greeneyes skrev 2013-10-16 20:48:27 följande:
Ceke: Skönt att fogarna börjar bli lite bättre, det är ju faktiskt ett tydligt tecken på din kropp inte orkar med heltid - så tänk inte tanken på att gå upp i tid! Jag förstår ditt dilemma med Ville, ett dåligt mamma-samvete är inte att leka med. Samtidigt får du tänka att det bara är en kort tid ju, och du måste vila kroppen för att orka med både Ville o bebis efteråt. Om du verkligen vill hämta honom tidigare kanske du kan göra det varannan dag för att se om kroppen håller?
Jaa... försöker tänka att det inte är en lång period som han behöver gå långa dagar... sen får han ju va hemma massor mer med mig och lillebror! Längtar tills dess. Hade nu ikväll världens mysigaste nattning då han ville kramas och pussas om vart annat och att jag skulle "mamma unga ärna" (mamma sjunga blinka lilla stjärna" etc och åhhh va jag vill va hemma mer med honom!
Om fogarna fortfarande känns bättre imorgon, ska jag försöka hämta honom från förskolan efter jobbet och bm-besök och be personalen hjälpa mig få med honom till bilen samt in i bilen. Sen får vi vara inomhus när vi väl kommer hem, så blir det inte så många bärmoment eller springa efter. Jag menar, vårt hem är ju barnsäkert så det är ju mycket lindrigare än att vara utomhus där han springer runt som en tok! Hoppas på att det ska gå bra att göra så de dagar jag jobbar förmiddag. Kan ju ha några timmars vila hemma innan jag hämtar honom och ändå blir det några timmar mindre förskoletid för honom än när hans pappa hämtar honom...