• Äppelkaka

Gravida efter IVF i Umeå

Här kan vi som blivit gravida efter IVF i Umeå under  samlas och följas åt  Glad 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-28 10:19
    Ja, slarvfel redan i första meningen, jag radera några ord och glömde ett...Här kan vi samlas i alla fall!

• Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå
  • jennyz

Turtle: så tänkte jag också med dottern, men det vände fort... det är i alla fall nära nu även om det går över några dagar, snart får ni träffa erat underverk!!!

• Nezzan

Tack för alla era tankar kring förlossningsbrevet... jag vet inte om det är standard idag men jag tänkte även skriva ner att vi önskar - om det är möjligt, att de väntar en stund med att klippa navelsträngen. Tydligen så hinner isf mkt blod/näring pulsera över till barnet, än om man klipper den direkt.

Sedan är jag rädd för sugklockan och värkstimulerande.. men det handlar om när de anv på fel sätt (läst för mkt i tidningar) men får försöka slappna av och inse att de nog vet vad de gör =)

Drömmer om ett barn Jag tänker mig att ett litet brev iaf kan vara bra och ha med sig =) En vän till mig som fött 4 barn har igår tipsat om att inte ha för mkt fokus på allt man vill.... för det blir aldrig så ;)  men att vara tydlig med att man vill få veta allt som händer iaf och få vara delaktig i alla beslut som tas.

Tack, jag och bebis mår riktigt bra, går in i v 32 på tisdag... men så klart så delar lyckan plats i hjärtat av smärtan och rädslan för de i familjen vars behandling just nu är väldigt jobbig för ena och för en annan är prognosen just nu väldigt, väldigt oklar.. det värsta är att för den med oklar prognos så fick de beskedet från neurokirurgen EXAKT den dagen vi hade tre månader kvar till bf.. och fick då veta att  hjärntumören sitter så illa till att de inte kan ta biopsi el op den och därför måste de avvakta och studera tumören i tre månader, innan de kan säga om den är godartad el elakartad...  så det är med blandade känslor vi nu låter dessa tre månader passera.. men för min sambos mamma som har bröstcancer så ser prognosen riktigt bra ut iaf och det är skönt att kunna glädjas åt det framsteget =)

Turtle01 och Mammaidamaria: Shiit.. så nära ni är nu att få träffa era mirakel Hjärta så spännande !!

Jennyz ja, ett tag hade jag oxå munblåsor.. och inte bara en åt gången!! Men det har gett med sig och jag lyckades härda ut utan någon salva.. men fan vad besvärligt det var att äta/dricka =( hoppas det går över fort för dig oxå!!

• heli78

Hej allihopa, här kommer en rapport från mig. Blodtrycket har varit stigande för mig så i fredags blev jag inlagd då trycket var 175/117 och urinen på +3. Har sedan dess fått blodtryckssänkande och har nu i em påbörjat igångsättning. Sammandragningarna ökar sakta men säkert vilken känns otroligt bra.

Något förlossningsbrev har jag inte skrivit. Min plan är att go with the flow och ta det som det kommer. Jag vet inte hur det kommer att kännas eller hur jag kommer klara smärtorna, men tänker att det märker jag eftersom. Ser riktigt mycket fram emot närmsta dygnet iaf. :)

Jennyz: mot munblåsor har jag sköljt med några droppar Vademecum i ett glas vatten flera ggr/dag och det har funkat.

Nezzan: Fy vad jobbigt att ha så splittrade tankar av både glädje och sorg!

• turtle01
    heli78 skrev 2013-05-12 17:55:22 följande:
    Hej allihopa, här kommer en rapport från mig. Blodtrycket har varit stigande för mig så i fredags blev jag inlagd då trycket var 175/117 och urinen på +3. Har sedan dess fått blodtryckssänkande och har nu i em påbörjat igångsättning. Sammandragningarna ökar sakta men säkert vilken känns otroligt bra.

Något förlossningsbrev har jag inte skrivit. Min plan är att go with the flow och ta det som det kommer. Jag vet inte hur det kommer att kännas eller hur jag kommer klara smärtorna, men tänker att det märker jag eftersom. Ser riktigt mycket fram emot närmsta dygnet iaf. :)

Jennyz: mot munblåsor har jag sköljt med några droppar Vademecum i ett glas vatten flera ggr/dag och det har funkat.

Nezzan: Fy vad jobbigt att ha så splittrade tankar av både glädje och sorg!
    Åh, så spännande! Hoppas det kommer gå bra, ska hålla alla tummarna för det! Jag tror jag kommer gå över minst ett par dagar. Känner som sagt ingenting särskilt ännu... Skriv snart och berätta hur det gått! Glad
    naturligt gravid efter misslyckad IVF-behandling, första barnet... bf 13:e maj
  • mammaidamaria

Heli78: Vad bra att du har blivit inlagd så de har koll på dig. Så spännande att du är igångsatt. Hoppas allt går bra, snart är din bebis här:) så underbart!

Nezzan: Usch vad jobbigt, att slitas mellan glädje och sorg. Hoppas det slutar väl för alla.

Jag är sååå slut nu:( Och sover knappt på nätterna, drömmer sjuka drömmer och springer och kissar hela tiden. Nu är bebisen välkommen när den vill:)

• heli78

Nu är grabben här. Föddes igår och allt har gått bra. Förlossningen var en riktigt häftig upplevelse! Han är såklart världens finaste!

Mammaidamaria: Sista dagarna är verkligen sirap! Men snart, snart är det dags för dig. :)

• Petto 83

Stort grattis!! Visst är det en mäktig upplevelse...

heli78 skrev 2013-05-14 04:59:02 följande:
    Nu är grabben här. Föddes igår och allt har gått bra. Förlossningen var en riktigt häftig upplevelse! Han är såklart världens finaste!

Mammaidamaria: Sista dagarna är verkligen sirap! Men snart, snart är det dags för dig. :)

• jennyz

Heli: grattis, härligt att allt gick bra! Ja det är en fantastisk upplevelse!

• mammaidamaria

Heli78: Vad härligt att höra att allting har gått bra, stort grattis!!

Jo nu går det saaakta, humör är inte på topp och jag har även blivit förkyld:(

• Äppelkaka
    heli78 skrev 2013-05-14 04:59:02 följande:

Stort grattis!! Vad härligt att allt gått bra och visst är det häftigt

Nezzan: Jag har varit bortrest en vecka och inte kollat men jag såg att du undrade över koppmatning. Det finns en liten plastkopp att köpa på apoteket just med tanke på att mata små nyfödda med ersättning om det behövs. Jag köpte en förra gången men behövde aldrig använda den men du för den till munnen på barnet som då får sippa i sig lite försiktigt.

Mammaidamaria: och då står du på tur nu Sista tiden är verkligen outhärdlig och man kan lugnt säga att naturen ordnat det vist på så sätt att man blir så less att man inte vill annat än att förlosnsningen startar! Vill minnas att jag själv tyckte att det var dags för nödslakt....
Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå