• StrongWom3n

Novemberbebisar 2013

Hittar ingen tråd för oss som väntar smått i november 2013 så därför skapar ja en ny.

Plussade svagt på sticka igår på BIM-2.
    Kände mej ändå osäker så jag gjorde ett digitalt test idag som visade 'Gravid'

Är i vecka 3+6 idag.
    BF 14 november.

Har en 6 månaders pojk hemma som jag fortfarande helammar, så lite tankar finns hur amningen ska påverkas av en graviditet.
    Vi bestämde att vi ville ha syskon tätt.
    Förra gången var jag gravid redan när vi skulle börja verkstaden.
    Denna gång tog det sej på första försöket.

Hoppas nu att "syskonet" vill stanna i magen tills november, man blir lite nojig att "de ska inte gå såhär lätt"..

Fler som vill dela sina berättelser, bilder mm...?

• Svar på tråden Novemberbebisar 2013
  • greeneyes

Helene13: skönt, otroligt snabbt jobbat av FK!

Ceke: Ja det låter verkligen som att du behövde akupunkturen! Toppen att du kan få journalkopior.

Langtaefterdig: Låter som en sund insikt

• greeneyes

Idag blev jag uppringd av FK angående min sjukskrivning. Hon tyckte att läkarintyget var för dåligt formulerat och ville höra från mig om varför jag inte kunde jobba mer. Berättade som det var om hur ont jag har och att det blir värre av att både sitta, stå och gå. Att jag efter fyra timmars jobb knappt kan ta mig hem och därefter är helt soff/sängliggande. Att jag inte ens kan göra minsta lilla syssla hemma, som bädda, laga mat eller diska. (Det gäller ju att vara tydlig inför FK och inte förminska besvären!). Så hon lyssnade på det och beviljade min sjukskrivning, så skönt!!!!

• ceke

Åh va skön att den blev beviljat, greeneyes! Va bra att du blev uppringd! Fick läkarintyget igår och tror det är rätt ok. Han har tagit i rätt rekält i sin beskrivning av mina besvär och rekommenderat heltidssjukskrivning me skriver att patienten vill försöka jobba halvtid... Vi får se hur det går.

Har haft en jättejobbig halvdag på jobbet idag då jag haft ont och inte hittat nån ställning som funkat mer än 5 min i taget... Nåja.. bättre än heldag i a f! Och nu är det helg

• greeneyes
    ceke skrev 2013-10-11 18:30:10 följande:

Åh va skön att den blev beviljat, greeneyes! Va bra att du blev uppringd! Fick läkarintyget igår och tror det är rätt ok. Han har tagit i rätt rekält i sin beskrivning av mina besvär och rekommenderat heltidssjukskrivning me skriver att patienten vill försöka jobba halvtid... Vi får se hur det går.

Har haft en jättejobbig halvdag på jobbet idag då jag haft ont och inte hittat nån ställning som funkat mer än 5 min i taget... Nåja.. bättre än heldag i a f! Och nu är det helg smile1.gif

Vad bra att du fick ett välskrivet intyg!

Se till att du verkligen tar det lugnt nu i helgen så kroppen hinner återhämta sig. Trevlig helg
  • Langtaefterdig
    greeneyes skrev 2013-10-11 18:06:11 följande:

Idag blev jag uppringd av FK angående min sjukskrivning. Hon tyckte att läkarintyget var för dåligt formulerat och ville höra från mig om varför jag inte kunde jobba mer. Berättade som det var om hur ont jag har och att det blir värre av att både sitta, stå och gå. Att jag efter fyra timmars jobb knappt kan ta mig hem och därefter är helt soff/sängliggande. Att jag inte ens kan göra minsta lilla syssla hemma, som bädda, laga mat eller diska. (Det gäller ju att vara tydlig inför FK och inte förminska besvären!). Så hon lyssnade på det och beviljade min sjukskrivning, så skönt!!!!

Åh vad bra att du blev beviljad :D toppen!! Skön start på helgen.
  • greeneyes
    Langtaefterdig skrev 2013-10-11 20:33:52 följande:
    Åh vad bra att du blev beviljad :D toppen!! Skön start på helgen.
    Ja verkligen
  • Mindful

Hej tjejer,
    Nu har jag läst igen lite som jag missat. Skönt att höra att vissa sjukskrivningar går igenom när ni har det så jobbigt och skönt att ni fått vara och titta på Astrid Lindgrens sjukhus Langtaefterdig, det är verkligen en kämpe ni väntar!
    Meddela gärna hur det går med din sjukskrivning Ceke.

Jag är sjukskriven f.o.m måndag, läkaren ville sjukskriva mig redan första veckan men det är så svårt att gå ifrån jobbet tycker jag men det är väl bara att inse att jag inte orkar längre :( Jag har så väldigt ont i lederna i fingrarna samt i bäckenbenet, har svårt att stå och gå vilket egentligen mitt arbete till stor del handlar om med den patientgruppen jag möter. Jag fick avslag på graviditetspenningen pga att min chef skrev att de kunde omplacera mig på heltid i receptionen, vilket jag vet att de inte kan, vad ska de då göra med receptionisten? Någon av er som fick graviditetespenningen beviljad? Jag har ännu inte pratat med chefen om sjukskrivningen men hon vet att jag har besvär, varit hemma 3 ggr senaste veckorna och förra veckan var jag nära gråten flera gånger vilket hon påtalade. Kvällarna och helgerna går åt till att vila, orkar ingenting och det känns som att kroppen ska gå söner i slutet på arbetsdagen. På måndag är det ca 4,5 vecka till bf, två av dessa betalar ju arbetsgivaren sjukpenning för, de resterande veckorna får vi se om FK godkänner då annars får jag helt enkelt ta ut föräldrapenningen.  

Spännande nu när vi är så nära, vem blir först ut?

Kram på er    

• Mindful
    Mindful skrev 2013-10-12 11:39:02 följande:
    Jag är sjukskriven f.o.m måndag, läkaren ville sjukskriva mig redan första veckan

*FÖRRA veckan skulle det stå 
  • greeneyes

Mindful: Usch, låter verkligen som att det är rätt med sjukskrivning för dig. Bra att läkaren tog dig på allvar, vad knäppt av din chef att förespråka receptionstjänst för dig när det inte är genomförbart.

• ceke

Mindful: gu va dumt att din chef skrev så om omplacering. I s f ska hon ju stå för det och se till att genomföra det också... Låter som om sjukskrivning är en bra ide och vi får joppas att fk går med pp sjukskrivningen för oss båda två!

Har en nrasslig karl den här helgen o som tur är, är vi o hälsar på mina föräldrar förbjag hae3 inte klarat att ha Ville själv... eftersom mannen bara ligge4 o tycker synd om sig skälv i soffan med feber....

Inatt vaknade jag av att mina ringar satt för tight så de åkte av. Känns som att jag de sista veckorna svullnat rätt rejält och att vigselringe åkte av var väl ett kvitto på det. Nu får gärna gravidititen va klar snart... är väldigt sugen på att träffa den lille o kunna röra mig som vanligt o gå ner i vikt igen. Är som sagt inte alls förtjust i hela den här graviditetsgrejen....

Svar på tråden Novemberbebisar 2013