• StrongWom3n

Novemberbebisar 2013

Hittar ingen tråd för oss som väntar smått i november 2013 så därför skapar ja en ny.

Plussade svagt på sticka igår på BIM-2.
    Kände mej ändå osäker så jag gjorde ett digitalt test idag som visade 'Gravid'

Är i vecka 3+6 idag.
    BF 14 november.

Har en 6 månaders pojk hemma som jag fortfarande helammar, så lite tankar finns hur amningen ska påverkas av en graviditet.
    Vi bestämde att vi ville ha syskon tätt.
    Förra gången var jag gravid redan när vi skulle börja verkstaden.
    Denna gång tog det sej på första försöket.

Hoppas nu att "syskonet" vill stanna i magen tills november, man blir lite nojig att "de ska inte gå såhär lätt"..

Fler som vill dela sina berättelser, bilder mm...?

• Svar på tråden Novemberbebisar 2013
  • Vittoria

I natt fick jag så sjukt ont i magen värsta kramperna. Fick panik och sprang på toaletten. Men det var bara gaser som ville ut. :) Snacka om att man får panik för minsta lilla just nu!

Har ni börjat tänka på vad ni äter & dricker? (jag menar inte alkohol)

Idag när jag gick in i min garderob insåg jag att nu får jag skynda  mig att använda allt för snart funkar nog inget !! :) Härlig känsla !!!

• MrsEnglund

En till som har plussat här! Väntar en liten tvåa. Första gången gick det lätt, andra gången tog det 1,5 år men nu äntligen fick vi ett plus. Den här gången är jag mycket mer nojig för missfall, så det är väl det jag mest går och tänker på just nu.

Symtom: Trött som fan, hungrig jämt, dålig balans, orkeslös på träning, väldigt kär i sonen.

Hur mår ni andra? 

• ceke
    Vittoria skrev 2013-03-23 10:27:58 följande:
    I natt fick jag så sjukt ont i magen värsta kramperna. Fick panik och sprang på toaletten. Men det var bara gaser som ville ut. :) Snacka om att man får panik för minsta lilla just nu!

Har ni börjat tänka på vad ni äter & dricker? (jag menar inte alkohol)

Idag när jag gick in i min garderob insåg jag att nu får jag skynda  mig att använda allt för snart funkar nog inget !! :) Härlig känsla !!!
    Känner igen det där! När jag var gravid med min son gick jag på toa 511 gånger om dagen bara för att se om det kommit nå blod, och gjorde det ont drog jag direkt värsta slutsatserna. Jobbigt nog hade jag spottings ett par gånger i början av den graviditeten också, men det gick ju bra ändå

Denna gång är jag nog lite mer avslappnad, men oron finns ständigt där. Hade också ont här om dagen och sa till min man att det nog va kört... men fortfarande inge blod så hoppas det är som det ska  
  • Anna83a
    MrsEnglund skrev 2013-03-23 10:49:46 följande:
    En till som har plussat här! Väntar en liten tvåa. Första gången gick det lätt, andra gången tog det 1,5 år men nu äntligen fick vi ett plus. Den här gången är jag mycket mer nojig för missfall, så det är väl det jag mest går och tänker på just nu.

Symtom: Trött som fan, hungrig jämt, dålig balans, orkeslös på träning, väldigt kär i sonen.

Hur mår ni andra? 

Grattis! Jag har också nr 2 i magen. Hur gammal är din son? Min dotter fyller 3 i sommar. Jag har knappt några symptom alls, ömma bröst om jag tar på dom men thats it. Molvärk nångång ibland o har haft två illamåendeattacker som varade typ 5 minuter.

Känns lite konstigt för jag jämför ju med första graviditeten då jag mådde skitdåligt o var jättetrött direkt i v 5. Nu är jag i v 7.
  • emsellen

Jag har också äntligen plussat! Försökt få syskon över ett år till vår son som är 3 år. Hade hoppats på en vårbebis denna gång men tog längre tid. Mår lite illa och väldigt trött på kvällarna. Kul att följas åt med fler!

• BalchensMalin

Har en pojk på 9 år, det tog 8 månader innan jag plussade då. Nu plussade jag efter första månaden så i nov ska man bli mamma igen, känns overkligt! Grattis till oss alla!

• ceke

Hmm.. jag har i snart en veckas tid trott att jag haft ögoninflammation då det går på sonens förskola.. Säg vad som inte går där just nu förresten; scharlakansfeber, vattkoppor etc etc.. Jaja.. Hur som började jag idag känna att det blev tungt att andas. Hamnade på familjeläkarjouren bara för att få veta att nix, ingen ögoninflammation men däremot en kraftig allergis reaktion i ögonen och som nu även satt sig på andningen.

Och... eftersom jag är gravid kan de ju knappt skriva ut några läkemedel, utan jag blev beordrad att ta kontakt med kvinnokliniken imorgon för att ställas in på medicin eftersom jag är just gravid. Hmm.. känns lite underligt att ringa till gyn och säga "hej, jag behöver hjälp med min allergi" Men, nåja.. Hoppas att jag då samtidigt kan få ett ultraljud, så slipper vi punga ut med 950 kr på ett privat

Det bästa är ju dock att de ögondroppar jag fick med mig hem verkar lindra  

• Vittoria
    ceke skrev 2013-03-24 20:48:06 följande:
    Hmm.. jag har i snart en veckas tid trott att jag haft ögoninflammation då det går på sonens förskola.. Säg vad som inte går där just nu förresten; scharlakansfeber, vattkoppor etc etc.. Jaja.. Hur som började jag idag känna att det blev tungt att andas. Hamnade på familjeläkarjouren bara för att få veta att nix, ingen ögoninflammation men däremot en kraftig allergis reaktion i ögonen och som nu även satt sig på andningen.

Och... eftersom jag är gravid kan de ju knappt skriva ut några läkemedel, utan jag blev beordrad att ta kontakt med kvinnokliniken imorgon för att ställas in på medicin eftersom jag är just gravid. Hmm.. känns lite underligt att ringa till gyn och säga "hej, jag behöver hjälp med min allergi" Men, nåja.. Hoppas att jag då samtidigt kan få ett ultraljud, så slipper vi punga ut med 950 kr på ett privat

Det bästa är ju dock att de ögondroppar jag fick med mig hem verkar lindra  
    Läskigt. Också en sån skräck man har, Att man ska bli sjuk på något sätt :)
  • SoMa72

Ceke, jobbigt med allergin, är det pollen eller vad sa de? Skönt att dropparna lindrar...

Svar på tråden Novemberbebisar 2013