• StrongWom3n

Novemberbebisar 2013

Hittar ingen tråd för oss som väntar smått i november 2013 så därför skapar ja en ny.

Plussade svagt på sticka igår på BIM-2.
    Kände mej ändå osäker så jag gjorde ett digitalt test idag som visade 'Gravid'

Är i vecka 3+6 idag.
    BF 14 november.

Har en 6 månaders pojk hemma som jag fortfarande helammar, så lite tankar finns hur amningen ska påverkas av en graviditet.
    Vi bestämde att vi ville ha syskon tätt.
    Förra gången var jag gravid redan när vi skulle börja verkstaden.
    Denna gång tog det sej på första försöket.

Hoppas nu att "syskonet" vill stanna i magen tills november, man blir lite nojig att "de ska inte gå såhär lätt"..

Fler som vill dela sina berättelser, bilder mm...?

• Svar på tråden Novemberbebisar 2013
  • Yllraz

Hej och grattis alla blivande mammor!

Jag är i vecka 7 med bf 13/11 med mitt och min flickväns första barn (heminsemination). Vi blev gravida på andra försöket i december men det slutade med mf i vecka 8 så nu är vi naturligtvis extra oroliga och nervösa. Men vi hade turen att det tog sig på första försöker efter missfallet, så vi försöker att bara slappna av och hoppas att det går vägen den här gången. :)

Magen är uppsvälld så jag ser ut att vara i femte månaden och illamåendet sträcker sig tyvärr sig över hela dagen. Dock har jag sluppit att kräkas - hittills iaf ;)
    Jobbigast är definitivt tröttheten. Tror nästan att jag drabbats av narkolepsi :P

Det ska bli roligt att följa alla novembermammor! :)

• Langtaefterdig

Yllraz - stort grattis har bf dagen efter er. Håller tummarna på att det går hela vägen denna gång.

Känner igen mig i dina symptom. Mår också illa mest hela dagen men spyr inte.

• Solrosen 83

Är ju typiskt att illamåendet ska dra igång precis lagom till idag då vi ska flyga iväg till Thailand. Mår inte superilla men lite smått mest hela tiden så fort det gått ett tag sen jag åt sist. Blir och småäta hela flygningen.

• ceke

...och jag känner mig totalt ogravid. Hoppas det inte är ett dåligt tecken! Faktiskt så att jag önskar mig lite symptom nu... det är ju hela 3 veckor kvar tills VUL! 

Solrosen: Hoppas ni får en underbar Thailandssemester

Grattis Yllraz!  

• Anna83a

Hej! Jag är gravid i v 5+5 med bf 15 november :) Har en dotter som fyller 3 år i sommar. Jag har inte fått speciellt mycket symptom än vilket oroar mig o jag har svårt att få in i huvudet att jag faktiskt är gravid, men det kommer väl. Fler som inte har så mycket symptom?

• Anna83a
    ceke skrev 2013-03-21 16:33:40 följande:
    ...och jag känner mig totalt ogravid. Hoppas det inte är ett dåligt tecken! Faktiskt så att jag önskar mig lite symptom nu... det är ju hela 3 veckor kvar tills VUL!  Solrosen: Hoppas ni får en underbar Thailandssemester Grattis Yllraz!  

Såg det här inlägget direkt efter att jag hade skrivit. Skönt att vi är två som känner oss ogravida, vi är ju bara en dag ifrån varandra också!
  • Kajsabet

Gjorde ett test idag som visade ett halvsvagt andra streck! :D Har varit sjukt trött i två veckor så jag var ganska så säker på resultatet. Vet inte riktigt beräknat datum men mellan 23-26 november! Ska ringa mödravårdscentral imorgon. Sjukt spännande, första gången för båda oss! :)

• obitelj

2:a barnet för mig och min sambo.
    Har en dotter på 2.5 år.

Vi fick vårt Plus igår den 20/3. =D

Om allt går bra så är Bf den 27/11, vår 8 års dag =D     

• ranten

Hej! Hoppar gärna in här i tråden har äntligen +:at efter över 1,5 års försök med första barnet. Påbörjade utredning i början på året och tog första pergotimekuren i frebruari. Fick ett svagt svagt streck på stickan 19/3 och 20/3 och idag ett starkare :)
     Så nu tror sambon också att vi kan vara gravida "för det där är ju inga riktiga streck" ;)  Verkar som om beräknat datum blir 24-25 november :) Nu hoppas jag att vi får behålla miraklet och att allt går bra! Tog sista snusen igår och hoppas att bli för stora krämpor, men det är det värt! 

Svar på tråden Novemberbebisar 2013