• StrongWom3n

Novemberbebisar 2013

Hittar ingen tråd för oss som väntar smått i november 2013 så därför skapar ja en ny.

Plussade svagt på sticka igår på BIM-2.
    Kände mej ändå osäker så jag gjorde ett digitalt test idag som visade 'Gravid'

Är i vecka 3+6 idag.
    BF 14 november.

Har en 6 månaders pojk hemma som jag fortfarande helammar, så lite tankar finns hur amningen ska påverkas av en graviditet.
    Vi bestämde att vi ville ha syskon tätt.
    Förra gången var jag gravid redan när vi skulle börja verkstaden.
    Denna gång tog det sej på första försöket.

Hoppas nu att "syskonet" vill stanna i magen tills november, man blir lite nojig att "de ska inte gå såhär lätt"..

Fler som vill dela sina berättelser, bilder mm...?

• Svar på tråden Novemberbebisar 2013
  • Mindful
    ceke skrev 2013-03-24 20:48:06 följande:
    Hmm.. jag har i snart en veckas tid trott att jag haft ögoninflammation då det går på sonens förskola.. Säg vad som inte går där just nu förresten; scharlakansfeber, vattkoppor etc etc.. Jaja.. Hur som började jag idag känna att det blev tungt att andas. Hamnade på familjeläkarjouren bara för att få veta att nix, ingen ögoninflammation men däremot en kraftig allergis reaktion i ögonen och som nu även satt sig på andningen.

Och... eftersom jag är gravid kan de ju knappt skriva ut några läkemedel, utan jag blev beordrad att ta kontakt med kvinnokliniken imorgon för att ställas in på medicin eftersom jag är just gravid. Hmm.. känns lite underligt att ringa till gyn och säga "hej, jag behöver hjälp med min allergi" Men, nåja.. Hoppas att jag då samtidigt kan få ett ultraljud, så slipper vi punga ut med 950 kr på ett privat

Det bästa är ju dock att de ögondroppar jag fick med mig hem verkar lindra  

Åh vad jobbigt Ceke, hoppas det blir bättre med de läkemedel du får. Ja hoppas att du även kan få ultraljud då! Lycka till.
  • Mindful

Nu har illamåendet slagit till med besked... har typ varit sängliggande hela helgen pågrund av tröttheten och illamåendet. Jag känner mig typ konstant åksjuk och jobbet idag blev tungt tungt iom det. Jag som "klagat" på att jag inte haft några symtom tidigare :/ Maken här hemma är mkt engagerad och är nu i affären för att köpa ingefära för att han läst att de ska lindra Hjärta Hur mår ni tjejer?

• Mosingen

Jag är extremt trött! Och ser ut som om jag vore gravid i sjätte månaden .. så himla svälld! Annars känner jag ingenting.. nästan så man önskar lite illamående går in i v 6 imorron så än hinner det ju komma hehe var på hälsosamtal idag, kändes jättebra

• ceke
    Mindful skrev 2013-03-25 19:05:14 följande:
    Nu har illamåendet slagit till med besked... har typ varit sängliggande hela helgen pågrund av tröttheten och illamåendet. Jag känner mig typ konstant åksjuk och jobbet idag blev tungt tungt iom det. Jag som "klagat" på att jag inte haft några symtom tidigare :/ Maken här hemma är mkt engagerad och är nu i affären för att köpa ingefära för att han läst att de ska lindra Hjärta Hur mår ni tjejer?
    Sött av mannen din Hoppas det blir bättre så det inte blir så tungt att jobba!

SoMa: Jo, det är antagligen pollenallergi. Jag brukar känna av de första pollena som mest, men inte SÅ HÄR mycket... När jag var gravid med min son hade jag inga känningar som helst av allergin, så hoppades på att just graviditeten skulle visa sig va en ypperlig allergimedicin för mig, men icke denna gången!

Verkar ju i a f som att läkarna är noga med vad man får och inte får ta som gravid, vilket känns bra Tyvärr är andningen rätt jobbig, så hoppas på att kunna få bättre mediciner och har fått en tid på gyn på onsdag. Ingen aning om de kommer att kolla graviditeten då också.  
  • ranten

gick in i v. 6 igår, känns helt magiskt men samtidigt overkligt! Stor omställning, slutade snusa bara sådär (sjukt stolt över det och förvånad över att det gick så lätt) och börjat kolla på lämplig kost och restriktioner i kosten. Jag som redan gått upp en hel del utan att vara gravid måste försöka äta balanserat och nyttigt känner jag. har sjukt lätt för att gå upp i vikt i vanliga fall så man kan ju föreställa sig hur lätt det är som gravid haha :)

Hur känns graviditeten för er? jag är lite trött och har av o till lite huvudvärk, sticker till i livmodern ibland o fick obehagliga stick/stramningar i höfterna ett par gånger när jag var ute och gick. Har inte kännt av något illamående direkt men kännt mig lite bakfull typ. och sen så är brösten svullna och lite ömma.

• mymlan

Hej! Här är en till som väntar novemberbebis! Plussade i onsdags efter 9 månaders försök till ett syskon till vår snart 4-åriga son!

Känner mig så himla lycklig!!

• SoMa72
    ceke skrev 2013-03-25 19:55:00 följande:
    Sött av mannen din Hoppas det blir bättre så det inte blir så tungt att jobba!

SoMa: Jo, det är antagligen pollenallergi. Jag brukar känna av de första pollena som mest, men inte SÅ HÄR mycket... När jag var gravid med min son hade jag inga känningar som helst av allergin, så hoppades på att just graviditeten skulle visa sig va en ypperlig allergimedicin för mig, men icke denna gången!

Verkar ju i a f som att läkarna är noga med vad man får och inte får ta som gravid, vilket känns bra Tyvärr är andningen rätt jobbig, så hoppas på att kunna få bättre mediciner och har fått en tid på gyn på onsdag. Ingen aning om de kommer att kolla graviditeten då också.  

Ahh, drygt med allergi... Själv har jag redan börjat med allergimedicin, jag är dock mest allergisk mot björk, men även mot allt som kommer så fort det blir nån ynka liten plusgrad ute. Tungan ute Vad har du för nåt mot astman? Jag tar Bricanyl. Håller tummarna för att du får bra mediciner och att allergin ger med sig snart. {#emotions_dlg.flower}
    ♥ ♥ ♥ BF nov 2013 ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    mymlan skrev 2013-03-26 10:38:03 följande:
    Hej! Här är en till som väntar novemberbebis! Plussade i onsdags efter 9 månaders försök till ett syskon till vår snart 4-åriga son!

Känner mig så himla lycklig!!

Grattis!
    ♥ ♥ ♥ BF nov 2013 ♥ ♥ ♥
Svar på tråden Novemberbebisar 2013