greeneyes skrev 2013-10-07 16:51:15 följande:
Alla jag känner har fått igenom 50% utan problem, det är heltid som är svårt eftersom de typ kräver kryckor/rullstol. Jag har själv blivit sjukskriven 50% men inte fått besked från FK än dock. Men så länge läkare och du motiverar skriftligt varför arbete är omöjligt etc så bör det inte vara något problem.
Teoretiskt kan du ju vara sjuk från jobbet en vecka, jobba en dag och sedan sjuka dig igen. Men då lär du inte bli så populär hos chefen

Har gjort ett ordentligt försök idag till läkartid. En underlig upplevelse. Ringde först och rådfrågade försäkringskassan så där allmänt. Fick jättebra bemötande och de rekommenderade att jag tog kontakt med en läkare i första skedet. Så.. det försökte jag.... och åkte på ordentlgt mostånd. Fick ingen läkartid då sköterskan som svarade sa att jag först måste sjukskriva mig på heltid själv en vecka innan jag får träffa läkare och att ingen läkare kommer att sjukskriva mig på deltid då man alltid börjar med heltidssjukskrivning för att sen börja jobba allt mer. SUCK. hon VÄGRADE ge mig en läkartid helt enkelt. Jaha.... Ringde min bm som gick i taket... och idiotförklarade sköterskan hos HC... Så fick mina journaler från bm utksrivna (där står det för flera veckor sedan att hon rådde mig att sjukskriva mig) och order om att ringa HC imorgon igen oc kräva en läkartid imorgon, oavsett vad sköterskan säger. Så... jag får väl prova det. Har varit en bergodalbana idag då jag brytit ihop många gånger. Har bara lyckats sova 2-3 h inatt så det har väl saken att göra....
Chefen är jätteförstående och säger helt enkelt att vi ska lösa det här på nåt sätt oavsett om jag får en läkartid imorgon eller inte. Han sa mer eller mindre åt mig att gå hem efter ett möte idag, för att få sova ltie. Kunde inte det, men han är helt och fullt med på noterna, så det känns ju betryggande!
Jaja.. fortsättning följer.