• StrongWom3n

Novemberbebisar 2013

Hittar ingen tråd för oss som väntar smått i november 2013 så därför skapar ja en ny.

Plussade svagt på sticka igår på BIM-2.
    Kände mej ändå osäker så jag gjorde ett digitalt test idag som visade 'Gravid'

Är i vecka 3+6 idag.
    BF 14 november.

Har en 6 månaders pojk hemma som jag fortfarande helammar, så lite tankar finns hur amningen ska påverkas av en graviditet.
    Vi bestämde att vi ville ha syskon tätt.
    Förra gången var jag gravid redan när vi skulle börja verkstaden.
    Denna gång tog det sej på första försöket.

Hoppas nu att "syskonet" vill stanna i magen tills november, man blir lite nojig att "de ska inte gå såhär lätt"..

Fler som vill dela sina berättelser, bilder mm...?

• Svar på tråden Novemberbebisar 2013
  • greeneyes

Zanah: men man får ju aldrig pengar i förskott från FK! Så de kommer på nästa månads utbetalning, de kan bara betala ut för de dagarna som redan har varit, alltså fram till igår. Så de verkar ju ha beviljat din ansökan

• Zanah

Ja, men eftersom brytdatumet är den 20:e kunde de väl väntat i så fall, sjukskrivningen med ersättningen från dem gäller från den 30 september. Men, men, det är bara att avvakta, det lär ju märkas oavsett!

• Helene13
    Zanah skrev 2013-10-15 17:21:44 följande:

Ja, men eftersom brytdatumet är den 20:e kunde de väl väntat i så fall, sjukskrivningen med ersättningen från dem gäller från den 30 september. Men, men, det är bara att avvakta, det lär ju märkas oavsett!

Det verkar som att FK gör så. Min sjukskrivning godkändes, jag fick direkt en utbetalning för tiden som gått (en vecka) och kommer få en till utbetalning i slutet av månaden. Handläggaren på FK förklarade att hon inte lägger utbetalningarna löpande utan kontrollerar inför varje utbetalning att inte jag fått barn så det inte ska bli fel och massa krångel.
  • Zanah

Helene13 - Okej, tack! Då kanske det inte är kört i alla fall!

• ceke

Zana: vi kommer ju få en kille och har också haft namnproblem... när vk fick Ville var det enda namnet vi kunde enas om. Denna gång har vi Emil, Max och Simon som förslah. Helt otroligt att hela tre namn fått hamna i förslagslådan. Jag gillar Noah men min man vägrar.. Mio va4 vårt förstaalternativ men det har fallit bort pga det blir en fööör lika namnkombination som ett annat syskonpar i vårt område...

• Zanah

Tack Ceke! Simon gillar jag, men inte sambon! Emil finns för nära och Max är ett kanske-namn! Jag hittade en lista med pojknamn från Statistiska Centralbyrån med alla namn som getts pojkar från 2012 och bakåt ganska många år. Vi får beta av den bokstav för bokstav!

• ceke
    Zanah skrev 2013-10-15 19:47:10 följande:
    Tack Ceke! Simon gillar jag, men inte sambon! Emil finns för nära och Max är ett kanske-namn! Jag hittade en lista med pojknamn från Statistiska Centralbyrån med alla namn som getts pojkar från 2012 och bakåt ganska många år. Vi får beta av den bokstav för bokstav!
    Listor är bra att beta av För oss verkar Emil va närmast till hands. Har en kusin som har en son som heter Maximus och en annan som har en son som heter Simon... men Simon känns ändå ok. Max känns ev lite för nära Maximus då våra småkillar också har väldigt lika namn... jaja. jag skulle fortfarande vilja ha Mio, men min man vägrar efter att ha tänkt på våra grannars pojknamn... Här hemma går det annars till så att jag kommer med massor av förslag och min man ratar typ alla

Idag har jag packat BB-väskan! Fick bara ett infall att den var tvungen att bli packad, så nu är den det! Känns bra! Ska köpa några gainomax att lägga i samt någon tidning åt både mig och min man... kanske även lite smågodis eller nåt annat gott till BB också samt schamp, balsam och tvål... men alla kläder till mig och den lille är packade i a f!
    Har även tvättat alla bebiskläder och lagt in dem i garderoben i det rum som kommer bli bebisens... även om han antagligen inte kommer sova där förrän om sisådär 1-1,5 år  

Har börjat få rätt många kännbara sammandragningar. Känns bra! Känns som att livmodern börjar göra sig redo och jag är MER än redo!  
  • Mindful

Svårt det där med namn. Vi är lite inne på osvenska namn. Jag har ju en känsla av att vi får en pojke så tjejnamn känns svårast. Noah gillar jag också.

Men om man får sjukskrivningen beviljad av fk och man får barn under den tiden man är sjukskriven, gäller föräldrapenningen då? Eller får man fortsätta på sjukpenning så länge man blivit beviljad och så lång tid läkaren sjukskrivit en? Läkaren sjukskrev mig till 1/12 (bf 19/11).

Gud jag är verkligen sämst på detta med sjukskrivning och helt grön på detta med föräldrapenningen. Idag fick jag mail från chefen att jag måste lämna in ansökan om föräldraledighet till jobbet, när jag ska gå ochhur länge jag s vara borta.

• ceke
    Mindful skrev 2013-10-15 20:16:51 följande:
    Bra att du packat bb väskan ceke! Borde man ta tag i. Bra tips med gainomax :)
    Sörplade i mig ett gäng gainomax förra gången Bra grejer då de ju ger en del energi när man ju inte får käka på förlossningen!

Yatxy och en kortlek är också nedpackade. Dem fick vi användning av förra gången. Får se om det blir lika denna gång  
Svar på tråden Novemberbebisar 2013