• Äppelkaka

Gravida efter IVF i Umeå

Här kan vi som blivit gravida efter IVF i Umeå under  samlas och följas åt  Glad 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-28 10:19
    Ja, slarvfel redan i första meningen, jag radera några ord och glömde ett...Här kan vi samlas i alla fall!

• Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå
  • heli78

Nezzan: 100 är en magisk gräns! :) jag tycker att dagarna flyger fram och jag njuter så i fulla drag över att överhuvudtaget få vara gravid. Det gör att väntan inte blir ett dugg lång. Jag mår dessutom så pass bra att jag kan vara igång nästan som vanligt och det underlättar nog. Jag fascineras av rörelserna och hur min kropp förändras. Men visst, ju mer det närmar sig, ju mer ser jag fram emot förlossningen och babyns intåg i vårt liv. :)))

• Äppelkaka

Det gick jättebra på kub-testet igår! Fick lägsta möjliga risk och vi fick en lång titt på en väldigt livlig liten krabat Det firades bl a med ett besök på Birsta och HM´s mamma avdelning (finns ingen butik som säljer mammakläder här). 7 plagg för 1104 kr, det kallar jag fynd! Nu kan jag kanske se anständig ut på jobbet i vår och sommar och slipper sånt som glider upp och sitter fel..

Jag kollade just journalen från mvc från det att jag väntade sonen och hans hjärtljud låg oftast på 145. En gång låg det på 130 och de två sista besöken var det nere på 132. Det ska bli spännande att se om det är någon skillnad på den här bebisen

(För jag har en levande bebis i magen, tjohoooo!!!)  

• jennyz

Härligt äppelkaka!!! Ja det är så fantastiskt att ha ett litet mirakel i magen, nu har ni kommit över mest kritiska tiden så nu gör ni rätt i att njuta för fullt!!!!

Har någon av er någon erfarenhet av tensbälte? Googlade lite på det igår, om det hjälper så känns det absolut värt pengarna, det är ju trots allt 19 veckor kvar!! Idag tog vi en promenad på isen och stretchade en hel del, så just nu känns det lite bättre, men det känns alltid mer eller mindre... Känns nu nästan som det var i slutet av graviditeten med dottern...

• Äppelkaka

jennyz: Ja det ska jag verkligen göra; börja våga njuta alltså
    Jag har ingen erfarenhet av tensbälte men jag använt tens inför förlossningen och det var kanonbra smärtlindring under latensfasen, så jag skulle tro att det kan vara bra att testa mor svår foglossning också. Själv har jag ont i fogen fram och då hjälper tyvärr inte mycket.     

Spännande att det närmar sig för några av er! Tiden rusar verkligen ibland och den tid som kändes så oändlig i början av graviditeten kan plötsligt få fart. Rätt vad det är så står man där med sig bebis

• turtle01

Jennyz: om du menar foglossningsbälte, sånt som man sätter på höften o spänner åt med kardborre -så har det varit min räddning. Känner direkt i ryggen om jag inte haft det en längre stund. Min sambo tyckte oxå det kändes skönt att ha, stabiliserar o gör att msn tänker lite på hållning o hur man sitter! Jag köpte mitt begagnat för en hundring... tensplattor är oxå rätt skönt, men de får man väl inte använda för tidigt i graviditeten. ..

naturligt gravid efter misslyckad IVF-behandling, första barnet... bf 13:e maj
  • jennyz

Jag har ett sånt bälte men tycker inte att det hjälper så mycket... tänkte på tens, när får man börja använda sådant? Såg ett bälte på internet som såg smidigt ut... Plattorna såg lite bökigare ut...

• jennyz

Magsjuka igen!?! Är helkonstig i magen, vaknade inatt vid midnatt för att sitta på toa ett bra tag, sedan vaknade dottern vid två och hade kissat i sängen (hon har fortfarande nattblöja men gör något med den på natten så det blir blött ändå... sedan var det bara att ta henne till min säng, har inte sovit mycket inatt så idag är jag hemma! Funderar på att köpa en bättre madrass till hennes säng så kanske jag lägger mig där när hon vill sova i min säng... behöver sömn!!!!

• drömmer om ett barn

3villbli4: Grattis till lyckat RUL och er pojke! Hjärta Så otroligt fin UL-bild.. supergullig där han ligger och vinkar till er! Skrattande Hur mår du nu?

Freja150
    : Min energi är också som bortblåst, det är precis att man klarar jobbet och sen är man färdig för sängen/soffan. Detta i kombination med att släktingar ringer var och varannan dag för att be om hjälp gör att fritiden är minimal. Kanske får skylla mig själv eftersom jag inte berättat om graviditeten men vill så gärna gå 12 fulla veckor för att vara någorlunda säker på att det kanske kan gå vägen.. har inte lyckats sluta oroa mig ännu.
    Hur gick det hos BM i torsdag? Tungt med tre månaders jobb kvar om du redan nu känner av fogarna mycket. Vad mysigt att känna av dom små liven.. är dom synkroniserade så att dom sover samtidigt eller buffar det runt därinne lite mest hela tiden? Glad

jennyz: Ajajaj.. det gör så ont det där i ryggen/rumpan! Har börjat få det oftare och oftare. Mest när jag ligger eller halvsitter i soffan eller ska kliva upp ur sängen. Än så länge inte när jag sitter så tack och lov går det bra att jobba. Det måste ha varit en pärs att vara i fjällen och särskilt resan hem. Har du bokat in dig på vattengympa nu? Hoppas tid finns trots ett späckat schema! Solig

turtle01: Tiden går så otroligt snabbt.. Tänk, nästa månad är du mamma! {#emotions_dlg.flower}

heli78: Toppenbra att tiden går snabbt, då behöver du inte vänta så länge förrän ni har guldklimpen i er famn! Glad

Nezzan: Hur gick det hos BM idag? Skönt att ha passerat 100-dagars gränsen. Nu är ni nära målet! Skrattande

Äppelkaka: Grattis till ett lyckat KUB-test! Hjärta Underbart att höra att det blev lägsta möjliga risk och att allt såg bra ut. Nu kan ni njuta fullt ut av det lilla livet därinne!

• turtle01
    jennyz skrev 2013-04-06 19:11:15 följande:
    Jag har ett sånt bälte men tycker inte att det hjälper så mycket... tänkte på tens, när får man börja använda sådant? Såg ett bälte på internet som såg smidigt ut... Plattorna såg lite bökigare ut...
    Det lät intressant, har nog inte sett ett sånt som du menar förut. Ett bälte är ju smidigare att ha på sig, än en massa sladdar. Vår lilla katt tycker de verkar roliga iaf... :)  Jag har haft en del körningar i magen under graviditeten, nån sväng har det varit magsjuka men de andra två gångerna misstänker jag lite matsmältningsproblem. Det kan ju även vara någon tillfällig överkänslighet mot tex laktos ? (gissar lite)

• turtle01

Drömmer om ett barn; ja det är verkligen otroligt, och spännande tanke att det händer redan nästa månad nu! För någon vecka sedan hittade jag en undanstoppad kasse med mediciner från IVF-tiden. Kändes verkligen konstigt att stå i kommande barnrummet och gå igenom sprutor och ordinationer.... Mycket har verkligen hänt sen förra våren! 

Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå