Hej tjejer,
Nu har jag läst igen lite som jag missat. Skönt att höra att vissa sjukskrivningar går igenom när ni har det så jobbigt och skönt att ni fått vara och titta på Astrid Lindgrens sjukhus Langtaefterdig, det är verkligen en kämpe ni väntar!
Meddela gärna hur det går med din sjukskrivning Ceke.
Jag är sjukskriven f.o.m måndag, läkaren ville sjukskriva mig redan första veckan men det är så svårt att gå ifrån jobbet tycker jag men det är väl bara att inse att jag inte orkar längre :( Jag har så väldigt ont i lederna i fingrarna samt i bäckenbenet, har svårt att stå och gå vilket egentligen mitt arbete till stor del handlar om med den patientgruppen jag möter. Jag fick avslag på graviditetspenningen pga att min chef skrev att de kunde omplacera mig på heltid i receptionen, vilket jag vet att de inte kan, vad ska de då göra med receptionisten? Någon av er som fick graviditetespenningen beviljad? Jag har ännu inte pratat med chefen om sjukskrivningen men hon vet att jag har besvär, varit hemma 3 ggr senaste veckorna och förra veckan var jag nära gråten flera gånger vilket hon påtalade. Kvällarna och helgerna går åt till att vila, orkar ingenting och det känns som att kroppen ska gå söner i slutet på arbetsdagen. På måndag är det ca 4,5 vecka till bf, två av dessa betalar ju arbetsgivaren sjukpenning för, de resterande veckorna får vi se om FK godkänner då annars får jag helt enkelt ta ut föräldrapenningen.
Spännande nu när vi är så nära, vem blir först ut?
Kram på er