• StrongWom3n

Novemberbebisar 2013

Hittar ingen tråd för oss som väntar smått i november 2013 så därför skapar ja en ny.

Plussade svagt på sticka igår på BIM-2.
    Kände mej ändå osäker så jag gjorde ett digitalt test idag som visade 'Gravid'

Är i vecka 3+6 idag.
    BF 14 november.

Har en 6 månaders pojk hemma som jag fortfarande helammar, så lite tankar finns hur amningen ska påverkas av en graviditet.
    Vi bestämde att vi ville ha syskon tätt.
    Förra gången var jag gravid redan när vi skulle börja verkstaden.
    Denna gång tog det sej på första försöket.

Hoppas nu att "syskonet" vill stanna i magen tills november, man blir lite nojig att "de ska inte gå såhär lätt"..

Fler som vill dela sina berättelser, bilder mm...?

• Svar på tråden Novemberbebisar 2013
  • pangis

Hej Alla !  Någon som har bra tips mot illamånde? Mår illa mer eller mindre hela tiden. Tar åksjuktabbletter men hjälper inte. Jag är i vecka 7+4 (8) 

• jojojo123

Mitt illamående har minskat som tur är =) var allra värst i vecka 6-8. Är i slutet av v 9 nu. Just nur mår jag mest illa när jag blir trött =)

Mitt tips som jag tyckte funkade hyffast bra är att tugga tuggummi, eller suga på salta hårda godisar. Åksjuketabletter eller ingefära funkade inte alls för mig. 

• Caarin

När jag mådde illa så hade jag Postafen eller primperan tabletter. Annars så små åt jag mycket kalla saker som frukt eller fil. =)

• pangis

Tack för tipsen. Postafen hjälper inte. Ska testa dom andra tipsen. Går in i vecka 9 i morron måndag.

• Sunshine811

Hej allihopa!

Grattis till graviditeten :)

Jag väntar också och har BF 11 november. (I vecka 8 nu, 7+5). Om jag har förstått det hela rätt har en del av er redan gjort ultraljudsundersäkning, stämmer det? Hur kommer det sig? För det vanliga är väl att man gör det först senare?

Liksom en del andra har jag också haft svullen mage och är lite rädd att det ska synas. Längtar till jag kan berätta för alla nära och kära och inte behöva gömma det. Har dock berättat för två vänner, är så glad - kan helt enkelt inte hålla mig + att jag tränar med den ena vännen som påpeka mina stora bröst.. hehe

Har varit ganska skonad från illamående men en del dagar har inte varit kul.. som idag, var tvungen att stanna hemma från besöket hos svärföräldrarna...

Kram Sunshine           

• Sunshine811
    Miam skrev 2013-03-27 18:53:31 följande:
    Ok nu behöver jag alla era bästa bästa tips mot illamåendet!! Har provat postafen utan framgång, har provat äta smått kontinuerligt. Inget hjälper. Har ett konstant illamående som jag vaknar av på nätterna. Just nu känns det tungt! Vad hjälper?? Ett tips efterfrågas smått desperat!

Bubbelvatten? Jag tycker det har varit svårt att få sig vanligt vatten det sista men bubbelvatten funkar bra. Gör dessutom att man rapar lite och det tycker jag hjälper. Jag har i och för sig inte haft jätteproblem med illamåendet.. Hoppas det blir bättre!
  • Miam

Tack för tipset att tugga tuggummi mot illamåendet! Vill inte ropa hej riktigt ännu men tror faktiskt att det lindrar lite...

• ceke

Hej, grattis och välkommen, Sunshine Jo, jag har gjort ett ultraljud och det var pga medicinering för allergi som jag hamnade på gyn (underligt, jag vet, men blev beordrad av husläkarjouren), så då gjordes ett tidigt vaginalt ultraljud i samband med det. Känns bra, för nu vet jag att graviditeten "sitter rätt" och att det i a f i v 6+1 fanns ett tickande hjärta

Jag är inte ett dugg svullen. Har tom gått ner från 70 kg till 68,9 sen jag blev gravid. Förra gången fick jag jättebröst väldigt snabbt, men den här gången slutade jag amma i stort sett i samband med att jag blev gravid igen (även om det i sig inte hade nåt med varandra att göra), så jag antar att tuttarna redan är beredda att producera då de ännu inte sinat helt trots att det var ca 6 veckor sen jag slutade! Hoppas verkligen att de lugnar sig med att bli större igen då jag har så det räcker redan innan...

På tal om svullen etc har jag typ lovat mig själv att va noga med vad jag stoppar i mig denna gång då jag förra graviditeten gick upp 25 (!) kg och det har jag absolut ingen lust med denna gång. Speciellt inte eftersom jag startar på +5 från förra gången... Men, får jag lika illa foglossningar denna gång, får vi se vad som händer, för då kunde jag knappt röra mig från v 19-39... 

• JaneD

Jag är i v 8+4 och gjorde ett vul förra torsdagen, men det gjordes pga ivf-behandling. Vanliga rul görs runt v 19 Vid ivf erbjuds man även tillväxtultraljud i ja v 31 tror jag det var förra gången. :)

• BirkaB

Hejsan! Jag ska med ha barn i nov, lite osäker på när då jag jag slutat med p-plåster och mensen inte har varit regelbunden. Men förhoppningsvis i november varefall Har 3 barn sen innan. En son på 7, en ängladotter som skulle ha blivit 5 och en till son på 3. Har aldrig haft så stor mage i början på någon graviditet förrut men i och för sig så finns det inget som håller ihop den längre annars så verkar det som jag har samma gravtecken som er : dödstrött och illamående. Försöker komma ihåg när den här tröttheten går över men kommer inte ihåg det. Snart hoppas jag varefall

Svar på tråden Novemberbebisar 2013