• Äppelkaka

Gravida efter IVF i Umeå

Här kan vi som blivit gravida efter IVF i Umeå under  samlas och följas åt  Glad 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-28 10:19
    Ja, slarvfel redan i första meningen, jag radera några ord och glömde ett...Här kan vi samlas i alla fall!

• Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå
  • heli78

Drömmer om ett barn: Minns den känslan, så fantastisk. Och att våga släppa på rädslan en stund och bara njuta av lyckan

Förlossningen tog 13 h från det att vattnet gick. Jag blev igångsatt pga havandeskapsförgiftningen och hade en bra förlossning. På slutet fick vi hjälp av sugklocka då grabbens puls låg högt och hans lactatvärde steg och de tog det säkra före det osäkra. Jag hade dock föreställt mig att jag skulle få gå omkring under öppningsskedet, men det fick jag inte utan de hade mig uppkopplad mot CTG hela tiden för att övervaka trycket och bebisen. Stå och trampa på stället fick jag iaf. :). Är iaf mycket positiv till upplevelsen, det var fantastiskt även om det inte blev helt som jag tänkt mig. :)

Nu längtar vi hem, men pga blodtrycket verkar de behålla oss ytterligare 1 dygn. Nå man ska inte klaga på full service och en underbar unge att pyssla med. :)

• Nezzan

Heli78: Grattis Så underbart det måsta vara att äntligen få träffa plutten som bott i magen!! Hoppas ni får komma hem snart oxå och bara njuuuuta!

Äppelkaka: Tack för info om koppmatning

3villbli4: Usch för att du ska behöva ha så ont Rynkar på näsan Skönt att de iaf har extra koll på er men förstår att det blir låååånga dagar/veckor att bära fram till BF

Jennyz:  Åhh så härligt med lite sol ..  njuut en massa.. klokt att ni far iväg så här medan man kan Glad Hoppas ni får en riktigt underbar semester

Drömmer om ett barn: Grattis till ett lyckat extra ul .. och visst är det underbart när man inser att det verkligen är liten som man känner i magen… magiskt!! Jag kommer på mig själv att ibland förundrat titta ner på magen och le fortfarande i v 32 Flört

Äralltupptaget: Varmt, varmt välkommen hit... och stort grattis till liten i magen Det finns en lista nånstans längre bak i tråden... sitter ofta vid dator så jag kan se senare i helgen om jag hittar åt den Glad

Turtle01: ja, en sån svindlande lycklig tanke... att kunna fira morsdag framöverHjärta hoppas innerligt att ni får fira den pussandes på eran bebis.. jag kommer nog kräva lite firande oxå, även om vi då är 1½ månad bort

Alla: tack för era varma tankar och kramar..  märkligt nog blir det en vardag i allt detta också och man lär sig fungera ändå… och vi är helt inställda på att juli bara ska innehålla bra saker =)

• Nezzan
    Hittade en bf-lista på sidan 26...hoppas det är den senaste!! Jag la till dig Äralltupptaget - visst är det första barnet för er?

{#emotions_dlg.flower}Bf-lista

*Heli78, första barnet, bf 22/5
    *
    Mammaidamaria, andra barnet, bf 23/5 
    *Nezzan, första barnet, bf 15/7
    *Jennyz, andra barnet, bf 19/8 
    *
    3villbli4, andra barnet, bf 24/8 
    *Äppelkaka, andra barnet, bf 12/10 
    *drömmer om ett barn, första barnet, bf 29/10
    *
    Petto83, andra barnet, bf 8/11
    *Äralltupptaget, första barnet, bf 13/1-2014
  • äralltupptaget

Nezzan . åh tack !! Jo det är mitt första men min mans 3:e :)   Men det var första IVF-et, och första försöket! :)

• turtle01

Hej på er! Igår kl 10.56 föddes vårt mirakel! En tjej på 3430 g, 51 cm lång! Sofia ska hon heta... ♡ Vi mår jättebra!

naturligt gravid efter misslyckad IVF-behandling, första barnet... bf 13:e maj
  • heli78

Turtle01: Grattis! Så underbart! Berätta mer när du har tid och ork. :)

