loss en massa till liten... hoppas på och göra lite fynd jag med då =)

Jennyz :  hoppas det inte är magsjuka utan tarmarna som stökar runt lite.. och att ni alla i familjen får sova i natt!!

Drömmer om ett barn: Hoppas verkligen du får tid för att vila och bara vara.... minns hur förlamande trött man var just i början och den tröttheten går ju inte som att lägga åt sidan!! Förstår att det kan kännas knas att säga nej när folk ringer då de inte vet hur trött du eg är,  men de förstår förhoppningsvis när du sedan berättar den underbara nyheten Glad  Det gick bara bra hos BM idag =) Alla värden mm såg bara fint ut.. ska gå till henne 1 g till innan vi skriver om oss till den ort vi bor på (går på Norrlandskliniken just nu då jag i början inte ville springa hos bm på orten pga den där djungeltrumman som slår lite väl snabbt ibland Obestämd)

Alla: Vad spännande med alla era hjärtljud.. men det verkar inte vara någon exakt vetenskap det där ;) Vår plutt låg idag på runt 140.. och båda könen verkar kunna ligga runt det om man tittar på era erfarenheter. Vi vet inte riktigt om det är en tjej men med största sannolikhet så är det det.. hjärtljuden idag gav oss iaf ingen mera ledtråd.. så vi får vackert vänta =)
  • Petto 83

Hejsan alla! Har varit lite lat med skrivandet ett tag. Har fullt upp med att vara gravid och ta hand om sonen som verkar ha hamnat i någon fas där allt, precis allt är bra fel fel fel.... Vet inte om det hör till åldern, han är 1,4 nu? Magen växer så det knakar och gaserna är kvar ???? och har vissa dagar då illamåendet är hemskt och så klart trött haha sover och sover sen lite mat emellan.

På tal om hjärtljud så tror jag sonen låg mellan 130-140. Hare gott alla, ska vila lite i soffan innan det blir sängen ????

• 3villbli4

drömmer om ett barn: Tack. :) Det är ärligt inget vidare. Illamåendet och kräkningar hänger i och foglossning även här, sover ingenting på nätterna pga det onda. Och nu har jag även fått njurstas eller vad de nu kallade det. Livmodern och bebis trycker på en urinledare så det blir stas i njuren. Det gör jätte ont. Och pga det fått njurbäckeninflammation. Just nu undrar jag hur mycket bekymmer man ska behöva stå ut med under en graviditet.

Men jag är ändå överlycklig över vår pojke i magen och han är en riktigt aktiv liten krabat, både pappa och storasyster har nu kunnat känna sparkar. :) Hur går det för dig förutom tröttheten?

Förlåt för ett negativt inlägg.

• turtle01

Precis en månad kvar till bf idag! Kollen hos bm gick bra, har bara gått upp +9 kilo sen inskrivningen. Skönt! Får en del kommentarer nu att magen inte ser så stor ut. Medan en annan tjej i föräldragruppen fått tvärtom, frågor om det inte är dags snart... tänk så olika det kan vara... -och så många det är som tycker det är fritt fram att kommentera våra kroppar hit o dit!

naturligt gravid efter misslyckad IVF-behandling, första barnet... bf 13:e maj
  • jennyz

Här var det tyst... Hoppas allt är bra med alla!! Själv började jag med vattengympa idag, känns jättebra, gäller bara att gå dit några ggr per vecka nu...

• Petto 83

Jennyz: Ja, har varit väldigt lugnt här på slutet. Så härligt att du lyckats få tid med vattengympa. Då min man jobbar skift har jag lite svårt att ta mig i väg på nått sådan då det blir så hattigt från vecka till vecka. Här är det rätt lugnt, tycker det är sååå jobbigt dom här veckorna innan man börjar känna lilla pyret men men det går sakta framåt på fredag går jag in i vecka 12 ????

• heli78

Här har jag plötsligt åkt på "bakslag". Har sista veckan samlat på mig vätska och idag på MVC var blodtrycket plötsligt högt. Blev att spatsera iväg till labb och lämna urinprov och ny tid för koll redan på fredag. Fram till dess är det sjukskrivning och vila som gäller. Skönt att de har tät koll på mig, men trist att bli sjukskriven när jag inte känner mig det minsta sjuk... Någon annan som haft högt tryck och har några bra tips för att få ner det?

• mammaidamaria

Turtle01: Ja visst är det så, när man är gravid då kan man få höra de mesta om ens kropp, inte alltid kul. Någon frågade mig om det inte va tvillingar och jag som inte tycker jag är så jätte stor. Spännande att det inte är så länge kvar.

Heli78: Låter inte kul:( jag har varit på extra koll varje vecka iom spår av äggvita i urin men blodtrycket håller sig bra än så länge. Hur högt tryck har du? Har nog inget annat tips än att vila. Det var det som gällde med dottern blev dock inte bättre ändå när de väl börjar gå åt fel håll. Bra att du får komma på extra koll!

Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå