• StrongWom3n

Novemberbebisar 2013

Hittar ingen tråd för oss som väntar smått i november 2013 så därför skapar ja en ny.

Plussade svagt på sticka igår på BIM-2.
    Kände mej ändå osäker så jag gjorde ett digitalt test idag som visade 'Gravid'

Är i vecka 3+6 idag.
    BF 14 november.

Har en 6 månaders pojk hemma som jag fortfarande helammar, så lite tankar finns hur amningen ska påverkas av en graviditet.
    Vi bestämde att vi ville ha syskon tätt.
    Förra gången var jag gravid redan när vi skulle börja verkstaden.
    Denna gång tog det sej på första försöket.

Hoppas nu att "syskonet" vill stanna i magen tills november, man blir lite nojig att "de ska inte gå såhär lätt"..

Fler som vill dela sina berättelser, bilder mm...?

• Svar på tråden Novemberbebisar 2013
  • Langtaefterdig
    greeneyes skrev 2013-10-03 20:02:31 följande:

Ceke: jag känner som tur var inte igen tröttheten, det är bara kroppen som bromsar mig. Skönt att du sett effekt i helgen när du tog det lite lugnare, men tänk på att det kan svänga lika fort. Klart du ska bli deltidssjukskriven, börja inte vackla nu! *pepptalk*

Langtaefterdig: härligt att han överraskar positivt! Låter ju dom toppen-personal, så värdefullt att känna stöd!

Här var det TUL idag i v 34+1 och bebben såg ut att må utmärkt. På pricken rätt vikt (0,8% över genomsnitt, alltså typ exakt) 2425g och fortfarande en tjej. Gjorde även CTG och allt så bra ut. Fyra veckor till snitt imorgon smile1.gif

Skönt att allt såg bra ut på TUL. Och härligt med ett bestämt datum. Nu är det verkligen nära
  • Melindrha

Ett besök hos barnmorskan idag förklarade väl varför det varit så besvärligt sista tiden. Fixerad med huvudet väldigt långt ner. Fick i alla fall tabletter som förhoppningsvis gör att jag inte känner smärtan på nätterna. Återbesök om en vecka för att se hur det är då.

• greeneyes
    Langtaefterdig skrev 2013-10-04 08:02:01 följande:
    Skönt att allt såg bra ut på TUL. Och härligt med ett bestämt datum. Nu är det verkligen nära smile1.gif
    Tack! Ja nu känns det verkligare! Jobbade dessutom sista passet igår, så konstigt!

Melindrha: skönt att få en förklaring iaf. Hoppas det blir lite lättare snart för dig.
  • ceke

Hmm.. Sov precis middag med lillgrabben och vaknade av att det gjorde ont i underlivet. Kan det va den lilla som börjar söka sig nedåt, måntro? Ska bli spännande hos bm nästa gång att se om han börjat fixera sig...

Har varit helt ofantligt trött nu i helgen! Var jag trött tidigare var det ingenting mot nu! Skulle kunna sova dygnen runt, typ! 

• ceke
    greeneyes skrev 2013-10-05 10:40:00 följande:
    Tack! Ja nu känns det verkligare! Jobbade dessutom sista passet igår, så konstigt!
    .
    Gu va skönt att ha jobbat sista passet! Grattis till det
  • ceke
    Melindrha skrev 2013-10-04 13:19:43 följande:
    Ett besök hos barnmorskan idag förklarade väl varför det varit så besvärligt sista tiden. Fixerad med huvudet väldigt långt ner. Fick i alla fall tabletter som förhoppningsvis gör att jag inte känner smärtan på nätterna. Återbesök om en vecka för att se hur det är då.
    Oj redan! Spännande Hoppas tabletterna hjälper så du får sova ordentligt!
  • Melindrha
    ceke skrev 2013-10-06 15:26:58 följande:
    Oj redan! Spännande Hoppas tabletterna hjälper så du får sova ordentligt!
    Tycker inte det är redan :) Förra fixerade sig i vecka 32 så denna är sen om man jämför :)
  • ceke
    Melindrha skrev 2013-10-06 17:34:39 följande:
    Tycker inte det är redan :) Förra fixerade sig i vecka 32 så denna är sen om man jämför :)
    Ojdå, där ser man

Min son fixerade sig aldrig... men låg långt ner och var ruckbar... Vi får se hur det blir med denna lilla busgrabb. Nånting har i a f hänt i o med onda känslor i underlivet idag så det kanske är nåt sånt han håller på med... 
  • Melindrha
    ceke skrev 2013-10-06 17:55:20 följande:
    Ojdå, där ser man smile1.gif

Min son fixerade sig aldrig... men låg långt ner och var ruckbar... Vi får se hur det blir med denna lilla busgrabb. Nånting har i a f hänt i o med onda känslor i underlivet idag så det kanske är nåt sånt han håller på med... 
    Trodde inte denna skulle fixera sig alls med tanke på att veckorna går :)
Svar på tråden Novemberbebisar 2013