• Nezzan
    Ärallt upptaget: Fantastiskt underbart att det kan lyckas på första försöket., så borde det vara jämt Glad .. mången grattis till erHjärta

Turtle01 Åhh.. GRATTIS till eran lilla tösHjärta och namnet Sofia är så fint..  ett namn med mycket historia från såväl kungahus, huvudstäder och byggnader.. passar ett mirakel alldeles utmärkt med andra ord Hjärta nu får du verkligen fira morsdag Flört

Berätta gärna mer framöver om du orkar om er förlossning och så.. börjar noja för det lite själv och all info tas tacksamt emot Glad

Ha en trevlig lördag.. här laddas det för såväl hockey-match och grillning i solen - äntligen är värmen här{#emotions_dlg.flower}
  • drömmer om ett barn
    turtle01: Stort grattis till er dotter! {#emotions_dlg.flower} Vad härligt att höra att ni mår bra. Hoppas förlossningen också gick bra. Så mysigt att få fira morsdag på söndag! Hjärta Jag är också nyfiken på att höra mer så berätta gärna när tid och ork finns.

Vi fick tyvärr ingen bild denna gång (privat klinik) men ser fram emot RUL om 3 veckor då vi ska till kvinnokliniken, där får man bildbevis med sig hem! Glad

äralltupptaget: Grattis till graviditeten och välkommen till gravid-tråden! Solig Fantastiskt att det tog sig på första försöket! Din man måste blivit överlycklig över nyheten! Skrattande

heli78: Skönt att höra att du hade en bra förlossning med positiva upplevelser trots havandeskapsförgiftning. Bäst att ta det säkra före det osäkra när det gäller barnets hälsa, alla medel är tillåtna.. Flört Okej, så du fick stå på samma ställe och trampa.. hur kändes det, hade du hellre velat gå omkring? Hur känns det att vara hemma igen?

mammaidamaria: Inga känningar i onsdags. Hur är det nu? Så otroligt spännande att du är näst på tur! Drömmer

Nezzan: Ja, det är verkligen magiskt att känna det lilla livet.. Jag som aldrig trodde att jag skulle få uppleva en graviditet överhuvudtaget.. det känns helt otroligt. Vilken lyckligt lottad människa man är som tagit sig ända hit. Åh, kan tänka mig att man aldrig får nog av att känna buffandet och sparkandet där inifrån! Hjärta
  • heli78
    {#emotions_dlg.flower}Bf-lista

*Heli78, första barnet, bf 22/5
    *
    Mammaidamaria, andra barnet, bf 23/5 
    *Nezzan, första barnet, bf 15/7
    *Jennyz, andra barnet, bf 19/8 
    *
    3villbli4, andra barnet, bf 24/8 
    *Äppelkaka, andra barnet, bf 12/10 
    *drömmer om ett barn, första barnet, bf 29/10
    *
    Petto83, andra barnet, bf 8/11
    *Äralltupptaget, första barnet, bf 13/1-2014

Baby Födda
    *Heli78, första barnet, f 13/5, pojke, Uno

Drömmer om ett barn: Ja, alltså jag har väldigt positiva tankar kring förlossningen. Ändå blev det ett snabbt avslut med sugklocka och personalen sa efteråt att jag hade ju en tuff förlossning. Så är inte alls min upplevelse. Lätt var det inte, men överkomligt och det absolut häftigaste jag gjort. Jag hade velat gå omkring mer och ta mer hjälp av tyngdlagen, men jag var ganska öppen inför förlossningen at det inte kunde bli som jag föreställt mig och att jag då bara skulle go with the flow och göra det bästa av situationen. I det här faller marschera på stället. :)

Vi är hemma nu och det går så bra. Har fått igång amningen så det räcker åt en halv BB-avdelning, men bunkrar överskott i frysen så länge. Killen är ett nöjt barn som sover, äter och skiter och är vaken korta stunder. Det är hur mysigt som helst och det är häftigt att känna mammainstinkterna. Jag njuter i fulla drag! Blodtrycket är fortsatt högt, men jag tar medicin mot det så jag märker inte av det alls.

Mammaidamaria: Hur går det?

Turtle01: Hur har ni det?
Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå