• StrongWom3n

Novemberbebisar 2013

Hittar ingen tråd för oss som väntar smått i november 2013 så därför skapar ja en ny.

Plussade svagt på sticka igår på BIM-2.
    Kände mej ändå osäker så jag gjorde ett digitalt test idag som visade 'Gravid'

Är i vecka 3+6 idag.
    BF 14 november.

Har en 6 månaders pojk hemma som jag fortfarande helammar, så lite tankar finns hur amningen ska påverkas av en graviditet.
    Vi bestämde att vi ville ha syskon tätt.
    Förra gången var jag gravid redan när vi skulle börja verkstaden.
    Denna gång tog det sej på första försöket.

Hoppas nu att "syskonet" vill stanna i magen tills november, man blir lite nojig att "de ska inte gå såhär lätt"..

Fler som vill dela sina berättelser, bilder mm...?

• Svar på tråden Novemberbebisar 2013
  • Caarin
    mymlan skrev 2013-03-26 10:38:03 följande:
    Hej! Här är en till som väntar novemberbebis! Plussade i onsdags efter 9 månaders försök till ett syskon till vår snart 4-åriga son!

Känner mig så himla lycklig!!

Gud vad härligt!! Grattis!!! Vi har oxå plussat nu efter ett år av försök, 10 november är due date =) Hoppas du/ni mår bra!! KRAM
  • ceke
    SoMa72 skrev 2013-03-26 15:10:49 följande:

Ahh, drygt med allergi... Själv har jag redan börjat med allergimedicin, jag är dock mest allergisk mot björk, men även mot allt som kommer så fort det blir nån ynka liten plusgrad ute. Tungan ute Vad har du för nåt mot astman? Jag tar Bricanyl. Håller tummarna för att du får bra mediciner och att allergin ger med sig snart. {#emotions_dlg.flower}
    Ja, usch för allergi! Förra graviditeten kände jag inte av ett uns av allergi trots att det var en jättepollensäsong enlgit alla... så hade hoppats på samma denna gång, men nej nej...

Jag fick Tavegil allergitabletter (tror de hette så), ögondroppar Lecrolyn och så bricanyl. Tycker dock den funkar sådär. Jag har ju vad jag vet inte astma, men känner mig tungandad. När jag skulle blåsa i en sån där utblås för att kontrollera lungkapaciteten blåste jag den i botten mer eller mindre.. hehe.. så det verkade inte va nå problem med det i a f Får se vad läkaren i morgon säger. Hoppas hoppas jag får ett ultraljud på kuppen...

De senaste dagarna har jag blivit helt förlamande trött. Vet inte om det beror på graviditet eller på allergimedicinen. kan ju va en kombination. Somnade nästan när jag satt och lekte med min lilla 1-åring idag!! 
  • Mosingen

Ceke, jag är också fruktansvärt trött.. orkar eg ingenting men man måste ju pina sig vaken när barnen är vakna..

• Kajsabet
    ranten skrev 2013-03-26 10:03:08 följande:
    gick in i v. 6 igår, känns helt magiskt men samtidigt overkligt! Stor omställning, slutade snusa bara sådär (sjukt stolt över det och förvånad över att det gick så lätt) och börjat kolla på lämplig kost och restriktioner i kosten. Jag som redan gått upp en hel del utan att vara gravid måste försöka äta balanserat och nyttigt känner jag. har sjukt lätt för att gå upp i vikt i vanliga fall så man kan ju föreställa sig hur lätt det är som gravid haha :) Hur känns graviditeten för er? jag är lite trött och har av o till lite huvudvärk, sticker till i livmodern ibland o fick obehagliga stick/stramningar i höfterna ett par gånger när jag var ute och gick. Har inte kännt av något illamående direkt men kännt mig lite bakfull typ. och sen så är brösten svullna och lite ömma.         

Jag är i V5+1 och har EXAKT samma symptom som du. Trött, huvudvärk ca 20-30% av dagen, ömma bröst, törstig! och mild mensvärk. Inget illamående att prata om, kanske lite ibland men inte alls mycket. Igår kunde jag inte dricka kaffe och imorse tappade jag aptiten (jag älskar mitt morgonkaffe och tappar aldrig aptiten!). Jag vill så gärna gå in i v12-13 så att man kan bli lite mindre orolig ;) det är vårt första barn så allting är helt nytt!
  • HappyLove

Hejjj jag hoppar oxå in hos er :)) Plussade i Måndags är så lycklig !! Efter 6 mån försök blev det äntligen två starka streck på grav testet!!! Som man har längtat.. Är i v 5 (4+4) Och har BF 28 Nov 2013 :) :) Själv har jag väldigt ömma bröst, illamående från och till lagom mkt... Mår super bra ich precis dom ni andra längtar man till ... Efter v 12 Vi har anledning att oroa oss... Mammor gör det ända från början :) Har två barn och detta blir bebis nr 3 !! Kramiss

• SoMa72
    ceke skrev 2013-03-26 20:42:13 följande:
    Ja, usch för allergi! Förra graviditeten kände jag inte av ett uns av allergi trots att det var en jättepollensäsong enlgit alla... så hade hoppats på samma denna gång, men nej nej...

Jag fick Tavegil allergitabletter (tror de hette så), ögondroppar Lecrolyn och så bricanyl. Tycker dock den funkar sådär. Jag har ju vad jag vet inte astma, men känner mig tungandad. När jag skulle blåsa i en sån där utblås för att kontrollera lungkapaciteten blåste jag den i botten mer eller mindre.. hehe.. så det verkade inte va nå problem med det i a f Får se vad läkaren i morgon säger. Hoppas hoppas jag får ett ultraljud på kuppen...

De senaste dagarna har jag blivit helt förlamande trött. Vet inte om det beror på graviditet eller på allergimedicinen. kan ju va en kombination. Somnade nästan när jag satt och lekte med min lilla 1-åring idag!! 
    Håller tummarna stenhårt för att du får ett ultraljud idag. Nä, då låter det ju verkligen inte som om du skulle ha astma

Tror säkert det är en kombination av grav + allergimedicin, fast de dagar jag inte tar allergimedicin är jag lika förbenat trött ändå. Tungan ute 
    ♥ ♥ ♥ BF nov 2013 ♥ ♥ ♥
  • Marika 043

Hej i tråden. Happylove..jag har bf den 26nov och det blir oxå vårt tredje barn. Vad har ni sedan innan?.. Vi har två pojkar snart 4 och 2 år. Nån som bor i Borås som har bf i November?

• Mamma 06 09 13

Hej! Hoppar in här om det går bra. :)
    Väntar barn nr: 3 med BF 9 nov.
    Fick ett MA i november förra året i vecka 13+0, så den här gången hoppas jag att allt går vägen.
    Var in på VUL i måndags där jag såg ett litet hjärta picka, känns bra! 

Jag är en 31-årig lantbrukare med gårdsbutik. Familjen består av sambo, en dotter född dec-2006 och en son född juni-2009. 

Hur mår ni alla? För mig gick illamåendet över på en natt, därav det tidiga UL. 

• Marika 043

Jag är typ sugen på nått hela tiden..lite hungerkänsla..eller typ åksjuka.. fick ett plus i måndags och vart jätte glad..dels så fick man ju förklaringen till humörsvägningarna, tröttheten och suget ;) likadant som dom två tidigare graviditeterna. Någon som bor i närheten av borås? :) hmmm..alla dessa förkortningar ex. VUL oså..vad är det?..lite ringrostig på dem..;)

• HappyLove

Hej igen ! Marika så trevligt då är vi lika långt gågna Så spännande :) Jo vi har en dotter som fyller 7 år snart och en pojke på 6 år!! Så det blir jätte roligt för oss alla att få en bebis tull i familjen :)) Vad har du för symtom änså länge?? Har dun mage börjat putta?? Det har min faktiskt hihi ***Kram*** ^^^^BF 28 November 2013 ^^^^

Svar på tråden Novemberbebisar 2013